Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här

Stanislav Wawrinka – Roger Federer

Final i Monte Carlo. Underlaget är grus. Wawrinka (rankad 3a) mot Federer (4a). Alltså jag ser detta som en 55-45 match, fördel Wawrinka. Därmed känns odds på 2-2.33 mycket spelvärt. Därför tror jag Wawrinka vinner:

* Vi ska vara klara med att Federer i inbördes möten dominerar Wawrinka. 14-1 till Federers fördel. Däremot är det en helt ny Wawrinka till denna säsong. Magnus Norman, hans nya tränare till 2014, har jobbat stenhårt med Wawrinkas största svaghet som tennisspelare, det mentala och det taktiska. Och det har verkligen gett utdelning, tex en Grand Slam vinst i Australien Open där han både slog Nadal och Djokovic. I många av dessa möten mellan Federer och Wawrinka så har det mentala varit direkt avgörande till Federers fördel. Matcherna har många gånger varit jämna och avgjorts efter små marginaler. Wawrinkas enda seger mot Federer kommer faktiskt på just grus, 2009, och ironiskt nog just här i Monte Carlo. Wawrinka kommer veta att han kan slå Federer denna gång och att han kan slå honom i Monte Carlo. Både på grund av Normans inflytande och pga att han slagit Federer här innan.

* Jag skrev i min senaste rek; "Ferrer-Wawrinka" att Wawrinka är underskattad på grus. Han trivs på det underlaget och hinner utnyttja sina aggressiva slag och vinklade bollar än mer än vad han tex gör på hardcourt. Han sa även innan Ferrer-matchen att:

"I just feel strong from the baseline. I feel good physically. I know that on clay courts, if I play my best tennis, I can beat those guys."

Wawrinka har all potential till att slå Federer. Spelar Wawrinka den topptennis som han redan noterat flera gånger om denna säsong så är det en nivå som är ovanför Federers för tillfället.

* Federers vinst mot Djokovic imponerar, men serben var skadad i det mötet och hårt bandagerad. Jag tycker bookiesen överskattat denna seger för Fed, och därmed satt oddset lite för lågt på Roger. Man ska också komma ihåg att Fed var otroligt nära att ryka mot fransmannen Tsonga i omgången innan.

Djokovic efter förlusten mot Federer:

I don’t have anything ruptured or something like that. I'm going to go see doctors tonight and then tomorrow again have another MRI."

“I really don't know what's the diagnosis, to be honest…I just rest now. I cannot play tennis for some time. How long, I don't know.


* Federers sämsta underlag är kanske just grus.

* Wawrinka trivs allra bäst som underdog, han vet att han inte är favorit här och det är Federer som har all press på sig. Ett scenario som passar Wawrinka alldeles utmärkt.

-

Dom som spelar på Federer här går i princip enbart på att Wawrinka har svårt för Federer och att Wawrinka mentalt inte klarar av att prestera mot Roger och i finaler. I princip. MEN det är en helt ny Wawrinka vi sett detta år och jag är övertygat om att han kommer gå in till denna final och spela aggressivt och taktiskt smart. Norman har en plan redo och hans inflytande kommer bli direkt avgörande här. Norman som jag håller som världens bästa tränare.

En fokuserad och respektlös Wawrinka, som spelar sitt livs tennis, tror jag kommer vinna denna final. Och det ganska så betryggande. Oddset är iaf otroligt spelvärt enligt mig.

Jag spelar även 2-0 i set till Wawrinka. Mindre peng till 4.00 på Betsson

Se mitt sheet här:https://www.sharps.se/spreadsheet/29355

Odds på denna match finner man här: http://www.oddsportal.com/tennis/mon...oger-hxCvX1cD/
Tennis

Stanislav Wawrinka – Roger Federer

  • Postad:
    20 apr 2014
    12:32
  • Rekare: gullegris
  • Spel: 1
  • Insats: 9,00
  • Odds: 2,33
  • Spreadsheet: Tennis
  • Bolag: Marathonbet
  • Datum:
    20 apr 2014
    15:00
  • Sport: Tennis
  • Land: Monte Carlo
  • Liga: Tennis
  • Period: ft

Lämna en kommentar

Logga in för att lämna en kommentar. Inget konto? Registrera dig här

smak 2014-04-20 20:56

Klockrent gg. Tack!
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här
promo
td