Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   26 000 r. till helgens megajackpot, 5,2k per andel (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/8561-26-000-r-till-helgens-megajackpot-5-2k-per-andel/)

Luvan14 2011-08-22 21:55

26 000 r. till helgens megajackpot, 5,2k per andel
 
Söker andelar till ett jättesystem på stryktips till helgens megajackpot. Systemet görs rakt matematiskt med 3 säkra, 2 halv och 9 hel. totalt 26 244 rader. Säljs i 5 andelar a' 5 249 SEK. Ok om ni sedan delar en andel med andra, men vill ha en representant per andel.

Systemet görs på fredag eller lördag men läggs inte ut här, den som vill se systemet får göra det innan med ångerrätt. På fredag e.m. skapas bolaget på Svenska Spel och insatsen betalas. Jag ansvarar för systemuppbyggnad men tips och synpunkter får gärna lämnas.

Anmäl intresse till [email protected] eller lägg in din adress här i forumet. Samma info ligger även ute på SS forum.

Kommer prioritera spelare som kan tänka sig att låta vinster under ex. 100k ligga kvar i bolaget och användas till attacker mot 20 millegarran, eller spelare som kan tänka sig att testa detta fler ggr. Beskriv din inställning till detta. Självklart gäller reglerna för bolagsspel på SS, så att var och en bestämmer över sina medel oavsett vad som sägs innan.

Om du känner någon som inte räds dessa insatser så är jag tacksam om du informerar personen.

Lemasive 2011-08-22 22:46

När du ändå kör för så mycket pengar, varför inte spela topptipset eller andra som har bättre återbetalnings%?

KP 2011-08-22 23:05

Bör vara 3 säkra, 2 halv, 8 hela och inte 9 enligt den kalkylen.
Flyttar denna till tänkarhörnan och inte spelbolag.

Luvan14 2011-08-23 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 136354)
Bör vara 3 säkra, 2 halv, 8 hela och inte 9 enligt den kalkylen.
Flyttar denna till tänkarhörnan och inte spelbolag.

Sant 8 hel, dessutom fel tråd...

Luvan14 2011-08-23 01:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 136348)
När du ändå kör för så mycket pengar, varför inte spela topptipset eller andra som har bättre återbetalnings%?

Därför att det är megajackpot på stryk vilket ger bättre värde än topptipset samt 20 milj garanti om man är ensam. Men håller med om att topptipset är bra , men som med alla spel gäller det att hitta övervärdet. Jag tycker topptipset ger övervärde endast om dom stora bränner, lättare rader ger för låg utdelning.

FrankieJr 2011-08-23 07:30

Megajackpot? Är väl bara 9.5 miljoner extra? Det är väl ganska standard om än hög så inte mega? Eller?

hatten1 2011-08-23 09:59

Spelar man den typ av rad som föreslås, får man betala för en massa rader utan ev, bättre skriva ett reducerat system, där man viktar bort så man inte betalar för ALLA överstreckade och får en seriös rad i förhållande till insatsen. Dessutom är det inte försvarbart att lämna in före kl 15 på lördag, då man får in en korrekt marknad(betfair) att jämföra med SS streckprocent.
Finns reduceringsprogram på marknaden som påstås vara hyggliga.
MVH Hatten

Luvan14 2011-08-23 18:03

Tänk att det är så här varenda gång. Man lägger in en seriös förfrågan om bolagsspel, sen dräller det in en massa negativa kommentarer, eller nitiska påståenden. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag detta är ett skräpforum. En massa missunsamma viktigpettrar som inte gör annat än att gnälla och anmärka. Deesutom finns en tråd som går ut på att kasta skit och förnedra ett annat forum, rekat å klart. Jag läste tråden en kväll och mådde nästan illa av dom påhopp som försegår där, tycker det är otroligt lågt!

Luvan14 2011-08-23 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 136387)
Spelar man den typ av rad som föreslås, får man betala för en massa rader utan ev, bättre skriva ett reducerat system, där man viktar bort så man inte betalar för ALLA överstreckade och får en seriös rad i förhållande till insatsen. Dessutom är det inte försvarbart att lämna in före kl 15 på lördag, då man får in en korrekt marknad(betfair) att jämföra med SS streckprocent.
Finns reduceringsprogram på marknaden som påstås vara hyggliga.
MVH Hatten

Kan köpa din teori om att reducera bort rader om du menar att ta bort dem som ger låg utdelning, men det är inte helt okomplicerat och dessutom inte lika intressant en jackpotomgång. Jackpot innebär ju att du får mer betalt än insatserna, tror dessutom att den totala återbetalningen överstiger insatserna vilket ger värde oavsett. Omgången är dessutom väldigt öppen så det är bäddat för en hygglig utdelning. Dömer inte ut dig, men förstår inte riktigt värdet i det du skriver.

