Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-10, 01:28   #1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Har ATG/ST skapat pokalåret 2018 för att dölja


Jag har fått fram uppgifter som påvisar att ATG och ST känner till kostnaderna för 4e penningtvättsdirektivet , de kostnaderna kan enligt ATGs egna kalkyler uppgå till 375 miljoner årligen med start 2017.
Det ter sig inte långsökt att misstänka att att pokalåret 2018 är ett medel för att respektive styrelse ska få slicka köttgrytorna rena innan vintern kommer.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 10:31   #2
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Ingen kommer sakna ATG eller travet.

Mvh
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 10:40   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

375 miljoner !!!

det blir 1 miljon om dagen ?

Det låter ganska mkt, OK att man måste investera i system personal nya rutiner etc, men för 375 miljoner kan man driva en ganska stor verksamhet, 100 anställda inget problem,

Det är ju knappast så att man skall granska den som sätter in 200 kr på sitt ATG konto och sedan tar ut 4 000 efter en vinst på V64.

Tänk vad VISA AmEx skulle behöva granska, inga problem skapa en fejkköp i Italien betala fr Ett bankkonto i England .

Senast redigerad av incitatus den 2016-02-10 klockan 10:41.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 11:33   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Är ATGs egna uppskattningar, jag vet inte hur dom exakt har beräknat detta, du får läsa min krönika på GV.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-11, 18:35   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
375 miljoner !!!

det blir 1 miljon om dagen ?

Det låter ganska mkt, OK att man måste investera i system personal nya rutiner etc, men för 375 miljoner kan man driva en ganska stor verksamhet, 100 anställda inget problem,

Det är ju knappast så att man skall granska den som sätter in 200 kr på sitt ATG konto och sedan tar ut 4 000 efter en vinst på V64.

Tänk vad VISA AmEx skulle behöva granska, inga problem skapa en fejkköp i Italien betala fr Ett bankkonto i England .
ATG räknar med 10% nedgång i spelet, och det betyder ungefär 375 miljoner mindre i spelavdrag. Men det är inte 375 nettomiljoner, för man behöver ju inte betala skatt på dessa pengar till staten. Under all omständigheter är det besvärligt, för Svenska Spel tolkade den nya lagen som så att de måste veta identiteten bakom alla spel. Det medförde en rejäl dipp för dem när de införde spelkortsobligatorium för att få spela, så de protesterade säkert. ATG får då svårt att tolka den väldigt annorlunda.

Och jo, Amex behöver faktiskt veta identiteten på alla deras kortinnehavare med de nya reglerna. Man är även ute efter att få stopp på förbetalda VISA/MC-kort som varit tämligen anonyma.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 09:08   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
för Svenska Spel tolkade den nya lagen som så att de måste veta identiteten bakom alla spel. Det medförde en rejäl dipp för dem när de införde spelkortsobligatorium för att få spela
Sen hade nog svenska spel kanske inte åkt på lika stor dipp om dom löst problemet med spelkort för personer utan svenskt personnr innan spelkortskravet. Vad jag förstått spelar tex ganska många norrmänn på svenska spels produkter. Man får väl hoppas att ATG inte gör samma misstag.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-19, 00:37   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det tog endast nio dagar för ATG att skriva en helsida på travronden om 4epenningtvättsdirektivet . Så snabbt har de aldrig reagerat tidigare på mina krönikor, jo förresten, Belgien har inte vunnit en officiell krona sedan 13 januari, samma dag som jag postade på GV om detta förmodade senaste tillskott till rejkbackbaserade samarbetspartners.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-19, 08:38   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det tog endast nio dagar för ATG att skriva en helsida på travronden om 4epenningtvättsdirektivet . Så snabbt har de aldrig reagerat tidigare på mina krönikor, jo förresten, Belgien har inte vunnit en officiell krona sedan 13 januari, samma dag som jag postade på GV om detta förmodade senaste tillskott till rejkbackbaserade samarbetspartners.
Belgien, Sverige... hmmm
http://www.expressen.se/nyheter/cruz...er-sig-battre/

När jag läste detta tänkte jag att det nog är troligare att han nukar Sverige.

Nu vet jag vilken byggnad som blir det primära målet, ett plåtskjul utanför Sundbyberg...

Hemska värld.

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td