Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-28, 10:02   #1
 
makanns avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 261
Standard

Trött på att kasta pengarna i sjön!


Hej nu har jag tröttnat på att slänga mina pengar till bolagen och behöver lite hjälp och nytänkande!

Jag har spelat några år nu men allt för ofta så har jag en röd månad asså minus! så jag tänkte skapa en rulle på 1000kr med låga insatser 1-5% och köra efter. Bonushora blir svårt då jag har använt de flesta bonusarna hos de stora bolagen när jag va ung och dum tyvärr :/

Någon som kan komma med förslag hur jag ska hålla de här? har läst spelskolans förslag många gånger.
Spelar oftast på fotboll då jag tror de är där jag har mest kunskap!

Något bolag som jag ska satsa på? finns de något litet bolag som jag inte känner till som har schyssta bonusar? behöver hjälp av proffsen nu! Vill inte ha en röd månad till då de börjar kännas tungt.......... tanken är att förhoppnings vis komma upp till 20-30k
__________________
You gotta take a chance
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av makann den 2014-09-28 klockan 10:04.
makann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 10:27   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 261
Standard

Spela alltid till oddshögsta.
Bokför dina spel.
Analysera alla spel som du lägger.
Spela inte för höga insatser.
Kvalité före kvantitet. Välj dina spel noga.

Jag kör ungefär som 2-6 systemet. Du kan söka på de i forumet.
Jag gillar att kunna reparera mina förlorade spel.
hemlig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 11:50   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Börja spela flatbets. Max 2 % av din kassa per spel.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 12:27   #4
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlig Visa inlägg
Spela alltid till oddshögsta.
Bokför dina spel.
Analysera alla spel som du lägger.
Spela inte för höga insatser.
Kvalité före kvantitet. Välj dina spel noga.

Jag kör ungefär som 2-6 systemet. Du kan söka på de i forumet.
Jag gillar att kunna reparera mina förlorade spel.
Bra råd, utan det fetmarkerade som är ett recept för undergång. Att vikta sina insatser efter hur stor din overlay är ska man självklart göra. Lika självklart är att man inte gör det inom ramen för ett catchsystem som 2-6.

Du ska: Sätta ett eget gränsodds och spela på det bolag som du kan slå detta gränsodds maximalt. Spela flat 1-2% av din kassa. I takt med att du blir varm i kläderna och blir en vinnande spelare kan du experimentera med Kelly staking, efter att du läst och förstått vad det innebär. Detta är dock en fråga för framtiden, nöj dig för stunden med att spela flat och bygga upp din rulle över tid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hemlig (+1), nissebuj (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 13:32   #5
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eftersom du startar med så låg br så kanske du borde spela 10% flat för att sen sänka ju högre br du har? Det är lätt att tappa tålamodet om man spelar under 100 kr och har som mål att nå 30k..skulle krävas +10 000 spel med positivt roi.

Något i stil med
1000: 100 kr 10%
2000: 100 kr 5%
4000: 200 kr 5%
8000: 200 kr 2.5%

?
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 13:48   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

10% är nog lite väl högt, blir jobbigt om man kommer ner i en down, vilket man kommer göra. Tror 5% räcker. Och för att nå 30-40 000 kommer det ta tid, enormt med tid och spel. 10 000 spel tycker jag(?) låter rimligt för att nå till 40 000 från 1000 med så pass små insatser.

Allt detta är ju oerhört bra tips med spelskolan osv. Men bara för att man följer det så blir man ju inte automatiskt en vinnare. Ett tips är att rikta in dig på en eller ett par ligor. Titta på lagen så mycket som möjligt och lär dig dem.

Alternativt så är ju att spela odds som står ut hos EU-bookies en bra väg att gå tills man blir limmad.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 17:38   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Bra råd, utan det fetmarkerade som är ett recept för undergång. Att vikta sina insatser efter hur stor din overlay är ska man självklart göra. Lika självklart är att man inte gör det inom ramen för ett catchsystem som 2-6.

Du ska: Sätta ett eget gränsodds och spela på det bolag som du kan slå detta gränsodds maximalt. Spela flat 1-2% av din kassa. I takt med att du blir varm i kläderna och blir en vinnande spelare kan du experimentera med Kelly staking, efter att du läst och förstått vad det innebär. Detta är dock en fråga för framtiden, nöj dig för stunden med att spela flat och bygga upp din rulle över tid.
Kul att du är påläst. Intressant att du hade ett hum om Kelly. Det är inte många som har en susning om de.

