Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-22, 23:07   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Värdeodds baserat på marknaden på Betfair?


Jag har flera gånger stött på åsikten att ett odds på ett bolag sannolikt är ett värdeodds om det är högre än oddset som erbjuds på Betfair (utan hänsyn tagen till komissionen). Förutsättningen är naturligtvis att det är marknader med hög likvidititet. Jag själv tycker det verkar lite väl enkelt att tänka på detta sätt, även om marknaden, med de asiatiska syndikaten i botten, ju säkerligen är bra på att värdera de sanna oddsen.

Vad är era åsikter, kan detta vara ett bra verktyg i jakten på värdeodds?
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 22:31   #2
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Betfairs odds är väl mer eller mindre korrekta, så ja.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 10:18   #3
 
knasbolls avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 441
Standard

Egentligen säger det bara spelbolaget är beredda att ge ett högre odds än allmänheten. Om det nu alltid är ett värdeodds när betfair ligger lägre, då gör man ju antagandet att vi (allmänheten) gör en bättre bedömning av sannolikheten än bolagen.
knasboll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 19:15   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knasboll Visa inlägg
Egentligen säger det bara spelbolaget är beredda att ge ett högre odds än allmänheten. Om det nu alltid är ett värdeodds när betfair ligger lägre, då gör man ju antagandet att vi (allmänheten) gör en bättre bedömning av sannolikheten än bolagen.
Sant. Exempel från Spanien - Frankrike i helgen: Drygt sex timmar innan avspark ligger oddset på Spanien på Betfair på 1.79 innan avgifter. PaddyPower ger 1.86. Woho, tänker jag som tror hårt på Spanien och lägger bettet på Paddy. Innan avspark är oddset på Spanien (som för mig av helt oklara anledningar stiger kraftigt innan avspark) på 1.95. Tji fick jag med mina 1.86.

Betting handlar väl i mångt och mycket om att gå emot marknaden = allmänheten i rätt situationer, därav att jag tycker att antagandet högre än Betfair = Värdeodds är väl enkelt, i så fall vore det ju bara att spela alla matcher som ligger högre rakt av för att visa en positiv ROI.

Senast redigerad av Drvic den 2012-06-26 klockan 19:16.
Drvic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 20:42   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oddset på Spanien steg antagligen när de presenterade en elva utan en anfallare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 13:11   #6
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Betting handlar väl i mångt och mycket om att gå emot marknaden = allmänheten i rätt situationer, därav att jag tycker att antagandet högre än Betfair = Värdeodds är väl enkelt, i så fall vore det ju bara att spela alla matcher som ligger högre rakt av för att visa en positiv ROI.

Typ, ja. Kanske inte när det gäller Moldaviens andraliga, men slår du bf odds 1000 av 1000 matcher (i de större ligorna) och inte visar positiv ROI så har du haft sjuk otur.

Oddsen rör sig hela tiden mot ett "korrekt" odds och poängen är väl lite att slå stängningsoddset. Gör du det kommer du att vinna i längden.

Sen hur fan man gör det, det är en helt annan fråga.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 13:33   #7
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Fast de funkar ju lätt och finemang mot många långsamma EU-bookies att jämföra mot asiatiska bookmakers/betfair/pinnen. Istället för att dom sörplar kaffe och orkar justera oddsen så limiterar dom/kickar en

Fast det är ändå ödet som väntar alla vinnande spelare, särskilt på dom bookisarna så varför inte bara stöka undan det så snabbt och enkelt som möjligt utan att anstränga sig.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td