Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-15, 08:25   #1
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

ATGs nya vadhållningsbestämmelser - Slutet för storspelarna?


Spännande att man i dagarna även fick nya tillägg i ATGs vadhållningbestämmelser.
Gäller både begränsning av systemantal, maximal insats samt även andra förbud.

Kom ju lägligt när Frank Andersson berättar om han som spelar för 4milj. https://www.sharps.se/forums/trav-gal...er-4-miljoner/

Betyder detta slutet för storspelarna?
Eller gäller beslutet bara att begränsa de svenska spelarna mer medan de andra länder får fortsätta spela stora system? Tex Finland som underlättar inlämnandet av större filer dessutom.

Citat:
§ 14 Förbud att delta i vadhållning

Den som kan påverka utgången av vadhållningen eller som på annat sätt har sådant samröre med vadhållningen eller hästtävlingen att säkerheten äventyras får inte ingå vad. Vad får inte ingås av till exempel tjänstgörande totalisatorpersonal eller tävlingsfunktionärer. Vad får inte heller ingås av körsven och ryttare beträffande lopp i vilken de själva deltar eller av tränare i lopp där egen tränad häst deltar.

De i första stycket nämnda personer får inte heller via förmedlare eller som förmedlare åt annan, ingå vad.

§ 25 Vägra ta emot spel

ATG kan besluta att i vissa fall vägra ta emot spel. Sådant beslut skall fattas innan spelet definitivt stängs. Kunden skall informeras om åtgärden och anledningen till att ATG vägrat ta emot spelet.

Om en kund försöker bryta mot ett sådant beslut har ATG rätt att stänga av kunden för fortsatt spel.

Ifråga om spelformerna V4, V5, V65, V75 och V86 är det inte tillåtet att - helt eller delvis - spela egna statistiskt genererade system, som baseras på rent sannolikhetsutfall för någon av nyssnämnda spelformer. Vid upprepad överträdelse förverkas kundens insatser och kunden förlorar rätt till vinstutbetalning. ATG har rätt att stänga av kunden och avsluta hans ATG-konto.

Vad nu sagts gäller även om kunder samarbetar med andra vid inlämnandet eller om en kund använder flera egna eller andras konton, spelbolag eller kombinationer därav. Vad som är, statistiskt genererade system som baseras på rent sannolikhetsutfall, avgörs av ATG.

ATG skall underlätta Lotteriinspektionen vid varje tillfälle spel förkastas eller kund stängs av.

§ 28 Begränsning av systemantal

ATG förbehåller sig rätten att begränsa antalet system som en vadhållare får lämna in. Denna begränsning gäller per tävling och spelform. För aktuella gränser se www.atg.se.

§ 29 Maximal insats

ATG förbehåller sig rätten att begränsa insatsen som en vadhållare får göra. Denna begränsning gäller per tävling och spelform. För aktuella gränser se www.atg.se
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 12:25   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 50
Sharp$: 949
Standard

Enl atg.se under villkor har dom inte ändrat något ännu, dock är ju ett tillägg i bestämmelserna mer än regel än undantag antar jag =)
foox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 13:33   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Jag hittar dåligt på atg.se. Så hur mycket får man spela för och hur många system får man lämna in?

§ 28 och 29 alltså.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 14:16   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag hittar dåligt på atg.se. Så hur mycket får man spela för och hur många system får man lämna in?

§ 28 och 29 alltså.
Hehe jag tänkte samma sak. Funderar nästan på att ringa dom och höra efter.
Kundsupport: 020-53 50 00

Vore ju kul om flera ringde plötsligt.

Börjar bli mer och mer som de maltabaserade böckerna som limiterar en och dessutom på egen utredning.

Hur många mail har man inte fått där det står ungefär "Våra traders har genom en utredning bestämt oss för att begränsa de vad du kan placera hos oss. Detta beslut går inte att överklaga. "

Pajas ATG.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 14:25   #5
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hehe jag tänkte samma sak. Funderar nästan på att ringa dom och höra efter.
Kundsupport: 020-53 50 00

Vore ju kul om flera ringde plötsligt.

