Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-10, 10:12   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1083
Standard

Lögnhalsen Skarplöth


Hatten klär återigen av lögnarna på ATG. Skrämmande uppgifter.

http://www.gamblersvardag.se/paribet...et-utan-kunder
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heuer (+5), Migge (+1), overpace (+5), Trinity (+3)
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 16:54   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Någon gång har det väl varit mer ilska och misstro än substans i Hattens alster, men detta är väl jobbat. Tycks också som att ilskan och misstron varit befogad.

Läste just Puttes ord: "ATG är inget spelbolag utan ett pajasbolag". Det är svårt att inte hålla med. Man tycker att ATG borde vara travsportens egna spelbolag och ingenting annat, men det är något annat. Svårt att veta riktigt vad det är. Pajasbolag täcker väl en del av sanningen. Men det är inte bara folk inom ATG som bär ansvaret.

Lite fascinerande är det. Ledare inom travet tycks vara fullt upptagna med att köra sina lokala travbanor i botten, och har därför anlitat trav- och spelokunnigt TV-folk från Viasat för att sköta något de garanterat inte vet något om och inte heller är intresserade av. Men tack för Vinnie-reklamen! Nu kommer alla som inte bryr sig om spel att tömma plånböckerna på liret.

Känner ni några konsulter ni vill ta livet av? Ge dem i uppdrag att granska hur svensk travsport är organiserad och hur olika verksamheter sköts. Även hur travet agerar gentemot omvärlden, exempelvis svenska staten. De kommer att skratta ihjäl sig.

Är det verkligen möjligt att man skriver nya avtal med utlandspartners utan att dubbelkolla allt, säkerställa full kontroll och dubbelkolla igen? Efter allt som varit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 17:16   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2198
Standard

9 stycken enär i texten. En är imponerad.

Stekel också? https://www.sharps.se/forums/372109-post6.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+5), Stekel (+10), Fulsprit (+1), Fyran (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 18:09   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
9 stycken enär i texten. En är imponerad.

Stekel också? https://www.sharps.se/forums/372109-post6.html
Nja det är väl bara runt snittet egentligen. Tack för räkningen förresten, nu slipper jag läsa och kan ta helg istället
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 20:01   #5
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
9 stycken enär i texten. En är imponerad.

Stekel också? https://www.sharps.se/forums/372109-post6.html

Patetiskt Wagner och Stekel.

Är detta ett forum rörande svenska språket eller ett forum angående spelfrågor?

Om ordval är viktigare för er än faktainnehåll så finns det säkert många lämpligare forum där ni kan få utlopp för er gemensamma böjelse att agera språkpoliser.
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 21:47   #6
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1115
Standard

Håller med Almen till fullo! Jävla pajaseri!
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 21:55   #7
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 12
Sharp$: 826
Standard

Var och en må ha sina åsikter men Hatten ska ha all credit för sitt engagemang angående hur ATG missköts. Grammatiskt sett ,så finns det inga krav hur en text ska se ut. Det är bara att läsa all dagspress . . .Ber om ursäkt för eventuella stavfel !
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 22:05   #8
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Vem är Michael Weiss? Finns han ens på riktigt?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 14:36   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Man ska vara nöjd med att de kritiska läsarna inte hittar värre fel än att man använder andra ord än gängse krönikeförfattare gör till vardags.
Dock är kritiken befogad, onödigt ofta jag använder vissa ord och det gör texten stereotyp och tråkig att läsa.
Ska försöka förbättra även detta i framtiden.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 16:20   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Man ska vara nöjd med att de kritiska läsarna inte hittar värre fel än att man använder andra ord än gängse krönikeförfattare gör till vardags.
Dock är kritiken befogad, onödigt ofta jag använder vissa ord och det gör texten stereotyp och tråkig att läsa.
Ska försöka förbättra även detta i framtiden.
Befogad kritik är en sak. Att göra sig lustig på annans bekostnad i ett annars allvarligt sammanhang är något annat.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 16:28   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Läser allt du skriver med stort intresse.
Aktuellt och tungt, bryr mig om innehållet men inte språkbruket.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Man ska vara nöjd med att de kritiska läsarna inte hittar värre fel än att man använder andra ord än gängse krönikeförfattare gör till vardags.
Dock är kritiken befogad, onödigt ofta jag använder vissa ord och det gör texten stereotyp och tråkig att läsa.
Ska försöka förbättra även detta i framtiden.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 11:47   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Läsarens uppfattning av en text och författarens trovärdighet påverkas av språkbruket och grammatiken i texten. Så jag gör hatten en tjänst med mitt hånande. Och det är ju oviktigt vad andra tycker om det så länge han tar åt sig, vilket han lyckligtvis verkar göra.

Innehållet har jag inga synpunkter på, får förutsätta att han gjort sin research. Men som jag läser det kom Paribet in för över ett år sedan. Och Skarplöth har väl inte satt någon deadline för när rakeback (ja det heter faktiskt inte rejkback) inte längre ska vara möjligt för några kunder? Man kan ju inte bryta kontrakt hur som helst bara för att man inte tänkt sig för innan man tecknade dem. Även om jag kan tycka att det borde kunna vara en motiverad kostnad att ta (att köpa loss sig från dåliga avtal som ett led i att få bukt med spelarförtroendeproblematiken alltså). Men det är ju svårt att göra den kalkylen när man saknar många i sammanhanget avgörande siffror.

Det är lätt att kasta sten, speciellt på atg som jag håller med om har skött sig dåligt på många punkter senaste tiden. Men man ska också ha klart för sig att det inte bara är att vifta med ett trollspö och vända skutan bort från isberget på en femöring. Det finns ekonomiska, politiska och organisatoriska realiteter att ta hänsyn till.

Men allt som allt är det ju bra att hatten lägger tid på att dra fram dumheter och oegentligheter som atg pysslar med. Det ser jag gärna att han fortsätter med. Men bra om han inte undergräver atg alltför mycket när det kommer till spelsäkerheten som han ofta skriver om. Bra att dra fram faktiska felaktigheter där, men oklokt att spekulera för mycket om eventuella oegentligheter. Att fler spelare än nödvändigt flyr sporten för att folk spekulerar om sånt tjänar ingen på.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 17:14   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Spekulera överlåter jag till journalister. Men intressant att du föredrar spelosäkerhet än motsatsen om det gynnar ATG. Det är också mångas åsikt vilket givit det spelmonopol vi har i dag.
Samt det samhälle vi har med en korruption i Medelhavsklass, möjligen snyggare förpackad.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 18:19   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nej det sa jag inte. Bara att det inte är bra att slänga ur sig spekulationer som om de vore sanningar. Som en del gör så fort en domare tar ett hårt domslut eller när atg skruvar oddsen efter en spelskandal. Oftast rör det sig ju om ett mindre lyckat beslut, inte inkompetens. Stor skillnad. Om en domare i fotboll t ex dömer en tveksam straff är det inte så många som tjuter om att "domarn måste ha lirat!". När det kommer till trav är det däremot väldigt vanligt att höra såna spekulationer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 18:38   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej det sa jag inte. Bara att det inte är bra att slänga ur sig spekulationer som om de vore sanningar. Som en del gör så fort en domare tar ett hårt domslut eller när atg skruvar oddsen efter en spelskandal. Oftast rör det sig ju om ett mindre lyckat beslut, inte inkompetens. Stor skillnad. Om en domare i fotboll t ex dömer en tveksam straff är det inte så många som tjuter om att "domarn måste ha lirat!". När det kommer till trav är det däremot väldigt vanligt att höra såna spekulationer.
Nja. "Att skruva på oddsen" är inget "mindre lyckat beslut". Att tro att det någonsin kommer att vara okej eller ha stöd i vadhållningsreglerna är inget annat än ju grov inkompetens. Vi snackar alltså om totalisatorspel här. Det mesta är no-brainers vad gäller vad som man gör eller inte.

Dåligt exempel om du ville hitta något som Hatten har överdrivit på!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td