Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-07, 12:34   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Travrondens nedgång och förfall


Har varit på semester två veckor.

Travronden kom just i brevlådan.

Spännande att läsa om dubbla V75-dagar.

Men tidningen saknar loppkommentarer från 2/7.

Dåligt omdöme och nonchalans mot seriösa spelare.

Travronden blir sämre och sämre för varje vecka.
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 12:59   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag håller inte med. Man har en rätt fyllig bevakning av själva Sprintermästaren, och de övriga loppen var väl inte så mycket att hänga i julgranen. Jag förstår att de behöver göra en prioritering när det travas mycket och man skall få rum med massor av startlistor med tips, plus referat från alla banorna.

Hade jag varit VD där hade jag för länge sedan lyft ut resultatlistorna från tidningen, och kanske utvecklat referaten istället. Tipsen hade nog med undantag för V75 fått flytta till internet där man kan göra en bättre produkt närmare spelstopp. Då kunde man övergå till ett nummer i veckan, som innehåller mer journalistik och läsning, och betydligt mindre tabeller, siffror och spekulationer i form av tips.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 13:41   #3
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller inte med. Man har en rätt fyllig bevakning av själva Sprintermästaren, och de övriga loppen var väl inte så mycket att hänga i julgranen. Jag förstår att de behöver göra en prioritering när det travas mycket och man skall få rum med massor av startlistor med tips, plus referat från alla banorna.

Hade jag varit VD där hade jag för länge sedan lyft ut resultatlistorna från tidningen, och kanske utvecklat referaten istället. Tipsen hade nog med undantag för V75 fått flytta till internet där man kan göra en bättre produkt närmare spelstopp. Då kunde man övergå till ett nummer i veckan, som innehåller mer journalistik och läsning, och betydligt mindre tabeller, siffror och spekulationer i form av tips.
Då tappar dom mig som kund. Jag behöver startlistorna för att göra mina egna anteckningar i. Ett nummer i veckan så fixar dom inte leverera alla startlistor, blir bommar redan idag ibland då det inte hinner bli klart med startlistor innan tryckning.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 14:10   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Då tappar dom mig som kund. Jag behöver startlistorna för att göra mina egna anteckningar i. Ett nummer i veckan så fixar dom inte leverera alla startlistor, blir bommar redan idag ibland då det inte hinner bli klart med startlistor innan tryckning.
Jag förstår, men tror att det i längden blir svårt för Travronden att ta betalt för att publicera startlistor och resultat. Väldigt mycket av tidningen består av det idag. Sedan är det mer eller mindre aktuella tips där strykningar, dåligt väder etc ofta förändrat förutsättningarna totalt från det att tipset lämnades.

För mig känns den tryckta tidningen som en hopplös produkt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 14:35   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

Jag håller med Helge att det är ett stort mervärde med startlistor i pappersform för anteckningar mm. Av alla tidningar som finns är det därför bara travronden som idag fyller en funktion för mig i pappersformat. Rena resultatredovisningar däremot kan dom nog ta bort för dom finns på atg.se bl a som alla har tillgång till.

Papperstidningar är enligt många "experter" historia om kanske bara 5-10 år. Dagstidningar, kvällstidningar och veckotidningar läser man lika bra om inte bättre i paddan och det är ju en enormt mycket billigare distributionsform.

Jag abonnerar på expressens (kvällsposten) och aftonbladets papperstidningar för 69 resp 49 kr i månaden. Jämfört med att köpa dessa tidningar i pappersformat en enorm besparing då dom kostar 18 kr styck. Att köpa expressen och aftonbladet varje dag som papperstidningar skulle därmed kosta ca 1100 kr i månaden. Nu läser jag exakt samma tidningar i ipaden för 118 kr i månaden.

Travronden har väl inte kommit dit att det är väldigt mycket billigare att prenumerera digitalt på tidningen, men tack vare startlistorna i pappersformat kommer jag betala 2200 kr om året (betalade in en ny årsprenumeration för några veckor sedan) under överskådlig tid för travronden. Hade det bara varit för deras nyhetsartiklar, intervjuer och efterhandsreferat så hade jag gärna nöjt med med tidningen i digitalt format.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 21:15   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Med andra ord ska man starta en "tidning" med bara praktiska startlistor och leverera ut till alla kunder ;D

Bara av nyfikenhet, hur ställer ni er om travronden skulle ändra till 1 utgåva/vecka men istället erbjuda samma startlistor som nu fast i pdf format för utskrift?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 21:54   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1670
Standard

Inte färre nummer tack..... Då jag jobbar på tryckeriet som trycker den Tyvärr en utdöende bransch... :(
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 21:59   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Med andra ord ska man starta en "tidning" med bara praktiska startlistor och leverera ut till alla kunder ;D

Bara av nyfikenhet, hur ställer ni er om travronden skulle ändra till 1 utgåva/vecka men istället erbjuda samma startlistor som nu fast i pdf format för utskrift?
Den fanns ju förr. Men gick förmodligen inte gå ihop då heller.


Till Start hette häftet som kom ut två ggr i veckan innan Travronden tog över det "ansvaret".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 22:02   #9
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Med andra ord ska man starta en "tidning" med bara praktiska startlistor och leverera ut till alla kunder ;D

Bara av nyfikenhet, hur ställer ni er om travronden skulle ändra till 1 utgåva/vecka men istället erbjuda samma startlistor som nu fast i pdf format för utskrift?

Nej tack. Vill ha en tidning.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-07, 23:20   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Med andra ord ska man starta en "tidning" med bara praktiska startlistor och leverera ut till alla kunder ;D

Bara av nyfikenhet, hur ställer ni er om travronden skulle ändra till 1 utgåva/vecka men istället erbjuda samma startlistor som nu fast i pdf format för utskrift?
Det är just att slippa skriva ut som är mervärdet. Jag har inte ens en bra skrivare för det hemma. Tisdagsrondens V75 startlistor har gott om utrymme för anteckningar. Om man fick önska något så vore det att övriga startlistor var något mindre komprimerade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-08, 06:20   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är just att slippa skriva ut som är mervärdet. Jag har inte ens en bra skrivare för det hemma. Tisdagsrondens V75 startlistor har gott om utrymme för anteckningar. Om man fick önska något så vore det att övriga startlistor var något mindre komprimerade.
Iofs får du en hyfsad laserskrivare för halva kostnaden av ett års prenumeration men förstår dig fullständigt, skriver aldrig ut startlistor själv, föredrar guiden fast egentligen har storavinster bättre utskrivbara startlistor än de ronden/guiden har.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-08, 06:49   #12
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Är det fler som inte fått tisdags ronden än? Har varken fått den hem eller på butiken...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-08, 06:59   #13
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Har varit på semester två veckor.

Travronden kom just i brevlådan.

Spännande att läsa om dubbla V75-dagar.

Men tidningen saknar loppkommentarer från 2/7.

Dåligt omdöme och nonchalans mot seriösa spelare.

Travronden blir sämre och sämre för varje vecka.
Det var väl inte så farligt. Jag ändrade adressen till sommarstuagan och prenumererade på tisdagsnumret enbart, Första veckan fick jag ronden, men den kom på onsdagen, andra veckan fick jag ingen tidning alls. Och det blir spännande idag , onsdag ,om det kommer något tisdagsnummer
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-08, 07:00   #14
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det var väl inte så farligt. Jag ändrade adressen till sommarstuagan och prenumererade på tisdagsnumret enbart, Första veckan fick jag ronden, men den kom på onsdagen, andra veckan fick jag ingen tidning alls. Och det blir spännande idag , onsdag ,om det kommer något tisdagsnummer
Förra tisdagsnumret fick vi onsdag, denna vecka inte fått nåt än.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-08, 07:05   #15
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Då tappar dom mig som kund. Jag behöver startlistorna för att göra mina egna anteckningar i. Ett nummer i veckan så fixar dom inte leverera alla startlistor, blir bommar redan idag ibland då det inte hinner bli klart med startlistor innan tryckning.
Eftersom ombuden inte vill ta hem program, eller bara några i vissa fall. (pga att dom inte längre får betalt för osålda) har jag börjat gå in på STCs sidan (svensk travsport) och printa ut. Går att ordna fram och baksida. Men kan ju tycka att det är suveränt att slippa betala 20-30 kr varje gång. Men så kommer det surt efter. Man får byta patroner lite oftare, á 189 k/st
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td