Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-11, 17:27   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

ATG varnar


En kund eller flera kunder till tre av ATG:s internationella partners har överskridit gällande maxgräns för antal inlämnade system. Överträdelserna inträffade i lördags när en eller flera kunder hos de aktuella bolagen överskred maxgränsen 500 system på V5 i samband med tävlingar på Solvalla, skriver ATG i ett pressmeddelande.

De tre bolagen varnas formellt.

Bolagen förväntas kontakta den eller de berörda kunderna inom ett dygn. Varningen träder i kraft den 12 februari.

Vid upprepade överträdelser, oavsett spelform, förverkas kundens insatser och kunden förlorar rätt till vinstutbetalning. ATG har då rätt att stänga av partnern.
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 17:32   #2
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Går det?


Går det att lämna in för många?

Jag trodde det var spärrat?

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 17:56   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Går det att lämna in för många?

Jag trodde det var spärrat?

Mvh Ulf-Eddie
Inte för utlandsaffe tydligen.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+7)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 18:27   #4
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Grant man vet aldrig om du trollar men jag skall förklara en gång till. En utlandspartner är som ett ombud fast med full frihet. Partnern ansvarar för att deras kunder håller sig till reglerna. Atg har ingen insyn i kundstocken utan de får bara en gigantisk fil med raderna, strax efter spelstopp för spelen.
Om partnerns kundstock bara är en eller ett fåtal människor så föreligger naturligtvis en risk att partnern säger att det är hundra kunder som spelat men i själva verket är det bara en.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 19:08   #5
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Chipsmärk


Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Grant man vet aldrig om du trollar men jag skall förklara en gång till. En utlandspartner är som ett ombud fast med full frihet. Partnern ansvarar för att deras kunder håller sig till reglerna. Atg har ingen insyn i kundstocken utan de får bara en gigantisk fil med raderna, strax efter spelstopp för spelen.
Om partnerns kundstock bara är en eller ett fåtal människor så föreligger naturligtvis en risk att partnern säger att det är hundra kunder som spelat men i själva verket är det bara en.

Chipsmärk dom j*vlarna. Det går ju inte att ha olika regler i olika länder.

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 00:07   #6
Banned
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 44
Sharp$: 96


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

själv lämnar jag in 3000 st kuponger på lördagar.
RayBan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 05:47   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Chipsmärk dom j*vlarna. Det går ju inte att ha olika regler i olika länder.

Mvh Ulf-Eddie
Återigen. Reglerna ÄR desamma. Skillnaden ligger i att ATG har lagt ut ansvaret på att efterfölja dem till sina partners.

Men när partnern i VERKLIGHETEN är slutkunden. Ja då är det öppet för vilka varianter som helst.

Tills dess att ATG vaknar vill säga.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 06:54   #8
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om man går in på https://www.paribet.com/info/contact.htm och väljer visa källkod så upptäcker man rätt snart att det är tysktalande som gjort den sajten.

Den här delen visar att de mail som genereras av kontaktformuläret förses med tyska ärenderader:

Spoiler:

<tr>
<td>Topic:</td>
<td><select name="thema" id="thema" class="input">
<option value="Allgemeine_Anfrage">General query</option>
<option value="Frage_zum_Wettangebot">Query on betting offering</option>
<option value="Fragen_zum_Kundenkonto">Queries regarding customer account</option>
<option value="Fragen_zur_Registrierung">Questions regarding registration</option>
<option value="Thema_Tragen_zu_EinAuszahlungen">Queries on deposits/withdrawals</option>
<option value="Fragen_zur_Wettabgabe">You will find questions on how to place bets under</option>
<option value="Fragen_zur_Wettbewertung">Questions about betting evaluation</option>
<option value="Anregungen_und_Verbesserungsvorschlaege">Su ggestions for improvements</option>
<option value="Kritik">Critique</option>
<option value="Sonstiges">Other</option>
</select>
* </td>
<td rowspan="4" valign="top"><p><b>Contact:</b><br>
<b>PariBet LLC</b><br>
E-Mail: <a href="mailto:[email protected]">customercar [email protected]</a></p></td>
</tr>


Det är inte särskilt många amerikaner som pratar tyska, så varför man skulle vilja ha tyska ärenderader på sina supportmail från kunderna överstiger mitt förstånd.

Sajten i övrigt är väldigt tunn, minst sagt. Det är en ganska taskig kuliss som satts upp i syfte att se ut som ett spelbolag. Hur ATG så länge kunnat svälja det med hull och hår är ett mysterium.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:03   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Vi kan lägga till mer info. Paribets server står i Tyskland på IP 37.157.252.78 som hostas av Imagearts.de
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:03   #10
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1351


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns en grupp på FB som heter Trav Surr antagligen någon här som redan skriver där, vi måste få stopp på detta, utarmar förtroendet, om Skarplöth och hans anhang inte kan inse detta eller ännu värre inte bryr sig lär det bli V/P tvilling osv v75 v64 går bort
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:27   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi kan lägga till mer info. Paribets server står i Tyskland på IP 37.157.252.78 som hostas av Imagearts.de
jag hänger inte riktigt med i alla svängar här, och har inte riktigt satt in mig i det.

Är pairbet ett bolag från usa som erbjuder rejkback? jag trodde det var ett bolag i varje land som erbjöd spel på hästar till sverige?

Många refererar till hattens gedigna arbete, vart kan jag finna detta och antar att det är rätt mycket info, finns det någon sammanfattning?

Verkar va en jävla sörja det här!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:35   #12
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi kan lägga till mer info. Paribets server står i Tyskland på IP 37.157.252.78 som hostas av Imagearts.de
Bra!
Jag såg detta för ett tag sedan och försökte rota lite mer i det men tiden räckte inte till. Det borde i vilket fall vara enkelt vid en utredning om korruption/pengatvätt reda ut vilka som ligger bakom allt. Det finns såklart kopplingar till Norden också.

Är det inte läge att vi alla gör gemensam sak och lyfter alla ledtrådar vi kan?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:39   #13
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Paribet är ett amerikanskt företag på pappret som hittills varit under "uppstart" och endast erbjudit spel till ett begränsat antal spelare i ett betastadie. De fick ändå skriva avtal med ATG, och det skedde efter att Skarplöth tillträdde som VD, så det kan inte skyllas på någon tidigare lednng/styrelse.

Det ser väl ut som att Paribet aldrig varit något annat än en bulvankuliss för att kunna spela till ATG med rabatt. ATG har fått behålla sina 4% i provision. Eftersom spelavdraget på de flesta streckspelen är 35% så har de fått 31% av omsättningen de haft som rabatt. Dessutom har enligt min mening alla konton där varit kontrollerade av en och samma person/grupp av personer, men de har därigenom rundat regler om systembegränsning etc eftersom man påstått att det varit många fler personer som spelat än det varit.

Bakom det hela verkar det ligga tysktalande människor, för Paribets server står i Tyskland och deras hemsida genererar supportmail med tyska rubriker. Att ett amerikanskt företag skulle hosta något i Europa och vilja ha sina ärenderader i mailboxen på tyska framstår som otroligt för en dataräv som mig.

Hattens blogg hittar du på gamblersvardag.se
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:50   #14
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
En kund eller flera kunder till tre av ATG:s internationella partners har överskridit gällande maxgräns för antal inlämnade system. Överträdelserna inträffade i lördags när en eller flera kunder hos de aktuella bolagen överskred maxgränsen 500 system på V5 i samband med tävlingar på Solvalla, skriver ATG i ett pressmeddelande.

De tre bolagen varnas formellt.

Bolagen förväntas kontakta den eller de berörda kunderna inom ett dygn. Varningen träder i kraft den 12 februari.

Vid upprepade överträdelser, oavsett spelform, förverkas kundens insatser och kunden förlorar rätt till vinstutbetalning. ATG har då rätt att stänga av partnern.

Maxgränsen har inte överträtts hos varje enskilt bolag, men ATG anser att samma kund/kunder har spritt sina spel på de tre bolagen, spel som tillsammans överskrider maxgränsen ( Xpressbet (USA), PariBet (USA) och German Tote (Österrike) )

De tre bolagen har i dag, onsdag den 11 februari, erhållit en formell varning. Bolagen i sin tur förväntas kontakta den eller de berörda kunderna inom ett dygn. Varningen träder i kraft den 12 februari.

Utöver detta kräver ATG att bolaget PariBet lanserar spelformerna V4, V5, V64, V65, V75 och V86 publikt på sin hemsida, och inte som i dag enbart till BETA-användare. Fram till detta sker så är PariBet från och med 12 februari 2015 stoppade från spel till ATGs vinstpooler gällande spelformerna V4, V5, V64, V65, V75 och V86


http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...n-tote-1116482
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 07:51   #15
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Det förklarar allt. Jag tror du har rätt om att det är samma konstellation som spelat alla spel. Därmed har de alltså bara behövt vara marginellt bättre än en apa för att gå plus i det långa loppet. Det förklarar vinsterna på alla spelformer, alla dagar.

Helt galet är detta! Jag hoppas alla förstår vad som skett. I praktiken, när all provision till spelbolaget blir till rakeback behövs ingen kunskap alls om svenskt trav för att gå plus. Nu vet vi om hattens uppskattningar är korrekta att de vunnit betydligt mer än de omsatt så här finns såklart kompetens om spelet.

Jag häpnar, frågan är om inte detta blir en av tidernas största spelskandaler? Detta måste polisanmälas ju.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td