Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-27, 16:45   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Allsvenskan 2015


Snart dags för Allsvenskan. Vad tror ni?

Själv har jag hittat två tidiga säsongsspel som jag gillar.


Diego Lugano, starta under 23,5 matcher för Häcken. 1,85 hos Nordicbet.

Lugano har kontrakt till 4 juni i förstaläget och ska försöka hitta formen. Gör han det så är risken stor att han drar i sommarfönstret, gör han det inte så kan han vara en värvning i klass med Ibrahim Ba i Djurgården för några år sedan och då lär det väl bli bänken. Skulle han vara hyfsad men inte tillräckligt bra för att dra så finns det ju ändå risk för skador, avstängningar o dyl. Givet spel i min värld.


Hammarby under 50,5 mål. 1,95 hos Unibet.

Jovisst, Bajen gjorde 68 mål förra året, men det var i Superettan, innan dess har man inte gjort 51 på flera år (också i Superettan). Förra året gjorde fem lag i Allsvenskan minst 51 mål, att Bajen med Nanne skulle ansluta sig till den skaran, nja, jag är skeptisk, i synnerhet när oddset på över ligger på 1,75.


Just my two cents. Vad har ni andra hittat för roligt?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 16:17   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Fyller på med ett till säsongsspel. Sam Johnson bästa målskytt i Djurgården till 4,50 hos Unibet.

Nyförvärv som varit het på försäsongen och gjort fem mål. Verkar som att han och Sebastian Andersson kan bli förstaval i anfallet för Pelle Olsson, åtminstone initialt. Visst finns det motbud, nämnde Andersson vräkte in mål i lägre serier för några år sedan och Jawo kan alltid snava in något halvdussin mål, även om han var iskall stora delar av förra säsongen, men baserat på försäsong tycker jag att 4,50 är ett hyggligt odds.

Någon annan som hittat några intressanta säsongsspel?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 17:22   #3
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nu när ränteläget är som det är och börsmarknaden dessutom är på nivåer där många bolag är väldigt högt värderade så blir faktiskt säsongsspel mer intressanta än tidigare. Tycker alla tre spelen verkar vettiga och kanske ska man gå emot sina principer och prova en liten insats på dessa.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 23:33   #4
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Magnus Wolff Eikrem att vinna poängligan är ett roligt tips. Jag har sett honom i alla MFFs försäsongsmatcher och även på många träningar. Han kommer utan tvekan dominera Allsvenskan om han får vara skadefri. Hittills har han varit mycket involverad i anfallsproduktionen, både med mål och assist, från rollen längst fram i MFFs tremannamittfält. Oddsen har dock fallit en hel del och ligger runt 10,0 för tillfället.

John Alvbåge att hålla flest nollor är kanske inte heller så dumt till 7,00. Det står väl framför allt mellan Malmö, Göteborg och Elfsborgs målvakter. Malmö riskerar att tappa delar av backlinjen i sommar, kanske viktigaste av alla högerbacken Tinnerholm som ligger allra mest i riskzonen men även viktige mittbacken Filip Helander. Jag tror Malmö behåller målvakten Olsen säsongen ut och släpper honom som bosman därefter, men liten risk också för att han lämnar. Elfsborg har tappat Johan Larsson och verkar ha en del bekymmer i backlinjen där Anders Svensson (!) har testats. Göteborg känns något mer solida och framför allt defensivt balanserade med Sebastian Eriksson och Gustav Svensson på ett starkt innermittfält och intressanta mittbacksvärvningen Thomas Rogne bakom.

Ett annat roligt långskott är Andreas Alm som första allsvenska tränare att få sparken till 25,00. Alm har redan dåligt förtroende hos supportrar och om AIK inleder svagt som de har gjort tidigare säsonger så finns risken att han tvingas lämna. AIK har tufft spelschema i maj månad (Hammarby, Norrköping, Göteborg, Djurgården och Helsingborg) och möter både Malmö och Elfsborg borta i april.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 09:29   #5
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Snabbaste målet Häcken till 14 i odds.

Häcken möter Bajen som släppt in en del mål tidigt i matcherna på försäsongen. Häcken är ett offensivt duktigt lag och med den press och förväntningar som väntar Bajen tror jag det kan bli ett tidigt mål här. Dessutom är Bajens försvar ganska tunt.


Örebro topp 8 till 1,85.

Inget superodds men tycker det inte ska vara några problem för Örebro att klara en topp 8-placering i år.


Lasse Vibe bästa målskytt i GBG till 2,25

Han har på 9 matcher gjort 8 mål och 3 ass under försäsongen. Var riktigt bra förra året samt har ett utgående kontrakt (nästa sommar) vilket talar för att han faktiskt blir kvar säsongen ut vilket annars kan vara det som stjälper detta spel i mina ögon. Har också tackat nej till kinesiskt bud så lär inte hoppa på något skitbud.


Var fanns spelet på Alm att få sparken?
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 10:10   #6
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg


Var fanns spelet på Alm att få sparken?
Finns på Betsson under "vinnarlistor". 23 ggr nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+1)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 10:38   #7
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tänker precis tvärtemot när det gäller utgående kontrakt.
Får man ett bud säljer man, annars riskerar man inte få något alls då spelaren blir bozman.

