Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här

Ivan Dodig – Feliciano Lopez

Ivan Dodig (rankad 37a) mot Feliciano Lopez (30). ATP tävling i Barcelona, underlag grus. En Dodig vinst kan spelas till oddset 2.60 för närvarande på Pinnacle. Jag måste säga jag blev förvånad över den höga linan. Jag skulle satt oddset på 2.10 kanske, på vinst för Dodig. Därmed är game handikapp-spelet på Dodig (+2.5 game) för bra för att inte spelas. Tar det alla dagar i veckan!

Därför tror jag på detta bet:

* Grus är inte favoritunderlaget för någon av dessa. Lopez är 7-6 på grus under de senaste tolv månaderna. Dodig är även han 7-6 på grus under de senaste tolv månaderna. Båda två har dock helt ok minnen från Barcelona. Lopez är 17-12 här, totalt. Dodig är 6-2. Dom möttes faktiskt här 2011 och då vann Dodig med 2-1 i set. Det är deras enda möte på grus (1-1 i officiella tävlingsmatcher). Om man tar en titt på deras spelstilar så är Dodig den som bör vara bättre lämpad på grus. Båda servar otroligt bra men Dodig är den som är den säkrare spelaren från baslinjen och den spelaren som rör sig bättre.

* Lopez fysiska status är något tveksam. Han drog sig ur Houstons ATP för ca tio dagar sedan, med seriösa allergiska svårigheter. Hur han återhämtat sig är ett litet frågetecken.

* Dodig har redan spelat en match här i Barcelona, som han vann med 2-1 i set. Lopez gör sin första match mot just Dodig. Jag brukar säga att det för det mesta är en liten fördel den spelaren som hunnit känna på underlaget, i dessa situationer. Speciellt med tanke på att det gått en liten tid nu sen Lopez spelade sist.

* Båda servar otroligt bra vilket bör betyda två jämna set. Dom har mötts tre gånger totalt (ett tredje möte i en träningsturnering, inofficiell match) och vi har fått se tiebreak i två av dessa matcher. Det går att spela "att det blir tiebreak i matchen" till oddset 2.37 p bet365. Jag testar det spelet också.

2014-04-23 12:30TennisIvan Dodig vs Feliciano Lopez TIEBREAK? Ja FT 7 2.370


* Dodig är förvisso inte i någon bra form, han är 6-9 detta år. Och han var under isen i singelspelet senast i Monte Carlo. Däremot spelade han riktigt bra i dubbeln och tog sig till final med Melo, där man förlorade knappt med 10-8 i tredje. Men det var en välbehövlig boost för Dodig som kan ge honom det där extra självförtroendet som han behöver för att få ut sin fulla potential.

-

Lopez är favorit här, men jag tycker han gjorts alldeles för stor favorit. Jag tror spanjoren vinner men jag tror det blir otroligt tajt. Att vi får se tre set tror jag inte är helt orimligt. Jag spelar dock på +2.5 game till Dodig och att vi få se ett tiebreak i denna match.


Mitt sheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/29355

Odds på denna match: http://www.oddsportal.com/tennis/spa...ImwooWw7/#ah;2
Tennis

Ivan Dodig – Feliciano Lopez

  • Postad:
    23 apr 2014
    01:53
  • Rekare: gullegris
  • Spel: 1 +2.5G
  • Insats: 8,00
  • Odds: 2,01
  • Spreadsheet: Tennis
  • Bolag: Pinnacle
  • Datum:
    23 apr 2014
    12:30
  • Sport: Tennis
  • Land: Spanien
  • Liga: Tennis
  • Period: ft

Lämna en kommentar

Logga in för att lämna en kommentar. Inget konto? Registrera dig här

Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här
promo
td