Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-22, 08:53   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Positiv Roi fortsättningen


Förutsättningar: jag och min vän kör en tämligen mekanisk trade där vi över 300
spel har en positiv roi på 7.2%. När vi har fördubblat ursprungsinsatsen ökar vi
densamme med 20% för nästa steg. Med naturlig varians så får vi ibland långa
vinst streakar där vi som mest har haft 17 raka vinster. Maximal förluststreak har varit 2 irad. Över tid kommer detta att variera så klart.
Nu börjar summorna som vi ska satsa att bli ganska höga och det uppstod då en
diskussion mellan oss. Ska man vänta på en förlust innan man gör nästa höjning eller ska man köra på som tidigare.
Vi har nu 15 raka vinster och min vän hävdar att vi ska vänta på en förlust och sedan göra höjningen...själv tycker jag att vi har en skaplig statistik och att det bara är att köra på.
Att vänta på en förlust känns lite som att stå vid ett roulettbordoch vänta på att rött ska komma upp 5 ggr i rad och sedan satsa på svart.
Min vän hävdar dock att antal förluster över tusen spel kommer att vara på x % och då är det bättre att invänta en förlust för att sedan höja.
Nog har väl jag rätt va?
Traden är fotboll och roi är efter Betfairs höga vinst kommission, vi har upptäckt en obalans i marknaden och är glada så länge den varar.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 09:11   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ni har så få spel att inga slutsatser kan dras.
Ta det lugnt ett tag till.

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Förutsättningar: jag och min vän kör en tämligen mekanisk trade där vi över 300
spel har en positiv roi på 7.2%. När vi har fördubblat ursprungsinsatsen ökar vi
densamme med 20% för nästa steg. Med naturlig varians så får vi ibland långa
vinst streakar där vi som mest har haft 17 raka vinster. Maximal förluststreak har varit 2 irad. Över tid kommer detta att variera så klart.
Nu börjar summorna som vi ska satsa att bli ganska höga och det uppstod då en
diskussion mellan oss. Ska man vänta på en förlust innan man gör nästa höjning eller ska man köra på som tidigare.
Vi har nu 15 raka vinster och min vän hävdar att vi ska vänta på en förlust och sedan göra höjningen...själv tycker jag att vi har en skaplig statistik och att det bara är att köra på.
Att vänta på en förlust känns lite som att stå vid ett roulettbordoch vänta på att rött ska komma upp 5 ggr i rad och sedan satsa på svart.
Min vän hävdar dock att antal förluster över tusen spel kommer att vara på x % och då är det bättre att invänta en förlust för att sedan höja.
Nog har väl jag rätt va?
Traden är fotboll och roi är efter Betfairs höga vinst kommission, vi har upptäckt en obalans i marknaden och är glada så länge den varar.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-22, 11:27   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Förutsättningar: jag och min vän kör en tämligen mekanisk trade där vi över 300
spel har en positiv roi på 7.2%. När vi har fördubblat ursprungsinsatsen ökar vi
densamme med 20% för nästa steg. Med naturlig varians så får vi ibland långa
vinst streakar där vi som mest har haft 17 raka vinster. Maximal förluststreak har varit 2 irad. Över tid kommer detta att variera så klart.
Nu börjar summorna som vi ska satsa att bli ganska höga och det uppstod då en
diskussion mellan oss. Ska man vänta på en förlust innan man gör nästa höjning eller ska man köra på som tidigare.
Vi har nu 15 raka vinster och min vän hävdar att vi ska vänta på en förlust och sedan göra höjningen...själv tycker jag att vi har en skaplig statistik och att det bara är att köra på.
Att vänta på en förlust känns lite som att stå vid ett roulettbordoch vänta på att rött ska komma upp 5 ggr i rad och sedan satsa på svart.
Min vän hävdar dock att antal förluster över tusen spel kommer att vara på x % och då är det bättre att invänta en förlust för att sedan höja.
Nog har väl jag rätt va?
Traden är fotboll och roi är efter Betfairs höga vinst kommission, vi har upptäckt en obalans i marknaden och är glada så länge den varar.

Om förlust-risken är konstant från spel till spel så är risken för förlust precis densamma även precis efter en förlust. Att vänta in en förlust sänker inte förlustrisken på något sätt.

Du har alltså rätt. Ni bör aldrig vänta med att gå upp i insats just av den anledningen.

Men som Putte64 redan sagt så har ni ett väldigt litet sample-size. Så det finns andra anledningar att vänta med att gå upp i insats.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+50), ExtremtRik (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 07:54   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

Själv tycker jag att 300 spel är ganska skapligt för att dra statistiska slutsatser, vad är din åsikt angående hur många spel man behöver för att bilda sig en någorlunda bild av statistiken?
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 08:13   #5
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Själv tycker jag att 300 spel är ganska skapligt för att dra statistiska slutsatser, vad är din åsikt angående hur många spel man behöver för att bilda sig en någorlunda bild av statistiken?
Allt beror på hurdana spel det är. Du måste förklara det bättre för att folk skall kunna ge ett ordentligt svar.

Spelar man bara 2 oddsare så är 300 ett mycket bättre antal spel än om man bara spelar 1.01 oddsare eller bara 200 oddsare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 12:45   #6
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Jepp du har rätt, din polare tänker Martingale. Är ju snarare så att ni ska sänka vid en förlust och höja annars.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td