Börjar bli mer och mer som de maltabaserade böckerna som limiterar en och dessutom på egen utredning.

Hur många mail har man inte fått där det står ungefär "Våra traders har genom en utredning bestämt oss för att begränsa de vad du kan placera hos oss. Detta beslut går inte att överklaga. "

Pajas ATG.



Finns dom som redan ringt

"ATGs support har dessutom EJ information gällande dessa uppgifter om insatsbegränsning och systembegränsning när jag ringde supporten kl 14:00 den 15 maj.!" / http://www.gamblersvardag.se/atgs-nya-regler
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 14:44   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Kul att fler reagerade, sen kändes det riktigt luddiigt. Är inte startlistorna en form av statestik? Och är inte badkarskörning en form av sannolikhetsutfall? (självklart förstår jag med att det inte är det dom syftar på men kan det inte tolkas så)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 15:37   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Känns som dom gräver sin egna grav i raketfart. Bara 68 miljoner i omsättning senast. Denna vecka är det väl jackpott så dom klarar sig men nästa rena omsättning ska bli intressant.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 15:54   #8
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Har ni diskuterat detta redan? ATG stoppar robotspel...

http://classic.atg.se/index.jsp
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 16:02   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Har ni diskuterat detta redan? ATG stoppar robotspel...

http://classic.atg.se/index.jsp
JAG gissar det är detta tidigare regeländring vill åt, och inte jokrrsystem mm
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 16:14   #10
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Som wagner säger, ATG gräver bara djupare i sin grop

Vad skulle hända med intresset för stryk/europa tipset eller bomben om man inte mer får spela enkelrads system, de är ju "robot" spel det också.

Men grundproblemet i det hela är väl att endast wise money kommer från utlandet.
Är ju inte precis svensons i sydafika som ska ha en harryboy på väg hem från jobbet som lite nöje.
Vinster försvinner sakta men säkert utomlands vilket knappast staten gillar.
ATG bryr sig knappast, dom har ju ingen risk i själva spelet, bara mer omsättning som gäller.

Staten ser helst det är lotto där alla har samma chans så pengar inte börjar stömma från landet. Men då kommer ju också problmet att många som omsätter mest skulle lägga ner iom dom inte såg nåt värde mer i travet.

Ska de föreställa vara ett skicklighets spel måste folk få lämna in vilka jäkla system dom vill.





Däremot har jag svårt att se en skiklig toto-spelares bolag som nu senast vann kan se värde i att ha 2600 samma rader. Då måste ju nog ens %-värderingar skilja så markant från spelarkårens så det inte är klokt, .......om om om ....inte man har nån kusk med i bolaget.
Då kan man plötsligt hitta oanade värden om nån/några på förhand 60%are helt plötsligt har 0% i egna bedömningar som konstruerar systemet.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-05-15 klockan 16:48.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 16:24   #11
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Har ni diskuterat detta redan? ATG stoppar robotspel...
Och vad fan är "robotspel"? Jag saknar allt som ens liknar en förklaring...

När det gäller online-poker mot andra människor i realtid kan man ju förstå vad det är, och fördelarna med det, men här blir det ju bara konstigt?!

Om någon lyckats automatisera inlämningen av många filer på ATGs hemsida, så är det väl ATGs programmerare som ska fixa det säkerhetshålet i Flash-siten och inget annat... Jag skulle dock inte kalla det för "robotspel".
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 17:03   #12
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Det jag tycker är lite skrämmade, såg precis intervju med ATG's VD på ombuds tv'n där han sitter och säger att dom tillämpar reglerna för att förhindra robotspel och i nästa mening säger han att dom känt till det i ca 3 år, varför har dom inte gjort nåt på 3 hela år om det nu är världens undergång med sk robotspel???
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 17:35   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

"Robotspel"
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 17:39   #14
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Reglerna börjar likna de som ändrades när Ingemar stenmark var helt överlägsen på 80talet! Pinsamt!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-15, 18:10   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag fattar heller ingenting om detta sk. " robotspel " - vad fan syftar dom på?
HPT, Joker, Copema program eller annat?

Daah - tomtar...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td