Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-05, 16:08   #1
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

V86 Solvalla/bergsåker onsdag


Går det verkligen att fälla nån av jänkarna på onsdag? Det pratas om demonjobb ala maven på propulsion i Aftonbladet.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-05, 16:33   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fruktansvärt bra sportslig omgång.

Nuncio, Kadett CD, Västerbo Fantast, Propulsion, Little Brown Fox, Royal Blessed, Emmett Brown, Orion Tilly, Flex Lane..

En onsdag.

Och så har vi Cash Gamble m.fl innan V86 börjar.

Kryddat med 15-millarsjackpot!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 10:35   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 681
Sharp$: 37576
Standard

Redéns två nya amerikaner känns lite osäkra. Propulsion blir stor favorit och har gått ett bra jobb, men första starten i Sverige, Redén själv i jollen, första på medel, så visst finns det farhågor. Han ska köras med tunga järnskor och bomull i öronen. Hade den haft lopp i kroppen så skulle det nog vara klart, men den här vill man se värmning på om möjligt. Vi får se om motståndarna vill se vad han går för eller om man släpper den till ledningen och inte ens vill utmana.
Little Brown Fox möter Nuncio och är inte på topp. Nuncio spik!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 20:05   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Det är 9,3 msek i jackpot och när jag läser travronden om Propulsion i avd 2 så säger de uttryckligen att loppet är "mest ett test". Är inte det att pissa spelarna i ansiktet? Ska man verkligen starta en häst mest som ett test i en sån här omgång? Kan man inte ta ett par provlopp och när man kommer till större spel gå för att vinna och låta spelarna i alla fall ha någon ide om hästens chanser? Eller är det bara närmast sörjande som får veta? Ja, jag är allt lite bitter...tycker det är väldigt konstigt.

Ps. Har du börjat lägga upp selfies AndyMart?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 20:34   #5
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
Det är 9,3 msek i jackpot och när jag läser travronden om Propulsion i avd 2 så säger de uttryckligen att loppet är "mest ett test". Är inte det att pissa spelarna i ansiktet? Ska man verkligen starta en häst mest som ett test i en sån här omgång? Kan man inte ta ett par provlopp och när man kommer till större spel gå för att vinna och låta spelarna i alla fall ha någon ide om hästens chanser? Eller är det bara närmast sörjande som får veta? Ja, jag är allt lite bitter...tycker det är väldigt konstigt.

Ps. Har du börjat lägga upp selfies AndyMart?
tränarna ska anmäla till de lopp som de tycker passar bra för sina hästar. De har ju nu dessutom gått ut o berättat hur det ligger till. Däremot som jag förstår det så kommer de köra för vinst, men det är klart att det alltid är ett test när en jänkare kommer till sverige och allt är nytt.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 20:51   #6
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 10
Sharp$: 14
Standard

https://youtu.be/ZPC2T28srnc

Prupolsion senaste start, observera Svanstedt och Mr Picolit, totalt chanslösa
Ludwig29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 20:57   #7
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ludwig29 Visa inlägg
https://youtu.be/ZPC2T28srnc

Prupolsion senaste start, observera Svanstedt och Mr Picolit, totalt chanslösa
Har mr picolit gått nått därborta överhuvudtaget?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 21:18   #8
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 10
Sharp$: 14
Standard

Nej, säger väl inte så mycket, har du rätt i
Ludwig29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 21:25   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ludwig29 Visa inlägg
Nej, säger väl inte så mycket, har du rätt i
det gänget han möter imorgon bör han dock slå lätt om daniel är tillräckligt intresserad av det.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 22:03   #10
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
det gänget han möter imorgon bör han dock slå lätt om daniel är tillräckligt intresserad av det.
Hur ska du ha det nu då? Det här med spelsäkerhet ska vi skippa det eller inte?

I Frankrike kör man ju preparé lite hur som helst. Vore skönt att få slippa det i Sverige.

Vi har ett regelverk här i Schweden som säger att man kör för att vinna. Vore fint om de som dömer hade koll på den
regeln ibland.

Hoppas Redén drar en riktig urrensare oavsett löpförlopp så att man slipper spekulera i hans intentioner. Han vinner plättlätt om han vill men inte känns det OK precis när man vägrar att avslöja i förväg. Hästen är tydligen ingen raket från start men man lär ju köra framåt ändå.

Lika så fattar jag inte varför ATG väljer att specialdesigna ett lopp för Nuncio och lägga det inom ramen för V86. Det är ju lite som att pissa på spelarna efter att man fistat skiten ur dem typ. Ge oss någonting riktigt jäkla dyngsvårt att bena ut när det ändå handlar om en jackpot-omgång. Varför inte bara ge pengarna till Melander och strunta i att köra loppet? Motståndet kunde ju inte vara mer ljummet. Är det inte väldigt få Melander-hästar med? Kan det ha något med kritiken mot att han ställer upp med för många kusar i samma lopp?

Hoppas att kritiken mot ATG om att samma stall tävlar med för många hästar i samma lopp har fått något slags gehör.

Om man sedan skippar spelet så ska det bli fantastiskt spännande att få se hur Redéns jänkare rör sig. Det är ju knappast någon Delicious men nog fasen finns det resurser allt. Och om travets pajas vågar köra något med skjutaren Nuncio i skräploppet nummer ett så kan det vara värt en titt.

Senast redigerad av mocka den 2015-10-06 klockan 22:06.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-06, 23:10   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Haha hyfsat stor skillnad på att läsa artikeln på atg.se där Redén uttalar sig om Propulsion och den i aftonblaskan, version 1 och 2 här ger inte riiiiktigt samma intryck kanske:

1 (ATG):
”Han joggade ensam runt på 1.11,5/1600 meter och Daniel var fullständigt lyrisk efteråt.
- Det är den bästa häst jag någonsin kört, utbrast han direkt efteråt.”
Ord som Redén inte riktigt vill kännas vid när vi når honom vid unghästauktionerna i Lexington, USA, på jakt efter nya talanger.
- Det är mest en rolig grej, att jag säger till skötaren ”det här är stallets bästa häst” efter den sista jag kör på dagen.
...
- Nej, det vågar jag inte lova. Det är mycket nytt för honom, framförallt distansen som han aldrig tävlat på. Han kommer dessutom att tävla med ”bonnbalans” även i loppet, tunga järnskor och med bomull i öronen. Det viktigaste för mig är att ge honom en bra upplevelse, att han ska känna att det är roligt att tävla.

2 (AB):
Tiden: 1.11,5 över 1600 meter.
Helt ensam.
Redéns kommentar: ”Det är den bästa häst jag någonsin kört”
...
– Jag kan säga så här, om han är lika fin i loppet på onsdag, som han var i jobbet, då lovar jag att han vinner.
– Det kan vara så att han blir annorlunda bland andra hästar, men det såg inte så ut i jobbet. Allt kan hända, men jag blir förvånad om han inte gör ett riktigt topplopp. (Fernlund)


Det sista citatet är så dumt så jag vet inte. "Såg inte ut i jobbet som att han blir annorlunda bland hästar". Mig veterligen är Knows Nothing förra året en av de få sällsynta undantagen på meriterad jänkarimport som bara gått ut och pissvunnit över medeldistans. Då hade den varit stallad hos Reijo 4 månader innan första loppet och kvalat på bana. Nuncio hade såklart klarat det också. Redéns nyförvärv har knappt landat på den här sidan Atlanten. Stor komik att den blir megafavorit imorrn, trots minst sagt skralt motstånd. Och jag håller fast vid det även efter att den vunnit med 100 imorrn.

Har läst väldigt lite inför omgången hittills, men det jag ser är spontant:

Traveling Man borde vara Redéns stora favorit om någon. Möter en ostartad Kadett och Jimmy Andersson från bakspår. Öppet mål om hästen är vid sunda vätskor...

Gurra Sisu vinner avd 3 ledigt från spets?

Smyg-Örjan passivstyr Flex Lane till en bergsäker andraplats, men med noll chans på seger? Emmet Brown styr och ställer från spets och vinner lätt trots att det inte är någon värre stjärna.

Geisha Sund har sin årstid och läget är bra. Bara vinner? Fashion Diva 20%-are över medeldistans, vaaaa!!!???
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 06:54   #12
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15624
Standard

från vi tippa:

- 6 Propulsion är en mycket fin USA-född häst som
gör första starten i Sverige och i min träning. Har lagt
på sig mycket muskler sedan han kom hit och har mest
gått sandbana. Har kört ett jobb på Solvalla och då
gick han strax under 12/1600, ensam och på mycket
bra sätt. Han är inte riktigt där jag vill ha honom ännu,
men på god väg. Ska få göra några starter i höst, men
vi siktar på nästa år med honom. Nya förutsättningar
här, med bl a full distans, men visst hoppas jag vi är
långt framme. Går med skor och fast bomull, precis
som i träningen, säger Daniel Redén.
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 08:50   #13
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Hur ska du ha det nu då? Det här med spelsäkerhet ska vi skippa det eller inte?

I Frankrike kör man ju preparé lite hur som helst. Vore skönt att få slippa det i Sverige.

Vi har ett regelverk här i Schweden som säger att man kör för att vinna. Vore fint om de som dömer hade koll på den
regeln ibland.

Hoppas Redén drar en riktig urrensare oavsett löpförlopp så att man slipper spekulera i hans intentioner. Han vinner plättlätt om han vill men inte känns det OK precis när man vägrar att avslöja i förväg. Hästen är tydligen ingen raket från start men man lär ju köra framåt ändå.

Lika så fattar jag inte varför ATG väljer att specialdesigna ett lopp för Nuncio och lägga det inom ramen för V86. Det är ju lite som att pissa på spelarna efter att man fistat skiten ur dem typ. Ge oss någonting riktigt jäkla dyngsvårt att bena ut när det ändå handlar om en jackpot-omgång. Varför inte bara ge pengarna till Melander och strunta i att köra loppet? Motståndet kunde ju inte vara mer ljummet. Är det inte väldigt få Melander-hästar med? Kan det ha något med kritiken mot att han ställer upp med för många kusar i samma lopp?

Hoppas att kritiken mot ATG om att samma stall tävlar med för många hästar i samma lopp har fått något slags gehör.

Om man sedan skippar spelet så ska det bli fantastiskt spännande att få se hur Redéns jänkare rör sig. Det är ju knappast någon Delicious men nog fasen finns det resurser allt. Och om travets pajas vågar köra något med skjutaren Nuncio i skräploppet nummer ett så kan det vara värt en titt.
I frankrike körs det preparé hur som helst och det är uttalat ok. I sverige körs det också preparé hur som helst med skillnaden att det är uttalat förbjudet.

Hur många ggr har man inte hört av en tränare att "hästen inte är hundra förberedd o behöver lopp o vi kör i ryggar o lite till slut"? Även om loppet körs i promenadtempo sen så kör man inte framåt förrän i sista sväng. Har man då kört för bästa placering? givetvis inte. Det gå ju dock inte att fälla nån för något då kusken senare säger "han går inget i dödens därför var jag tvungen att sitta kvar". Givetvis skitsnack då alla hästar kan gå i dödens i promenadtempo. väldigt få hästar kan speeda extremt mycket snabbare än sina konkurrenter när det går maxfart i sista sväng dock.

Vad det gäller stallkörning är ju det häller inget man kan fälla för om man inte klantar sig som Åke Svandstedt o erkänner i intervjun efteråt att man hjälpt o släppt ut stallkompisen med flit Vad jag vet fick inte melander något för den uppenbara stallkörningen med nato dream, då han bara nekade efteråt o kom med lite bortförklaringar.

Bägge dessa fenomen vet vi dock om som initierade spelare och jag begriper att Melander behöver starta sina hästar på solvalla vilket då innebär att det går ut flera i samma lopp. Jag har inga problem med detta då jag rättar mina spel efter detta o tar med det i beräkningarna som vilken information som helst.

Däremot är ju spelsäkerheten illa ute när man inte har tillräckliga målfoton att titta på, vilket dessutom är en enkel grej att åtgärda.

Vad det gäller Propulsion så blir det gardering ikväll då jag aldrig spikar en sån jättefavorit om det finns minsta frågetecken o här finns ett par. Däremot lär det bli utgång då min känsla är att han är för bra o vinner loppet.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 09:26   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2378
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Hur ska du ha det nu då? Det här med spelsäkerhet ska vi skippa det eller inte?

I Frankrike kör man ju preparé lite hur som helst. Vore skönt att få slippa det i Sverige.

Vi har ett regelverk här i Schweden som säger att man kör för att vinna. Vore fint om de som dömer hade koll på den
regeln ibland.

Hoppas Redén drar en riktig urrensare oavsett löpförlopp så att man slipper spekulera i hans intentioner. Han vinner plättlätt om han vill men inte känns det OK precis när man vägrar att avslöja i förväg. Hästen är tydligen ingen raket från start men man lär ju köra framåt ändå.

