Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-06, 16:29   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 197
Sharp$: 15232
Standard

Sharps.se Officiella VM-tävling 2014





Sharps Officiella VM-tävling 2014


Gå till Topplistan

Utförande
Alla medlemmar på Sharps kommer att kunna skapa ett speciellt VM-spreadsheet under sina vanliga spreadsheet med namnet "Sharps.se VM-tävling 2014 [ditt användarnamn]" (läs mer längre ner) och det är här alla spel du vill spela under fotbolls-VM måste bokföras. Eftersom alla kommer tävla på lika villkor kommer även följande saker att gälla:
  • Alla matchformer kommer inte finnas med, utan endast utvalda spelformer (Under/Över samt Asiatisk HCP-spel) kommer att gå att bokföra.
  • Direkt efter bokföring kommer spelet att 'låsas' och det enda som blir möjligt att göra efter detta är att rätta spelet.
  • Innan spelet läggs till kontrolleras att oddset och linan inte ändrats - om något av dem ändrats läggs spelet inte till.
  • Inga parlays, endast singlar är tillåtet.
  • Du får satsa mellan 1 kr till 500 kr per spel. Du kan t.ex. satsa 500 på över och satsa 500 på hcp i samma match men du kommer inte kunna satsa 500+500 på hemmaseger. Det finns ingen startkassa utan det går att även ligga minus och fortsätta nöta sig uppåt.
  • Enda gången det tillåts att satsa fler gånger på samma spel är om ni vill spela hårdare. Tex om ni först satsat 100 kr på över 2.5 men bestämde er sedan för att öka insatsen då tillåts ni satsa upp till 400 kr till. Därmed blir maximala insatsen 500 kr.
  • Odds för spelen kommer att uppdateras några gånger om dagen. (Oddset du har bokfört kommer alltid vara samma och uppdateras inte). Därmed kan det löna sig spela till tidiga odds om ni misstänker att de kommer sänkas närmare matchstart.
  • Ingen efterbokföring kommer vara möjlig. När starttiden för matchen går plockas matchen bort från möjliga spel.
  • Dina levande spel kan endast ses av dig själv, spelen blir först synliga för andra användare när dem är avgjorda.
  • För att kunna vinna priser måste man ha minst 10 inlägg på forumet innan VM är över (för att försvåra dubbla konton).

Så deltar du
  • Skapa ditt spreadsheet med namnet "Sharps.se VM-tävling 2014 [ditt användarnamn]"
  • Välj att det ska ingå i VM-tävlingen.
  • Klart! Det går bara att skapa ett spreadsheet som ingår i tävlingen och detta spreadsheet går inte att ta bort.

Så lägger du ett spel
  • Börja skriv ett av lagen på engelska i rutan infoga (Bra...), klicka på vad du vill spela, som i bilden ovan vill jag spela Brazil -1.25 och klickar därför på -1.25. Samma sak gäller för över/underspel. Klicka på Över eller Under.
  • Fyll i din insats och tryck på lägg till.
  • När matchen är avgjord fyller du i resultat med hjälp av WIN/LOSS/PUSH till höger
  • För att rätta halvpush så klickar du på matchen där lagen står så dyker en meny upp för detta.
  • OBS: Lagt spel ligger och går inte att ändra, precis som när du lägger ett spel hos ett spelbolag. Kontrollera därför att allt stämmer innan du väljer att bokföra.

Så rättar du ett spel
  • Använd WIN / LOSS / PUSH knapparna ute till höger
  • Om det är halvpush klicka där lagen står (Brasil vs Croatia på bilden) så dyker en meny med +1/2 och -1/2 upp.

Regler för att förhindra fusk
  • Endast ett konto per person - endast ett spreadsheet per konto och person.
  • Dubbla konton leder till omedelbar diskvalifikation.
  • Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis.
  • Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform men olika linor så ska du rätta det mest negativa resultat som möjligt: Om ett av spelen ger förlust rättar du förlust på det samt push på det andra, om båda spelen ger vinst rättar du vinst på det som ger lägst vinst och push på det andra.
Mål
Ditt mål under fotbolls-VM är att tippa så bra under alla matcher att du är den som har gått mest (netto)plus av alla deltagare. Du får själv välja hur många matcher du vill spela och även insatsen på dessa. Det kommer att finnas en topplista att tillgå där du kan se allas ranking och även söka efter användare för att se deras placering.

Priser
Följande priser kommer att delas ut när allas spreadsheet är avslutade den 13/7 2014:

1. 3000 kr
2. 1500 kr
3. 1000 kr
4. 500 kr
5. 500 kr

Alla som efter avslutad tävling hamnat på en prisplats kommer att få sina spreadsheet granskade för att kontrollera så att inget fusk (felrättningar) eller annat konstigt förekommit under tävlingstiden.

