Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här

Satisfied La Marc – Quite A Fall

Lägger en liten snabb rek för er här på Sharps så ni inte missar denna.

Tycker mig hittat en fin H2H på Nordic Bet till kvällens V86 omgång.


Hästen
Satisfied La Marc är en mycket fin häst som börjat sin 5års säsong med 1 vinst och 2 andraplatser. Utvecklades enormt förra året och kvalade i slutet av året in till Europaderbyt. Har fortsatt att tävla jämnt och bra och vann senast på en fin tid efter en fin långspurt på upploppet. Idag blir det optimal balans och troligtvis nu med 3 lopp i kroppen ännu bättre.

Motståndaren
Quite A Fall lovade mycket förra året när man bl.a slutade 3a i Konung Gustafs Pokal. Har egentligen sedan dess inte riktigt hittat tillbaka till det.
Varit ute mycket i lopp på Solvalla utan att egentligen visa något speciellt.
Vann senast efter ett fint lopp av Örjan. Tycker inte det säger så mycket då motståndet va riktigt skralt. Har för mig fortfarande mycket att bevisa innan jag ska tror på någon vidare chans i detta motstånd.

Kuskarna
Här får man säga att det är fördel för konkurrerande häst. BG tillhör toppen i Sverige och är bra på att krama ut det mesta av hästarna. Har kört Quite A Fall två gånger tidigare med resultatet som 1a och 5a. har väl en tendens att få ut som mest av hästarna vid första starten som kusk. Mycket pga av att han som vänsterhänt slår hästen från ett nytt håll med pisken.

Kusken till Satisfied La Marc, Svante Eriksson, är en ynling som har framtiden för sig. Har en helt okej statistik för att vara så orutinerad. Är också ordinarie kusk till Satisfied och har faktiskt i nästan varje start gett hästen bra lopp.

Travsäkerhet
Båda är relativt travsäkra men en liten fördel till min rek som bara galopperat i 1 lopp av 27 starter(3,7%) jämfört med Quite A Fall som galopperat 5 av 33 (15%). Dessutom vingelläge från spår 7 för Quite A Fall som kan vara lite galopphöjande för hästar.

Löpningsförlopp
Satisfied La Marc startar från spår 9. Är rätt så bra ut och kan nog hamna okej på det från start. Är direkt i andraspår och borde rimligtvis kunna hamna 3-5e utvändigt idag vilket passar hästen perfekt. Klarar av att gå en repa i tredjespår och med rätt ryggar chockar det mig inte om hästen är med i segerstriden.
Quite A Fall är inge vidare snabb ut och risken är stor att BG måste backa från start. Kan då bli väldigt långt fram på kort distans för denna relativt sega häst. Om det är någon som ska lösa läget så är det väl Björn men det får väl ändå ses som hög chans för strul.



Motivering/Värdering
Tycker att Satisfied La Marc borde vara klar favorit här. Enligt mig är det den just nu bästa hästen av de två och samtidigt den med bäst utgångsläge.
Det troliga scenariot är att Satisfied La Marc dessutom får ett bättre lopp.
Min egna värdering ger 60% chans för Satisfied La Marc att vara före. Det skulle ge ett odds på 1.65 jämfört med det odds vi nu får 1.85.
Här har Nordic Bet kommer snett på det och det tackar vi såklart för.
Om man letar fler spel så tycker jag även det kan vara värt en mindre insats på vinnarspelet till 7.5 gånger pengarna. Lite för högt i min bok även om det inte alls är lika solklart värde i som i H2Hn.
Lycka till alla spelare!


Spreadsheet för mina spel: https://www.sharps.se/spreadsheet/28644
Spreadsheet för mina rekar: https://www.sharps.se/spreadsheet/30366
Spela på NordicBet och få Se bonus här
Trav

Satisfied La Marc – Quite A Fall

  • Postad:
    16 apr 2014
    18:13
  • Rekare: NicklasJ
  • Spel: 1 1
  • Insats: 1,00
  • Odds: 1,85
  • Info: V86-8 Solvalla
  • Spreadsheet: Trav
  • NordicBet
  • Datum:
    16 apr 2014
    20:19
  • Sport: Trav
  • Land: Sverige
  • Liga: Trav
  • Period: H2H

Lämna en kommentar

Logga in för att lämna en kommentar. Inget konto? Registrera dig här

NicklasJ 2014-04-16 21:32

Han verkar inte riktigt hänga med på borta lång. Gick ju helt okej sen på upploppet även om det aldrig va nära någon bra placering.

sirlarsson 2014-04-16 20:55

Satt snyggt, synd att han inte vann/platsade bara.
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här
promo
td