Det övriga du skriver är bland det dummaste jag läst. Att du orkar kommentera! "Inte försvarbart att lämna in före 15" Hur länge satt du innan du hittade bristerna i mitt upplägg? Förstår hur du tänker men allvarligt, jag bjuder på dom micropromillen i värde jag missar genom att lämna in 14.30. Den info som behövs för att göra en värdering kommer i 99 fall av 100 tidigare än en timme innan avspark.

Lemasive 2011-08-23 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Luvan14 (Inlägg 136493)
Kan köpa din teori om att reducera bort rader om du menar att ta bort dem som ger låg utdelning, men det är inte helt okomplicerat och dessutom inte lika intressant en jackpotomgång. Jackpot innebär ju att du får mer betalt än insatserna, tror dessutom att den totala återbetalningen överstiger insatserna vilket ger värde oavsett. Omgången är dessutom väldigt öppen så det är bäddat för en hygglig utdelning. Dömer inte ut dig, men förstår inte riktigt värdet i det du skriver.

Det övriga du skriver är bland det dummaste jag läst. Att du orkar kommentera! "Inte försvarbart att lämna in före 15" Hur länge satt du innan du hittade bristerna i mitt upplägg? Förstår hur du tänker men allvarligt, jag bjuder på dom micropromillen i värde jag missar genom att lämna in 14.30. Den info som behövs för att göra en värdering kommer i 99 fall av 100 tidigare än en timme innan avspark.

Jag tvivlar inte på att du är seriös, och jag insåg nu att det var jackpott nu på lördag. Däremot tror jag att du behöver göra ett lite större intryck här på sidan, innan du lanserar ett sådant här system.

Tycker dock definitivt att du skall försöka få igång det, vore ju intressant om inte annat.

Boone 2011-08-23 18:30

Att kalla Sharps för ett skräpforum för att vi ifrågasätter och undrar känns väl lite att gå över gränsen, men det får stå för dig helt enkelt.

R&K-tråden ligger för övrigt under min avdelning här på Sharps och är under mitt ansvar och den står jag för. I grund och botten går den ut på att ta ned Holms på jorden och samtidigt försöka få folk att inse vad det är för slags sida, mina fakta är inte ogrundande, att den nu har utvecklats mer till en humortråd ser jag inget negativt i.

Räcker med detta OT för min del förresten, du får gärna skicka ett PM med sina synpukter på R&K-tråden så ska jag allt bemöta dem på bästa sätt.

RobinD 2011-08-23 18:39

Att skriva så som du gör till hatten är dessutom otroligt osmart, vissa med specialkunskaper bör man lyssna på och hatten är en av dem.

Eftersom du inte ens verkar insatt i vare sig reducerade system eller streck% så framstår ju inte heller ditt erbjudande mer lockande.

Att saker möts med viss skepsis är väl ett sundhetsteckrn om något?

Wagner 2011-08-23 18:47

Fick du inget napp förra gången? https://www.sharps.se/forums/74819-post1.html

Luvan14 2011-08-23 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 136499)
Att kalla Sharps för ett skräpforum för att vi ifrågasätter och undrar känns väl lite att gå över gränsen, men det får stå för dig helt enkelt.

R&K-tråden ligger för övrigt under min avdelning här på Sharps och är under mitt ansvar och den står jag för. I grund och botten går den ut på att ta ned Holms på jorden och samtidigt försöka få folk att inse vad det är för slags sida, mina fakta är inte ogrundande, att den nu har utvecklats mer till en humortråd ser jag inget negativt i.

Räcker med detta OT för min del förresten, du får gärna skicka ett PM med sina synpukter på R&K-tråden så ska jag allt bemöta dem på bästa sätt.

Tycker Sharps har för många negativa inslag, gnäll, påhopp och viktigpettrar som känns missundsamma.

Ta ner holms på jorden?? Märklig syn... Jag tycker rekat är en bra sida, betydligt roligare än sharps och ofta riktigt bra rekar. Inget fel att ha synpunkter på andra men er tråd är ju rena hetsjakten, varför inte bara lämna han/dom ifred och låta folk få ha sina egan uppfattningar?

Luvan14 2011-08-23 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 136497)
Jag tvivlar inte på att du är seriös, och jag insåg nu att det var jackpott nu på lördag. Däremot tror jag att du behöver göra ett lite större intryck här på sidan, innan du lanserar ett sådant här system.

Tycker dock definitivt att du skall försöka få igång det, vore ju intressant om inte annat.

Nä du säger det själv, hiearkin är tydlig på sharps. Jag bryr mig inte om intryck eller anseende. Jag erbjuder del i ett stort system med tydligt upplägg och ångerrätt efter syn av systemet. SS bolagsupplägg ger dessutom valfrihet med hantering av ev. vinster. Förstår inte varför jag skulle behöva ett anseende innan jag erbjuder detta? Men det är helt frivilligt att avstå av den orsaken också.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved