Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-08, 11:06   #1
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 156
Standard

Hampus Speldagbok, Fotboll-NFL-MMA


Tja,

Hampus heter jag,vilket antagligen alla läskunniga redan listat ut tack vare det fantasifulla namnet på denna speldagbok. Har fram tills nu bettat mest som en kul grej och för att göra fotboll/mma matcher mer spännande. Men nu har jag bestämt mig för att ta spelandet mer seriöst och föra ordentlig statistik över resultaten. Statistk är något jag tycker är jävligt intressant och något jag kommer försöka använda mig mer och mer av för att basera mina spel på. Jag har dock ingen djupare kunskap inom det (förutom 30hp Statistik A) så om någon är duktig så får ni gärna rekommendera bra källor för att lära sig mer.

Denna säsongen fram tills årsskiftet kommer jag använda för att testa lite olika spelformer/strategier/sporter för att se vad som är mest lönsamt (eller minst kostsamt ). Jag spelar trots allt för att jag tycker att det är jävligt roligt. Jag har 3 spreadsheeets levande just nu men det kommer säkert tillkomma nått mer, men tänkte ge en kort förklaring för dom nedan:

NFL: Jag har just börjat följa NFL trots att jag har jävligt svårt för den amerikanska sportkulturen. Men Amerikansk fotboll är riktigt kul att kolla på har jag märkt utan att jag har någon djupare kunskap. Så dessa spelen kommer vara helt baserade på andra personers rekar eller spel jag hittat i forum och väljer att rygga.

MMA: Jag följer UFC väldigt nära och ser i princip alla galor, har även tränat ett antal kampsporter sen ett par år tillbaka. Så dessa betten är ofta baserade på analyser jag själv gjort genom att kolla igenom gamla matcher eller kolla statistik.

2-6: Har läst om 2-6 systemet här på sharps och är nyfiken på att testa hur väl det fungerar. Kommer främst spela på Fotboll och de 5 största ligorna.

Jävligt uppstyrt och seriöst första inlägg, kommer nog komma mer sporadiska inlägg om gnällande över resultat, analyser jag gjort eller bara rent nonsens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Intermilan (+5)

Senast redigerad av hampus90 den 2015-10-09 klockan 10:45.
hampus90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 13:35   #2
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 156
Standard

Dagens EM-kval,

Har ett gäng matcher som jag tippat på i dagens EM-kval matcher, trots att jag egentligen tycker EM-kval uppehåll är en styggelse som bara tar tid från och avbryter klubbfotbollen som är så mycket intressantare. Har fortfarande inte fattat hur man klipper in spel från spreadsheet snyggt så kör oldschool.

Skottland-Polen, Lewandowski målskytt. 2.30
Skottland-Polen, 2 DNB, 1.91

Funderade länge på hur jag skulle lägga mitt spel i denna matchen och var inne på både rakt spel på Polen och över 2,5 men landade till slut i att spela på en Lewandowski tokform och säkra lite med 2 DNB. Polen har mycket att spela på då de har en liten chans att ta förstaplatsen från Tyskland och måste hålla Irland bakom sig som är 2 poäng bakom. Lewandowski har gjort 10 mål på 8 matcher hittills i kvalet och har vart i galen målform i ligan med Bayern.

NordIrland-Grekland, 1, 2.4
Rumänien-Finland, 1, 1.7
Ungern-Färöarna, 1, 1.3
Irland-Tyskland, 2, 1.5

Resten av matcherna har jag försökt välja ut hemmalag som som helt enkelt ska vara bättre fotbollslag änsina motståndare. Grekland har usla resultat i detta em-kvalet somtidigt som Nordirland har spelat riktigt bra, är obesegrade hemma och slog Grekland borta med 2-0. Det ser ut som om de kommer sakna Lafferty,vilket jag antar är orsaken till det höga oddset, men jag ser fortfarande stort värde i 2.4. Tyskland borta mot ett skadedrabbat Irland borde vara klassskillnad.
hampus90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-08, 19:51   #3
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 156
Standard

Gött flyt,Lewandowski gör 1-0 för Polen i andra matchminuten!!!
hampus90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-09, 10:57   #4
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 156
Standard

Blandade resultat igår men mina EM-kvalmatcher slutade med:
3-2-1
-10 kr

Klart att man Jinxade genom att gotta sig åt den bra starten i Polen-Skottland. Polen spelade ganska fin fotboll och var väldigt bollskickliga. Men det blev mycket bollrullande utan att skapa så många vassa lägen och Skottland var effektiva i sina omställningar och satte två riktigt snygga mål på skott utanför straffområdet. Lite flyt att Polen gjorde mål på övertid, men X kändes ändå ganska rättvist.

De två lagen som inte infriade förväntningarna var Rumänien och Tyskland. Rumänien hade mycket boll men efter Finlands 1-0 mål så såg de jävligt skakiga ut och Finland var nära 2-0 flera gånger tack vare farliga kontringar. Tyskland dominerade matchen mot Irland stort och jag tror inte Irland hade ett anfall första 20min. Men sjukt dåliga avslut och en oförmåga att omvandla bollinnehavet till farliga chanser gjorde att Irland kunde kontra in 1-0 efter en långboll från målvakten som Long kunde rinna igenom försvaret på.

Allt som allt en halvbra kväll där jag visserligen backade men väldigt lite, mest missnöjd var jag med spelet på Rumänien som inte kändes så nära att sitta. Ska bli väldigt intressant att se oddsen inför Polen Irland som båda är på samma poäng i sista omgången och krigar om direktplatsen. Efter att sett båda lagens förra matcher lutar jag stort åt Polen.
hampus90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td