Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA 9/2 (https://www.sharps.se/forums/basket/10817-nba-9-2-a/)

Andy90 2012-02-09 19:48

NBA 9/2
 
Vi rullar vidare ...
Nattens matcher lyder som följer:

02:00 Boston Celtics - Los Angeles Lakers
03:00 Denver Nuggets - Golden State Warriors
03:00 Phoenix Suns - Houston Rockets
04:30 Sacramento Kings - Oklahoma City Thunder



Inget från min sida ännu, bara några tankar hittills..

* Celtics har imponerat på mig senaste tiden, tvärtemot Lakers som dock har förmågan och erfarenheten att resa sig i de större matcherna. Blir säkerligen en bra match mellan dessa rivaler hur som helst.

* Nuggets har lite skador som irriterar. Gallinari borta, Mozgov är questionable. Aaron Afflalo and Nene och var dock tillbaka senast mot Dallas där det blev torsk. Man har förlorat sex av de sju senaste.
GSW imponerade mot OKC senast, men kunde inte hänga av OKC som i 4q gick om och vann med 3p. Monta Ellis noterades för 48p(!). Även David Lee var het och noterades för 25 points, 11 rebounds och 10 assists. Fortsätter de på det spåret inatt igen?

* Lagen möttes för bara en vecka sedan i Houston och det var hemmalaget som knep åt sig segern med 99-81.
Suns har vunnit fyra av sina fem senaste. Förlusten var just mot Rockets.
Rockets har vunnit tre av sina fem senaste. Tycker personligen att matchen är väldigt öppen, möjligen lite lean åt Suns håll pga hemmafördelen.

* Här tycker jag att totallinan ser ganska intressant ut. Över 202 just nu på Pinnen. OKC gör alltid mycket poäng, i alla fall väldigt ofta. Durant har gjort över 30p fem gånger på de senaste sju matcherna. Kings har även anordnat något som de kallar "Blackthursday", alla i publiken ska bära svart (kan dock inte finna anledningen till detta..) men man räknar med mycket folk.
+6.5 på Kings lockar då OKC senast hade problem mot GSW och jag ser Kings som ett bättre lag än GSW.


Någon som har något på gång? :cheers:

Andy90 2012-02-09 20:15

När det gäller OKC @ Kings.. i de senaste fem mötena lagen emellan så har den satta linan (202 just nu) passerats tre gånger.

12/04/2011 NBA Sacramento Kings - Oklahoma City Thunder 112:120
16/02/2011 NBA Oklahoma City Thunder - Sacramento Kings 126:96
13/02/2011 NBA Sacramento Kings - Oklahoma City Thunder 97:99
18/12/2010 NBA Oklahoma City Thunder - Sacramento Kings 102:87
08/03/2010 NBA Sacramento Kings - Oklahoma City Thunder 102:108

Får vi se en highscoring-match ikväll också? Ingredienserna till det finns i alla fall och heter:
Westbrook, Durant, Harden, Thornton, Cousins och Evans mfl.

prop 2012-02-09 21:10

Black Thursday ska tydligen vara något PR-jippo för att nattens match är den enda matchen för säsongen som kommer att sändas nationellt (@TNT). Typ ett sätt att få blickarna att riktas mot the Sacramento Kings franchise när man nu ändå har en så pass stor plattform att använda sig av.

Plastigt? Sure. Men man har lyckats att haussa matchen och supportrarna verkar vara taggade såväl som spelarna som också knappast lär vilja göra bort sig. Jag gillar också Sac +6.5

Andy90 2012-02-09 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av prop (Inlägg 167749)
Black Thursday ska tydligen vara något PR-jippo för att nattens match är den enda matchen för säsongen som kommer att sändas nationellt (@TNT). Typ ett sätt att få blickarna att riktas mot the Sacramento Kings franchise när man nu ändå har en så pass stor plattform att använda sig av.

Plastigt? Sure. Men man har lyckats att haussa matchen och supportrarna verkar vara taggade såväl som spelarna som också knappast lär vilja göra bort sig. Jag gillar också Sac +6.5


http://aroyalpain.com/2012/02/08/sac...lack-thursday/

Korrekto.
+6.5 är taget.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved