Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-22, 05:33   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

ATG har stora problem!


http://www.gamblersvardag.se/utlands...ttar-sanningen

Ser fram emot del2!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Trinity (+2)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 05:39   #2
 
sherwyns avatar
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Danderyd
Inlägg: 440
Sharp$: 45
Standard

Gör en egen pool för utländska spelare och låt dem endast spela V/P och V4. Skulle inte ens förvåna mig om det är svenskar som utnyttjar problemen utomlands. Det här är ett jävla skämt.

Senast redigerad av sherwyn den 2014-02-22 klockan 05:40.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 06:25   #3
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Om det är så att man inte kan synkronisera de utländska spelpoolerna med den Svenska spelpoolen innan spelstopp så bryter man mot lotteriinspektionens regler, och riskerar därför att allt spel stoppas.
Faktum är att allt spel SKA stoppas, det gäller bara att lotteriinspektionen får veta om problemet.

http://www.expressen.se/sport/trav/s...r-inte-sakert/

http://www.expressen.se/sport/trav/l...tt-stoppa-atg/

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-02-22 klockan 06:28.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:16   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Stoppas allt spel från utlandet så kommer det bli ett jätteras i omsättningen då dom pengarna som omsätts därifrån uteslutande kommer från svenskar. Dom som tvivlar kan ju fundera på vilket intresse svenskar skulle ha av att spela på lokal sport i Sydafrika och Lettland.

Vi lever ju i en kvartalsekonomi och här har ATG tagit en möjlighet att blåsa upp siffrorna inför rapporten. Omsättningen är helt enkelt dopad för att tala hästspråk. Försvinner möjligheten kommer dessa pengar till mycket liten del leta sig in i systemet igen och det vet ATG om och därför ser det ut som det gör.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:07   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om vi börjar med detaljerna så ingår inte utlandsspelet i den omsättning som ATG redovisar. Det spelet sker av skattetekniska skäl lokalt, och beskattas lokalt. Så rent tekniskt arrangeras spelet av varje internationell partner, men vi har en gemensam pool. Det är däri partnerskapet ligger. För det betalar de utländska aktörerna en provision till ATG om några procent av omsättningen. ATG förser dem då med spelinformation, bilder etc. Det är en så genomusel affär att det liknar ingenting jag har sett tidigare.

Om det dessutom är så att alla spel inte är inne i datorn på kommandot "kör" så utgår jag ifrån att lotteriinspektionen stoppar allt spel redan idag till Gävles tävlingar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:38   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Om vi börjar med detaljerna så ingår inte utlandsspelet i den omsättning som ATG redovisar.

På så vis. Då blir det ju än mer obegripligt.

Om det dessutom är så att alla spel inte är inne i datorn på kommandot "kör" så utgår jag ifrån att lotteriinspektionen stoppar allt spel redan idag till Gävles tävlingar.

Det kan du fetglömma däremot.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:50   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det kan du fetglömma däremot.
Jo, jag vet, men jag har stoppat MITT spel tills vidare i alla fall. Och om alla gör det kommer ATG av ren självbevarelsedrift tvinga dit lotteriinspektionen för att reda ut det hela.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 09:07   #8
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1412
Standard

#0
Är inte långt ifrån att jag lägger ned mitt spelade på hästar, Borde göra så..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 20:28   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Del två ute, med bevisen för mina påståenden. Jag visar var min kunskap kommer ifrån,vilka som bland annat är inblandade.
Men det kommer också en del3.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:02   #10
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Del två ute, med bevisen för mina påståenden. Jag visar var min kunskap kommer ifrån,vilka som bland annat är inblandade.
Men det kommer också en del3.
intressant, länk ?? lr det kanske du inte får skriva här kom jag på.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:11   #11
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15625
Standard

gamblersvardag kanske
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:15   #12
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1607

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Detta är precis vad travet INTE behöver...mkt allvarligt och kan få förödande konsekvenser. Sanningen kommer dock alltid fram så nu är det hög tid att åtgärder görs, inte bara mot robot spelare.
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 21:57   #13
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
intressant, länk ?? lr det kanske du inte får skriva här kom jag på.
http://www.gamblersvardag.se/atgs-sa...erar-bevisen-2
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 22:00   #14
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simb chaplin 1 Visa inlägg
Detta är precis vad travet INTE behöver...mkt allvarligt och kan få förödande konsekvenser. Sanningen kommer dock alltid fram så nu är det hög tid att åtgärder görs, inte bara mot robot spelare.
Nu är ju inte det här några nyheter, i alla fall inte för oss inbitna som foljer travet på de sociala medier som finns att tillgå.

Problemet är väl snarare att det inte finns någon oberoence media som kan skriva om det. Aftonbladet har ju inte ens en egen travredaktion, allt produceras av minimedia som i sin tur springer ATGs ärenden. Nybrink jobbar för Aftonbladet/kanal75 (som springer ATGs ärenden).

Tyvärr är det bara Hatten på GV och i viss mån Lennart Persson som öht uppmärksammar vad som händer. Var finns Lennart Ekdahl när man behöver han.

Det som är lite förvånande är att kuskar/tränare stoppat huvudet i sanden i så många år, det är ju trots allt deras provisioner som minskar iom att intäkter och omsättning dalar.

Skrämmande hur som..
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 22:14   #15
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Om Lotterinspekionen inte drar in tillstånd för såna här saker så vete fan va dom ens existerar för.

Att känna till ett hål i över 10år och inte åtgärda saker? Kan det bli så mycket värre behandling av kunder och spelsäkerhet?
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td