Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-08, 12:05   #1
 
moogies avatar
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 13
Sharp$: 87
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 10/2


Tidiga tankar!

V86-1) Tycker att 1.Elles W.Fill och 6.Buy The Law sticker ut lite.
Favorit blir 8.Top Of The World (?) som måste garderas från detta spår!

V86-2) 2.Apricot Stone har fint läge + stallform + kusk. Vill inte ta bort 8.Laponia Boy ännu trots iskallt läge.

V86-3) Här ska det spikas! Hoppas det är iordningställt på 13.Tand Tuff nu, isf rundar han detta lätt! Perfekt distans och blir nog bara runt 20-25% på strecken!?

V86-4) Pihlström skickar ner 3.Mellby Charmören till Valla trots att det körs på hemmaplan. Måste dock läsa på om 1.Claudius Zaz innan jag vågar spika Markus häst!

V86-5) Dags för tuffe 11.Collins nu då!? 5.Ibra Gigant tidig oxå!

V86-6) Bra chans för 6.Carlos Greenwood att leda runt om. Tarzans 7.Stirling Cheer har toppform och kan utmana liksom Marcus-körda (!) 4.Bella Beluga.
Vid överpace kan även ett par från bakspår komma in i matchen.
Jag känner att jag helst inte vill spika Carlos

V86-7) 3.Bonbon Mearas snygg i combacken senast. Westholms (2 och 5) första utmanare!

V86-8) 2.Dencos Nemo Kilab om han fungerar. Favoriten 4.Force One* behöver jag mer info om. 3.Hagentoy tidig, liksom 9.Tinta Barocca som kan komma att profitera på överpace!

.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
moogie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-09, 20:26   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3836
Standard

Carlos bra spik eller?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 02:10   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det börjar nog enkelt med två spikar tror jag. Top Of the World blir det walk over på, jag ser ingen som kan tänka sig vilja tävla emot den.

Apricot Stone slog mig direkt som den i särklass bästa spiken. Erik Svensson och ännu en överskattad Salmelahäst från bakspår emot, vad är det för larv liksom mot en häst som tränas av Stig H, körs av Örjan och är totalt spetsklar!

Kallblod är jag erkänt ingen expert på. Tre är streckade och de där bak är lite ojämna. Utgång får det nog bli på Alfred som är den de ska slå, och stor gardering på det för det här kan vem som helst ta som blixtrar till för dagen!

I fjärde sticker Golden Speed ut som streckvärd, bör väl ha minst 5% på sig iallafall. Stjärnströms skulle kunna vara spelvärd också. Men det ser ut som Örjans lopp så det får bli utgång.

Femte skulle kunna låsas på 6,8. Runken har lyckats lotsa Bison till seger tre gånger på 100 försök, och aldrig när det varit mer än 30k i första pris. Inte heller denna gång och fruktansvärt överbetrodd blir den. Lasse Söderberg är ingen som vinner rikstoto från bakspår på beställning heller så den sågas också. Ibra smygs och måste ha rejäl klaff för att vinna, blir överstreckad.

Carlos som megalampa köper inte jag iallafall. Ser inte att hästen är klar på något sätt, inte ens spetsklar (vilket är en förutsättning för att bli megalampa i ett sprinterlopp). Det finns ett gäng hästar som kan göra upp om det här beroende på löpning och mest gillar jag totalt tappade I Love Champagne. Rygg på starke Research som brukar få dra tåget och flyger lågt långt ut i banan på upploppet så har inte ledaren en chans att freda sig!

Spring Chicken sticker ut som spelvärd och både Sonata och Fonzan borde ha en lillchans att ta hem loppet med klaff, även om det är väldiga långskott.

I sista räcker det nog att strecka en trio och jag är förvånad att Dencohästen ligger så långt efter i strecken.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+6), MikaF (+5), dado (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 14:40   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Jag tror ju en hel del på Tand Tuff den här gången, men eftersom de flesta andra också tycks göra det och den spikas överallt i tipsen så känns den inte alls lika rolig längre. Kan mycket väl hoppa bort sig igen så det blir nog till att gardera.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 14:56   #5
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 749
Sharp$: 4901
Standard

Medhåll....Blir väl favo nu.
bomford är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 15:06   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat från Berglunds travnetkrönika

"Klar risk för besvärliga förhållanden och speciellt på Bergsåker kan det bli mycket chansartat eftersom det väntas en hel del blötsnö till kvällen. Även regn i Stockholmsområdet under dagen kan göra Solvallas bana krävande, men det blir knappast lika utslagsgivande som i Sundsvall om väderprognosen stämmer."

Ser enligt SMHIs radarbilder ut att bli nederbörd hela kvällen åtminstone på Bergsåker.

Glöm inte att beakta det om ni ska spela. Vad jag kunde se av en femminuterstitt i ronden i går kväll är det annars många chanslösa hästar, speciellt på Bergsåker, som inte ska ha med utgången av loppen att göra.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 15:39   #7
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2497
Standard

Någon som känner till hur Modd Brun kan tänkas gå idag, Djuse i sulkyn osv...
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 16:20   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

6 Carlos Greenwood (V86-6) har vunnit tre av fem starter över kort distans, sex av nio i ledningen och är obesegrad med kusken efter tre försök. Förutsättningarna är optimala idag. skriver guiden.

Carlos har gjort en längre resa förr då till Oslo, slutade med G. Startat 2 ggr på J, en seger en galopp. Har dessutom varit struken 2 ggr när han skulle resa. Knappast tillfälligheter som gjort att man sällan reser med Carlos. Kan vara värt att kolla hur han rest, om man tänker spika.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 16:28   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
6 Carlos Greenwood (V86-6) har vunnit tre av fem starter över kort distans, sex av nio i ledningen och är obesegrad med kusken efter tre försök. Förutsättningarna är optimala idag. skriver guiden.

Carlos har gjort en längre resa förr då till Oslo, slutade med G. Startat 2 ggr på J, en seger en galopp. Har dessutom varit struken 2 ggr när han skulle resa. Knappast tillfälligheter som gjort att man sällan reser med Carlos. Kan vara värt att kolla hur han rest, om man tänker spika.
Hästen har ju varit till Danmark och vunnit så det ska väl inte vara några problem att åka till Bergsåker.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 16:48   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hästen har ju varit till Danmark och vunnit så det ska väl inte vara några problem att åka till Bergsåker.
Får hoppas att han inte åker dit
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 16:54   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Får hoppas att han inte åker dit
Nej, det vore illa. Det får räcka med en resa till Solvalla idag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 17:15   #12
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 123
Sharp$: 2412
Standard

Omgången ser svår löst ut nu på förhand. Jag funderar på att spika 5 Son of Triton & 4 Force One
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 17:25   #13
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 694
Standard

https://pinracer.se/systems/svm-datw...aq-2mha/shared

Senast redigerad av Klanke den 2016-02-10 klockan 17:41.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 18:12   #14
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Mycket märkligt, Modd Brun står i 3%, samma procent som vid V75 starten och ikväll möter han - ingenting (jämfört med V75 starten).... märkligt som sagt. Martin Djuse är väl inte sååå dålig som kusk trots att han inte kört hästen förut.

Spikas tillsammans med min andra spik Alfa Star S efter förra startens kanonstyrning av Oskar j. repris tack!!




Bergsåker Lopp 7

Onsdag 2016-02-10

Start: 20:52


Kostnad: 140,00 kr


Hästar



123456789101112131415

Utgångshästar

14 Mod​d B​run​
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 18:14   #15
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 6
Standard

Va å prata med skötare hos Linda,s häromdan fråga om va hon tror.. " Alfa " är väl enda hästen i gänget som har form? champ walk in,,, Bison och Collins har ju inte visa nå form alls så hon trodde Alfa skulle vinna utan strul i loppet det lät rätt positivt tyckte jag så jag provar,,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td