Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-22, 16:43   #1
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 1
Sharp$: 24
Standard

Powerplay systemspel reducera


Hej, jag gillar att spela oddset powerplay.

Läser tips och spel sidan ibland i tidningen, och spelskribenten verkar ganska duktig. Jag försöker räkna ut hur han bygger systemen, men förstår inte riktigt hur han går tillväga?

Ser att han halvgarderar 4 matcher på varje kupong, systemet innehåller totalt 12 st kuponger. Hur viktar han fram resten av matcherna? Förmodar att han helgarderar raderna, med några slags villkor men hur?

Jag bifogar en bild här så får ni se exempel på hur systemet ser ut:

imgur. com /a/YKGnk

Mellanslag före och efter com, kunde ej skicka länk pga. för lite poster.

Annars brukar jag själv reducera mina spel i copema tips. Någon som har förslag på bra reduceringar, eller kan berätta om nått annat typ av system?


mvh Kunglouie
Kunglouie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-02, 18:04   #2
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 152
Standard

hej, ser ut att vara spel på 2 av 4 utips ,1xx2,men full täckning kräver 24 rader/kupunger
så minst 50procent där då, sen ser jag inte villkoren tillsammans i de valen som är kvar.
har sett att han med framgång har spelat powerplay med 1-2 kryss i raden då utan h2h,
verkar va en hyfsad frekvens/utdelning 8000/14000 har jag sett nån gång ibland men har
ingen långvarig statistik som grund . lycka till.
limpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 08:51   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 152
Standard

hej. tänkte fel där, ser nu att det ser ut som att kupong 1-6 är 2raders 7-12 är 1radersskulle då skulle det bli 18/24 på 2 utav 4 ,hoppas det blev rätt den här gången då
my bad där, när man skulle va duktig och allt,hej.
limpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 15:27   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag skulle använda smartips för att skapa enkelrader efter min % och sen använda ahk för inlämning av dom.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-10, 00:21   #5
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Jag använder Copema (demoversionen funkar) när jag gör mina system. Man kan minska ner raderna i Copema som gör enkelrader till M garderingar. De flesta systemen jag gör hamnar på mellan 4 - 10 kuponger. Har även ett fåtal som är på 21 kuponger. Sedan brukar jag lägga till så att systemen får multi 8:or. 1,2 och 5 8:or oftast, men har ett system som kan ge 7st 8:or, men dessa extra raderna får man lägga till manuellt efter det att systemet är klart. Ganska lätt när man lärt sig knepet

Fick två 8:or på PP i söndags som gav 6404 kr. Systemet nedan är 5-2 och en spik samt två grupper med 1 av 2 måste sitta, kallas även E tecken eller effekt tecken då det raderar en massa rader som inte uppfyller kravet. Det sänker priset väldigt mycket av original priset.

En guide hur jag gör och lämnar in mina system. Systemet i videon är samma som jag vann 6404 kr https://youtu.be/NDcv8SF7N7Y (kör med max kvalitet och fullskärms mode för att se allting bättre)





Systemet på din bild. Är det Leif Johanssons system? Jag har skrivit till honom om mina egna system. Han har oftast fler kuponger än vad jag själv har, men inte på nåt sätt dåliga system. Jag vet att han gillar spiklösa system. Jag har några själv som är helt spiklösa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+100)

Senast redigerad av Tord den 2016-10-10 klockan 01:09.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-10, 19:43   #6
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

100 sharps? nu tryckte du en 0:a för mycket
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+100)
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 15:40   #7
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard



Gjort om några system så att man får minst 1-2 stycken 8:or men det kostar 180 kr mer nu
Nu får man 1-2, 2-3 och 4 stycken 8:or istället för 1, 2 och 5 stycken 8:or som det gamla gav. Högsta sänktes dock med en 8.a medan lägsta och mellersta ökade med en 8:a. Kupongantalet är nu 7 istället för 8

Edit:
Sorry, hade inte testat systemet tillräckligt mycket och hittade en kombination som inte stämde. Det står fel och ska vara 1-2, 2-3 och 4 stycken 8:or istället för 2,3 och 4 stycken 8:or

Senast redigerad av Tord den 2016-10-14 klockan 00:54.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td