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog.../johanelevant/
Del3 skriver Johan om Kellys. LÄSVÄRT

http://www.spelanalys.nu/index.php?mod=spelskola&op=str
Movebet och Kellysformel LÄSVÄRT

Vi har olika åsikter om 2-6 isåfall. Det finns fördelar och nackdelar med båda.
hemlig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 17:54   #8
 
makanns avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 261
Standard

Har tänkt om ska nog ha som mål att få ihop 10t och börja med bet från mini 30kr då jag kommer spela hos betfair som har lägsta på 30kr de kommer ligga på runt 3% av rullen varje spel och de måste väl va helt okej? samtidigt som jag för en speldagbok på "Speldagboken"
__________________
You gotta take a chance
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av makann den 2014-09-28 klockan 17:55.
makann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 18:01   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlig Visa inlägg
Kul att du är påläst. Intressant att du hade ett hum om Kelly. Det är inte många som har en susning om de.

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog.../johanelevant/
Del3 skriver Johan om Kellys. LÄSVÄRT

http://www.spelanalys.nu/index.php?mod=spelskola&op=str
Movebet och Kellysformel LÄSVÄRT

Vi har olika åsikter om 2-6 isåfall. Det finns fördelar och nackdelar med båda.
En vinnande spelare tjänar inget på att hålla igen på vissa insatser.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 18:08   #10
 
makanns avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 261
Standard

Ska inte tikltbetta bort mina pengar nu utan köra på ligor som jag kan....
Sen ska jag hålla mig borta från R&K för de va där alla skit problem börja!
__________________
You gotta take a chance
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
makann är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 19:56   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlig Visa inlägg
Kul att du är påläst. Intressant att du hade ett hum om Kelly. Det är inte många som har en susning om de.

http://blogg.svenskaspel.se/oddsblog.../johanelevant/
Del3 skriver Johan om Kellys. LÄSVÄRT

http://www.spelanalys.nu/index.php?mod=spelskola&op=str
Movebet och Kellysformel LÄSVÄRT

Vi har olika åsikter om 2-6 isåfall. Det finns fördelar och nackdelar med båda.
Och det vet du?
Seriösa spelare har koll, kelly är inte okännt
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 03:40   #12
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Här finns det mer att läsa:
http://drbobsports.com/essays.cfm?cat=2
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 09:29   #13
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlig Visa inlägg
Vi har olika åsikter om 2-6 isåfall. Det finns fördelar och nackdelar med båda.
Det håller jag inte alls med om. Den enda nackdelen med Kelly är att du måste ha ett mer eller mindre exakt mått på hur stor overlay du har på ett givet objekt. Detta är dock ingen nackdel i sig självt, snarare en fördel eftersom det i längden är en förutsättning för att vara en vinnande spelare att man så noggrant som möjligt kan definiera ett korrekt odds och därmed med ökad exakthet avgöra hur stort värdet på just det objektet är.

2-6 är i bästa fall någon slags fattigmans-kelly och i värsta (och vanligaste) fallet bara en variant av martingale. OM man med stor korrekthet kan definiera sitt gränsodds finns det ingen som helst anledning att hålla på och laborera med 2-6 eller liknande. OM man inte kan definiera ett korrekt gränsodds finns det inte heller någon anledning att använda 2-6 framför till exempel flatbetting, det enda man får ut av det är att man bustar fortare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+10), the_mirage (+5), zorba (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 10:16   #14
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Insatsstrategi i all ära, men i grund och botten handlar det om att hitta överodds. Tills man matematiskt kan bevisa sin edge, spela flat Max 2%. Och tänk att bankrullen inte är det du sätter in hos ett bolag, utan det belopp du maximalt kan tänka dig förlora utan att du lider ekonomiskt (vilket kan vara samma belopp, men oftast inte).
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+5), zorba (+5), Semicolon (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 13:33   #15
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Insatsstrategi i all ära, men i grund och botten handlar det om att hitta överodds. Tills man matematiskt kan bevisa sin edge, spela flat Max 2%. Och tänk att bankrullen inte är det du sätter in hos ett bolag, utan det belopp du maximalt kan tänka dig förlora utan att du lider ekonomiskt (vilket kan vara samma belopp, men oftast inte).
Till trådskaparen: detta är ett väldigt bra råd, lyd det

Tänk på att ingen insatsstrategi kan förvandla en förlorande spelare till vinnande. Motsatsen är dock fullt möjlig... Undvik därför alla typer av catchsystem och annat nonsens.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td