Vinstpengarna kommer att skickas via Skrill.

-----
Frågor kan ställas i denna tråden och är de tillräckligt relevanta kommer frågorna och svaren att läggas upp i denna posten så håll koll på den innan du ställer en fråga.

Lycka till och låt bäste man vinna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+20), cochise (+5), hardballs (+14), bettingmaster (+5)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 07:55   #2
dny
 
dnys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 334
Sharp$: 1177


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"För att kunna vinna priser måste man ha minst 30 spel före tävlingens slut"

Att man ska ha lagt 30 spel i själva VM-tävlingen eller ha ett eget spread med minst 30 spel?
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 09:25   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Så det går ex. inte att spela ö2,5 i en match för att STD AHCP Line = 2,25?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 10:46   #4
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vart väljer man att spreadsheetet ska ingå i den här tävlingen?
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 10:47   #5
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dny Visa inlägg
"För att kunna vinna priser måste man ha minst 30 spel före tävlingens slut"

Att man ska ha lagt 30 spel i själva VM-tävlingen eller ha ett eget spread med minst 30 spel?
Dom menar spel i VM-tävlingen ( tar jag för givet)
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 11:00   #6
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
Vart väljer man att spreadsheetet ska ingå i den här tävlingen?
finns en rullista där du väljer VM 2014 - när du skapar ditt spreadsheet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melvin (+20)

Senast redigerad av O12 den 2014-06-07 klockan 12:19.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 11:29   #7
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Så det går ex. inte att spela ö2,5 i en match för att STD AHCP Line = 2,25?
Jorå det ska gå. Du får spela max 500 kr på AH och max 500 kr på Ö/U.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 12:34   #8
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jorå det ska gå. Du får spela max 500 kr på AH och max 500 kr på Ö/U.
Testade lägga ett spel på ö2,5, men den ger mig bara alternativen AHCP (-1)och den fasta linan 2,25 @ 1,93 typ.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2014-06-07 klockan 12:36.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 13:05   #9
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Testade lägga ett spel på ö2,5, men den ger mig bara alternativen AHCP (-1)och den fasta linan 2,25 @ 1,93 typ.
Yep det är bara en lina per spelsätt (som ändras i takt med marknaden)
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 03:05   #10
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Dåså, ingen tävling för mig. Blev ju lotto...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 03:20   #11
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Varför anser du det bli lotto?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 08:50   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Dåså, ingen tävling för mig. Blev ju lotto...
Utveckla gärna hur du anser att en standardlina där oddsen ligger mellan 1.85-2.15 blir till lotto?

Det är i det spannet som säkert 90% av oss spelar på...

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 08:57   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Det är 64 matcher totalt i VM, såklart variansen kommer spela ut sin roll men att anse att bara för du har en standardlina att spela på och inte kan köpa upp/ned för att då blir det lotto är ju fel. "Lotto"-varians är den oavsett om du kan köpa upp/ned linan.

edit: Om du dessutom ska söka dig till ännu högre odds, ja då har du ännu högre varians och därmed ökar du din lottofaktor själv?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 10:16   #14
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Dåså, ingen tävling för mig. Blev ju lotto...
Jävlar så jag gråter.
Blir det någon tävling nu när CC bojkottar?

Visst, klart det är en poäng i att det mesta lämnas åt slumpen i en sån här tävling när kommer bli så pass lite spel, men i det här fallet känns det som det är svårt att hitta något att klaga på?
Jag ska i alla fall ge den här "lotto"-tävlingen en chans. Känns inte dumt att kunna vinna 3000 kr helt gratis. Vill man ha fler totaler och sides och inte lämna något åt slumpen kan man satsa pengar hos diverse bookies istället för att klaga på en gratistävling på ett spelforum.

Lycka till alla tävlande!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2), jocklon (+5), Fulsprit (+5)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 12:35   #15
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Jävlar så jag gråter.
Blir det någon tävling nu när CC bojkottar?
Mja, det är ingen "bojkott", det är bara så att jag inte gillar begränsningen vad gäller spelformer/linor i tävlingen. Oddskillnaden på 2,25 v/s 2,5 linan i matchen Belgien - Algeriet är 31 punkter och i en sån här tävling handlar det ju om prickskytte snarare än om värdespel, gambling helt enkelt. Då skulle åtminstone jag vilja ha ett större urval än det som finns.

Jag är säker på att det blir en bra tävling oavsett min närvaro eller inte, så var inte ledsen Grnvit!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td