Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-04, 15:47   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Ny skribent på Sharps.se


En av de tongivande medlemmarna på Sharps.se har sedan länge varit Kent "Cc" Berg. Han går nu in i rollen som officiell skribent på forumet med fokus på längre krönikor och analyser.

Vi låter Cc introducera sig själv:

"Lagom till det nya årets början har det blivit dags för mig att dra mitt strå till stacken. Min förhoppning är att snabbt kunna bidra till att göra Sharps ännu mer engagerande.
Istället för renodlat "rekande" kommer jag i första hand att producera artiklar, längre krönikor och analyser. Jag kommer dessutom skriva regelbundet om golf, och främst då PGA-touren och vissa större tävlingar på Europatouren. Detta eftersom golf ligger närmast till hands att integreras i de asiatiska spelbolagens utbud.

Jag tänker även göra en del pre-views till större evenemang. Närmast på tapeten står det Afrikanska mästerskapet som avgörs i Gabon med start i mitten av januari. Där lär finnas en hel del objekt som passar för både spel och trading, precis som i alla andra större fotbollsturneringar, även om spelbolagen denna gång varit rätt sena med att släppa matchodds.

En ytterligare sak vi pratat internt om (och som många frågat efter) är att på sikt skaka liv i saligen avsomnade, men uppskattade, webbprogrammet "Rookies & Bookies" igen. För de som inte vet vad det var så kan berättas att det var det första svenska TV-programmet om sportspel som fanns på internet. Peter Dahlenmark var programledare, Rookien var Djurgårdsprofilen Wille Bäckström och undertecknad agerade Bookien. Programmet spelades in på fredagar, redigerades under dagen och sändes redan samma kväll. I programmet blev det diskussionerna om helgens TV-matcher, en del spelförslag och vi hade ofta inbjudna gäster i panelen.

Kort om mig: Jag började med spel ett bra tag innan merparten av Sharps medlemmar ens var födda och började spela på heltid i slutet av 90-talet. Sedan dess har jag haft ett finger med lite varstans på olika spelcommunities, däribland Tipsnytt och Alltomspel. Efter några år som heltidsspelare började limiteringarna bli lite väl irriterande och steget till andra sidan oddset blev därför naturligt. Därefter har jag främst frilansat inom oddssättning och riskhantering, men också varit med och startat spelbolag från grunden vid ett par tillfällen samt skrivit artiklar i fackpress, föreläst och utbildat."

Kent ”Cc” Berg

Om ni har några önskemål, synpunkter eller frågor, är ni varmt välkomna att höra av er till oss på [email protected]

Vänliga hälsningar,
Sharps Crew
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), sirlarsson (+5), Migge (+5), Oliiiveer13 (+1), peozz (+5), Maijadona (+10), smak (+20), Seebbo (+5), Mcqueen (+5), the_mirage (+25), Misär (+1), Staketkusken (+10), Boone (+29), Lucky2000 (+5), kusagwa (+10), daders (+5), dktrades (+10), HenkeJ (+5)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 18:14   #2
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Mycket intressant och stort grattis till oss alla, får man ändå säga! Gillat mycket du skrivit på sistone, Cc. Som inför EM om hur man ska tänka kring oddsen i omgång 2 och 3, t ex.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 18:31   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Mycket intressant och stort grattis till oss alla, får man ändå säga! Gillat mycket du skrivit på sistone, Cc. Som inför EM om hur man ska tänka kring oddsen i omgång 2 och 3, t ex.
Själv gillar jag mest bilderna på CC:s granne
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+6)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 19:59   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Själv gillar jag mest bilderna på CC:s granne
Får fixa en tävling då med bilder som pris! Nakenbild till den som vinner...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+69)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 20:01   #5
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Vem är din granne?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 20:56   #6
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Vem är din granne?
Wagner?
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-04, 21:59   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Skoj med CC, en ytterst habil punter som var med från saliga tiden med "Bamse" som var en liten sekt av ytterst kunniga individer med djupa kunskaper inom idrotter, matematik och statistik.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 01:51   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Rookies & Bookies var världsklass!
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td