Lika så fattar jag inte varför ATG väljer att specialdesigna ett lopp för Nuncio och lägga det inom ramen för V86. Det är ju lite som att pissa på spelarna efter att man fistat skiten ur dem typ. Ge oss någonting riktigt jäkla dyngsvårt att bena ut när det ändå handlar om en jackpot-omgång. Varför inte bara ge pengarna till Melander och strunta i att köra loppet? Motståndet kunde ju inte vara mer ljummet. Är det inte väldigt få Melander-hästar med? Kan det ha något med kritiken mot att han ställer upp med för många kusar i samma lopp?

Hoppas att kritiken mot ATG om att samma stall tävlar med för många hästar i samma lopp har fått något slags gehör.

Om man sedan skippar spelet så ska det bli fantastiskt spännande att få se hur Redéns jänkare rör sig. Det är ju knappast någon Delicious men nog fasen finns det resurser allt. Och om travets pajas vågar köra något med skjutaren Nuncio i skräploppet nummer ett så kan det vara värt en titt.
Om det ändå vore så väl att reglerna säger att man ska köra för att vinna.

Reglerna nämner "för bästa möjliga placering".

Det är så oerhört luddigt att det aldrig döms för det vad som än händer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-07, 09:47   #15
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Haha hyfsat stor skillnad på att läsa artikeln på atg.se där Redén uttalar sig om Propulsion och den i aftonblaskan, version 1 och 2 här ger inte riiiiktigt samma intryck kanske:

1 (ATG):
”Han joggade ensam runt på 1.11,5/1600 meter och Daniel var fullständigt lyrisk efteråt.
- Det är den bästa häst jag någonsin kört, utbrast han direkt efteråt.”
Ord som Redén inte riktigt vill kännas vid när vi når honom vid unghästauktionerna i Lexington, USA, på jakt efter nya talanger.
- Det är mest en rolig grej, att jag säger till skötaren ”det här är stallets bästa häst” efter den sista jag kör på dagen.
...
- Nej, det vågar jag inte lova. Det är mycket nytt för honom, framförallt distansen som han aldrig tävlat på. Han kommer dessutom att tävla med ”bonnbalans” även i loppet, tunga järnskor och med bomull i öronen. Det viktigaste för mig är att ge honom en bra upplevelse, att han ska känna att det är roligt att tävla.

2 (AB):
Tiden: 1.11,5 över 1600 meter.
Helt ensam.
Redéns kommentar: ”Det är den bästa häst jag någonsin kört”
...
– Jag kan säga så här, om han är lika fin i loppet på onsdag, som han var i jobbet, då lovar jag att han vinner.
– Det kan vara så att han blir annorlunda bland andra hästar, men det såg inte så ut i jobbet. Allt kan hända, men jag blir förvånad om han inte gör ett riktigt topplopp. (Fernlund)


Det sista citatet är så dumt så jag vet inte. "Såg inte ut i jobbet som att han blir annorlunda bland hästar". Mig veterligen är Knows Nothing förra året en av de få sällsynta undantagen på meriterad jänkarimport som bara gått ut och pissvunnit över medeldistans. Då hade den varit stallad hos Reijo 4 månader innan första loppet och kvalat på bana. Nuncio hade såklart klarat det också. Redéns nyförvärv har knappt landat på den här sidan Atlanten. Stor komik att den blir megafavorit imorrn, trots minst sagt skralt motstånd. Och jag håller fast vid det även efter att den vunnit med 100 imorrn.

Har läst väldigt lite inför omgången hittills, men det jag ser är spontant:

Traveling Man borde vara Redéns stora favorit om någon. Möter en ostartad Kadett och Jimmy Andersson från bakspår. Öppet mål om hästen är vid sunda vätskor...

Gurra Sisu vinner avd 3 ledigt från spets?

Smyg-Örjan passivstyr Flex Lane till en bergsäker andraplats, men med noll chans på seger? Emmet Brown styr och ställer från spets och vinner lätt trots att det inte är någon värre stjärna.

Geisha Sund har sin årstid och läget är bra. Bara vinner? Fashion Diva 20%-are över medeldistans, vaaaa!!!???

Orion tilly bör väl hålla ut emmett brown från start om Peter laddar. Fashion diva har lugnat ner sig och duger nog bra från spets även på medel här, särskilt då det inte bör vara toppform på geisha sund
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td