Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-27, 17:40   #76
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Om han nu tror att ett korrekt odds på Sunderlandmatchen är 1.8 och det finns flera hundratusen kronor att boka under 1.55 så går han kanske över ån efter vatten som startar spelbolag istället för att bara spela...
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 18:31   #77
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Om han nu tror att ett korrekt odds på Sunderlandmatchen är 1.8 och det finns flera hundratusen kronor att boka under 1.55 så går han kanske över ån efter vatten som startar spelbolag istället för att bara spela...
Det ena utesluter väl inte det andra?
Dessutom var det flera aktörer som öppnade på 1,80 och strax där under även om det förvisso var förra veckan. Hur förutsättningarna förändrats sedan dess säger jag inget om men uppenbarligen var han inte ensam om att anse att 1,80 mkt väl kan/kunde spegla styrkeförhållandena mellan lagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 19:36   #78
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Trevlig och sympatisk blogg!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 20:42   #79
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Det ena utesluter väl inte det andra?
Men då kan han ju låta oddset ligga på säg 1.65 och skratta hela vägen till banken när arbitragespelarna kommer och spelar, istället för att känna sig tvungen att mota bort dem.

Men trevligt med en öppen blog hursomhelst!
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 22:51   #80
 
Namnams avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Men då kan han ju låta oddset ligga på säg 1.65 och skratta hela vägen till banken när arbitragespelarna kommer och spelar, istället för att känna sig tvungen att mota bort dem.

Men trevligt med en öppen blog hursomhelst!
Det blir väl total obalans i boken när hela internets arbitragespelar kastar sig över det i hans värld "korrekta" oddset, vilket blir ohållbart i längden...
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 01:13   #81
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Om man är riktigt smart (kalkylerad risk) kan man använda sig av arbitragespelarna för att jämna ut boken istället...inga konstigheter. Det har gjorts i massor av år men bookmaking är ett utdött hantverk tyvärr!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 11:23   #82
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 57
Sharp$: 471
Standard

Tog inte lång tid att bli limiterad iaf! Får spela nån krona som mest på allt nu
Burre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 11:41   #83
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burre Visa inlägg
Tog inte lång tid att bli limiterad iaf! Får spela nån krona som mest på allt nu
Hur mycket har du vunnit tills du fick en limit?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 14:28   #84
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 57
Sharp$: 471
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Hur mycket har du vunnit tills du fick en limit?
I princip ingenting, kanske nån tusenlapp för en månad sedan, men sen hade jag inte använt dem under ett par veckor och nu blev det limitering efter nåt enstaka spel. Ska väl tilläggas att jag inte är en vinnande spelare i längden heller och spelar aldrig surewins eller liknande
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Burre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-29, 07:56   #85
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hemsidan är ju segare än sirap. Någon mer med samma problem?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-29, 22:37   #86
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Det ena utesluter väl inte det andra?
Dessutom var det flera aktörer som öppnade på 1,80 och strax där under även om det förvisso var förra veckan. Hur förutsättningarna förändrats sedan dess säger jag inget om men uppenbarligen var han inte ensam om att anse att 1,80 mkt väl kan/kunde spegla styrkeförhållandena mellan lagen.
Vill inte ta ställning huruvida 1.80 var "korrekt" men när jag i lördags kollade skadelistan var den lång på Sunderland med några questionable däribland , och noll på Southampton, så det är väl troligt att förutsättningarna ändrades mot öppningsoddsen veckan innan!??

Nåväl ett exempel o man får väl försöka att inte dissikera för mycket antar jag (även om det här kanske inte var bästa tänkbara "exempel"...).


Man bör kanske även tänka på vem som gärna odlar en myt(?) om en ineffektiv marknad, även om jag själv gärna såg att så är fallet...

***
Hursomhaver,
Jag tar (ödmjukt) in det Cc uttrycker mellan raderna

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-08-29 klockan 22:48.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 10:22   #87
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Någon som kan bedöma om man kan ha compilern som sätter odds på Norsk fotboll som referens?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 14:22   #88
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Någon som kan bedöma om man kan ha compilern som sätter odds på Norsk fotboll som referens?
Där brukar de ofta ligga högt, det är väl det du tänker på.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-30, 17:58   #89
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Någon som kan bedöma om man kan ha compilern som sätter odds på Norsk fotboll som referens?
Om Svendsen (vilket jag tror) kör samma race som på NB kommer de ligga högt på återbetalningen på Norska ligan då den Norska marknaden av naturliga skäl är deras viktigaste. De kommer öppna högst på många favoriter men inte ta några större summor just efter oddssläpp. Vem om sätter siffrorna vet jag inte men det är knappast NB´s gamle oddssättare. Min gissning är iaf att det är bättre att spela än att ha som referens..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+5), the_mirage (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-31, 11:14   #90
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Hittar tyvärr inte någon affiliate till Coolbet.

Någon som vet?

Senast redigerad av progambler345 den 2016-08-31 klockan 11:15.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td