Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-01, 16:14   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Brexit


Enligt undersökning så är det knapp fördel för "ut ur EU". http://www.theguardian.com/politics/...n-poll-reveals

Men oddsen hos spelbolagen ger en klart annorlunda bild. http://www.oddschecker.com/politics/...bership-result

Hur ska man tolka detta? Spelvärde på "ut ur EU"?
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-01, 17:46   #2
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zonwoz Visa inlägg
Enligt undersökning så är det knapp fördel för "ut ur EU". http://www.theguardian.com/politics/...n-poll-reveals

Men oddsen hos spelbolagen ger en klart annorlunda bild. http://www.oddschecker.com/politics/...bership-result

Hur ska man tolka detta? Spelvärde på "ut ur EU"?
Folk är motfalls i undersökningar innan valet.
Det här slutar på samma sätt som valet om att Skottland skulle lämna UK. Man skärper sig, när det blir allvar. Och stannar kvar i EU. Spela på det oavsett odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 06:57   #3
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Folk är motfalls i undersökningar innan valet.
Det här slutar på samma sätt som valet om att Skottland skulle lämna UK. Man skärper sig, när det blir allvar. Och stannar kvar i EU. Spela på det oavsett odds.
Tur att det sunda förnuftet segrade och globalisterna fick på pälsen! Fick fina odds på Leave.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 09:33   #4
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 045
Sharp$: 5189
Standard

Igår kl 23 stod Bremain i 1.13 och Brexit i 8.6 så jag gick in på Brexit innan jag hoppade i säng.

Ganska bra odds på något som ansågs vara 50/50 enligt experterna.

Men onekligen oroande situation som nu uppstår pga detta...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 11:13   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Igår kl 23 stod Bremain i 1.13 och Brexit i 8.6 så jag gick in på Brexit innan jag hoppade i säng.

Ganska bra odds på något som ansågs vara 50/50 enligt experterna.

Men onekligen oroande situation som nu uppstår pga detta...
Och som vanligt var spelbolagen bättre på det än public, de öppnade på dryga 2.5 har jag för mig?
Det verkar som om de hade stora problem att balansera boken då avdraget ökade med tiden eller så spelade folk oavsett...

50/50 har jag inte noterat men säger inget om det.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 11:29   #6
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 045
Sharp$: 5189
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Och som vanligt var spelbolagen bättre på det än public, de öppnade på dryga 2.5 har jag för mig?
Det verkar som om de hade stora problem att balansera boken då avdraget ökade med tiden eller så spelade folk oavsett...

50/50 har jag inte noterat men säger inget om det.
Menar inte att experterna trodde på 50/50 men opionsundersökningarna visade ju svag svag majoritet för Bremain. Vilket är en stark indikator på att oddsen var totalt felsatta oavsett om dessa undersökningar inte alltid speglar verkligheten. Men 1.13 kontra 8.6 när det är så pass jämnt är ju galet.
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 11:49   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Menar inte att experterna trodde på 50/50 men opionsundersökningarna visade ju svag svag majoritet för Bremain. Vilket är en stark indikator på att oddsen var totalt felsatta oavsett om dessa undersökningar inte alltid speglar verkligheten. Men 1.13 kontra 8.6 när det är så pass jämnt är ju galet.
ok

Läste en artikel i DI där de fokuserade på Unibets odds (produktplacering?), själv fokuserade jag på att avdraget ökade med tiden när det normalt är tvärtom mot öppningsoddsen... om de nu hade rätt siffror dvs.

Slutsatsen var att boken var i obalans men kan ju vara att de tar betalt för att de kan?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 14:04   #8
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Folk är motfalls i undersökningar innan valet.
Det här slutar på samma sätt som valet om att Skottland skulle lämna UK. Man skärper sig, när det blir allvar. Och stannar kvar i EU. Spela på det oavsett odds.
Öh, vad menade du här?
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-24, 14:59   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Öh, vad menade du här?
Det är rätt så uppenbart vad han menar. Jag delar den analysen och det är givetvis lätt att komma och uttala sig i efterhand. Jag spelade dock ingenting alls.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-25, 12:07   #10
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det är rätt så uppenbart vad han menar. Jag delar den analysen och det är givetvis lätt att komma och uttala sig i efterhand. Jag spelade dock ingenting alls.
Nej, det gjorde jag inte själv heller.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td