Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-04, 11:04   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Pre-game trading - Turneringar


Större fotbollsturneringar som EM och VM går att göra ganska bra pengar på om man har lite klart för sig och förstår mekanismerna bakom oddsrörelser och vad som orsakar dem.

Det som är speciellt är att nästan alla bookies har odds på samtliga gruppspelsmatcher. Oddssättningen på matcherna i 2:a och 3:e rundan bygger ju enbart på de basala förutsättningarna om matchen skulle spelas som första match. Dvs oddsen i de matcherna kommer att förändras beroende på resultaten i föregående omgång. Exempelvis i EM i sommar så står Sverige i ~5,75 mot Belgien på förhand, skulle Sverige stå på 3 poäng efter 2 matcher och Belgien vunnit sina 2 inledande matcher (inget av dessa scenarion är osannolika, tvärtom) så kan jag garantera att Sverige odds är klart lägre innan kick-off eftersom Belgien då antagligen är klara för slutspel. Det finns flera såna möjligheter om man granskar grupperna och räknar lite på sannolika scenarion.

En annan grej är att favoritoddsen i första omgången ofta är lite sockrade så här långt i förväg! Bookies vill ju gärna ha in pengar på objekt så tidigt som möjligt, att få spel ett halvår innan kick-off ger god ränta. Så det gäller att hitta guldkornen, dvs de matcher där slutoddset på favoriten kommer att vara klart lägre vid matchstart än nu. Ofta kan diffen vara riktigt stor och då värdemässigt bättre att sitta kvar med spelet än att trada det. I VM senast gjorde jag fina pengar på det här. Det finns några kandidater även i EM, här är ett par som jag nästan kan ta gift på kommer att vara sänkta vid matchstart jämfört med nu:

Polen - Nordirland @ 1,90 (Interwetten tom 2,00)
Österrike - Ungern @ 1,90

Båda dessa
är typexempel på matcher som kommer att dyka upp som rekar på siter som R & K och som pöbeln älskar att spela på bara för att favoriten är det "bättre" laget. En gissning är att både Polen och Österrike står i typ 1,77-1,79 vid avspark, kanske tom lägre.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10), Migge (+10), kusagwa (+10), the_mirage (+50), Seebbo (+33), karpafan (+10), Lunkan (+10), smak (+10), kisumu (+10), ExtremtRik (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 14:37   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Men om tanken är att sälja av med 10-20tic innan avspark, så bör väl det kapitalet göra sig bättre om det får snurra x-antal gånger under våren istället för att låsas upp i flera månader?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-04, 20:57   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Men om tanken är att sälja av med 10-20tic innan avspark, så bör väl det kapitalet göra sig bättre om det får snurra x-antal gånger under våren istället för att låsas upp i flera månader?
Det beror väl lite på hur man ser det, för min del så är det väl som att ha pengar på bankkontot. Det handlar närmast om surebethantering då träffprocenten är närmast 100%-ig. Allt tradas ju inte heller, det finns ju möjligheter att behålla spelen som de är om det uppstår värde.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 19:53   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Polen ~1,74 (Asien) redan nu innan det börjat rekas på allvar!
Österrike ~1,80 (Asien) så den har sjunkit lite mindre. Men jag tror inte något av oddsen har nått botten...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-29, 22:47   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 428
Standard

Tack för rekarna! Tryckte in en rätt rejäl summa på båda. Bättre ränta än att ha pengarna på banken
char är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 14:17   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

I dag brottas vi med 1.66 på Polen!
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 18:12   #7
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Köpte man ex. 2 x sitt normala flatbet till 1,90, säljer hälften till 1,70 så har man ju 2,10 i resterande odds på spelet....
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:16   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Snyggt!

Har man en liten bankrulle så kan det ju vara jobbigt att ligga ute med pengar så länge. När jag var nybörjare la jag aldrig långtidsspel av den anledningen.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 20:18   #9
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Uppskattar dina initierade inlägg Cc. Många tankeställare! Fortsätt gärna - och kom med fler anekdoter
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 10:20   #10
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 14
Sharp$: 450
Standard

Jag är nybörjare på "seriös" betting. Har läst igenom spelskolan här på sharps.se för att lära mig dom basala reglerna inom sportbetting. Nu läser jag runt en hel del på forumet för att lära mig ännu mer.

Jag fattar inte mycket av den här tråden ska jag säga mer än att det var fördelaktigt att spela på Polen & Österrike långt i förväg i.o.m. odds-droppet. Men som jag förstår det så ska man inte behålla spelet vid odds-dropp och bara hoppas på att Polen & Österrike vinner och jag vinner mitt spel med fina över-odds.. Det nämns termer som trading, flatbet o.s.v.
Om någon användare här i tråden vill förklara lite mer ingående för en nybörjare vad tråden handlar om så får ni gärna göra det

MVH
Mollekyl

Senast redigerad av mollekyl den 2016-06-02 klockan 10:23.
mollekyl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 19:43   #11
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mollekyl Visa inlägg
Men som jag förstår det så ska man inte behålla spelet vid odds-dropp och bara hoppas på att Polen & Österrike vinner och jag vinner mitt spel med fina över-odds.
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:00   #12
 
nasdors avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 2621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Garanterad vinst till no-risk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
nasdor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:33   #13
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?
Det faktum att odds inte är absolut vetenskap! 1,90 på Polen behöver nödvändigtvis inte vara ett överodds i förhållande till Polackernas chans att vinna matchen. Oddsrörelser styrs av andra faktorer också som jag nämnde i första inlägget. Som jag beskrev i ett annat inlägg, om man köper dubbla sitt normala flatbet till 1,90, säljer av hälften till 1,70 så sitter du med ett flatbet till 2,10 istället. Det ökar chansen rejält att du verkligen har EV+ på ditt spel...trading har infört en ytterligare dimension i spelandet.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), Slurf (+10), ExtremtRik (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 21:47   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nasdor Visa inlägg
Garanterad vinst till no-risk.
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.

Spelar du sen tvärtom till 1.80 så har du gjort ett innihelvete dåligt spel.

Du är garanterad vinst (om du lyckas med viktningen) men kommer i längden givetvis tjäna på att enbart spela det första alternativet.

Visst fick man vikta en miljon eller några så vore det ett alternativ. Men det är teori och fungerar inte i praktiken. Har aldrig gjort. Kommer aldrig låta sig göras.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5), Juret (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 21:50   #15
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.
Jo men det är ju fortfarande som Cc säger att odds inte är absolut sanning.
Vid en slantsingling är det givet att det är 50% chans.
Det är väldigt sällan jag säljer av mina spel om inte informationen ändras totalt eller att det är som nu att man tagit ett spel väldigt tidigt.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td