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Snabbaste målet Häcken till 14 i odds.

Häcken möter Bajen som släppt in en del mål tidigt i matcherna på försäsongen. Häcken är ett offensivt duktigt lag och med den press och förväntningar som väntar Bajen tror jag det kan bli ett tidigt mål här. Dessutom är Bajens försvar ganska tunt.


Örebro topp 8 till 1,85.

Inget superodds men tycker det inte ska vara några problem för Örebro att klara en topp 8-placering i år.


Lasse Vibe bästa målskytt i GBG till 2,25

Han har på 9 matcher gjort 8 mål och 3 ass under försäsongen. Var riktigt bra förra året samt har ett utgående kontrakt (nästa sommar) vilket talar för att han faktiskt blir kvar säsongen ut vilket annars kan vara det som stjälper detta spel i mina ögon. Har också tackat nej till kinesiskt bud så lär inte hoppa på något skitbud.


Var fanns spelet på Alm att få sparken?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 11:16   #8
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag tänker precis tvärtemot när det gäller utgående kontrakt.
Får man ett bud säljer man, annars riskerar man inte få något alls då spelaren blir bozman.
Normalt sett ja men i detta fall har de fått ett kanonbud från China som Vibe tackade nej till.
Göteborg var nog inte överlyckliga över det beslutet rent ekonomiskt. Sportsligt är det kanon däremot.
Vibe har själv sagt att han gör allt för att få behålla sin plats i landslaget och det gör att han inte kommer chansa på något byte till nåt sopigt gäng i nån liknande liga eller långt bort, typ China.
Det som jag ser kan få honom att byta är typ bud från bra klubbar i de större ligorna men de buden lär inte hagla då han trots allt börjar komma upp i åren.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 13:23   #9
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Måste lägga in denna också då jag inte kan se hur den ska förloras.

Hammarby att vinna publikligan på hemmaplan till 1,45.
2 första är redan slutsålda (27st biljetter kvar).

De 2 andra efter det är redan över 20K i snitt sålda och de lär ta slut. Detta är då mot Sundsvall och Åtvidaberg som är riktigt tråkiga lag.
Vi har nog ytterligare 3 hemmamatcher som lär ta slut under säsongen oavsett resultat.Mff, Gbg, AIK.
Om Bajen dessutom ligger på någon plats som betyder något lär det säkert säljas slut någon/några fler matcher.

Största konkurrenterna ser jag som AIK men de ligger efter en bit redan och det krävs nog ett fullsatt derby eller två för att kunna konkurrera. Då menar jag fullt 50K.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 13:56   #10
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

En bekant till mig sa att det endast skiljde 100 åskådare i hur Bajen kontra AIK hade budgeterat hemmapubliken varav han spelade AIK till typ 4 gånger.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 14:12   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Om man inte ändrar sig kan man inte ta 50000.
Har för mig det är max 40 nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Måste lägga in denna också då jag inte kan se hur den ska förloras.

Hammarby att vinna publikligan på hemmaplan till 1,45.
2 första är redan slutsålda (27st biljetter kvar).

De 2 andra efter det är redan över 20K i snitt sålda och de lär ta slut. Detta är då mot Sundsvall och Åtvidaberg som är riktigt tråkiga lag.
Vi har nog ytterligare 3 hemmamatcher som lär ta slut under säsongen oavsett resultat.Mff, Gbg, AIK.
Om Bajen dessutom ligger på någon plats som betyder något lär det säkert säljas slut någon/några fler matcher.

Största konkurrenterna ser jag som AIK men de ligger efter en bit redan och det krävs nog ett fullsatt derby eller två för att kunna konkurrera. Då menar jag fullt 50K.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 14:13   #12
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
En bekant till mig sa att det endast skiljde 100 åskådare i hur Bajen kontra AIK hade budgeterat hemmapubliken varav han spelade AIK till typ 4 gånger.
Hur det går kommer ha betydelse.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 14:18   #13
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag avstår spel helt var bara en input att lagen hade budgeterat nästan exakt lika.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 14:36   #14
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Ser inget värde alls i det oddset.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 19:34   #15
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Den kan ta 50 000pers. Rekordet är 49 967 mellan Sve-Eng.
Däremot lär det inte hända i en AIK-match. AIKs första match på arenan drog 43 463.

Intressant att de budgeterat liknande siffror. Vad talar egentligen för att AIK ska öka sina siffror förutom att derbyt mot Bajen lär dra fler än mot t.ex. BP.

Annars var AIK ett topplag förra året och har vart det de senaste åren utan att för den delen dra marginalpubliken. Detta är till stor del den värdelösa arena de har hamnat på. Premiären förra året mot Gbg drog strax över 30K och de efterföljande snittade ca 15K. Varför skulle de komma 10K extra mot Gefle som de möter i andra omgången i år t.ex?
För det är vad som behövs om de ska kunna konkurrera med Bajen.

Jag är så objektiv jag kan i detta men jag ser inget som talar för att AIK ska ha en chans med tanke på försäljningen hittills och de andra faktorer jag räknat upp.
Ge mig gärna konkreta motargument så funderar jag ett varv till
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td