Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-22, 19:18   #1
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Fuskaren Åke Svanstedt


Så avslöjas han igen!! Men vem kan vara förvånad - en gång fuskare alltid fuskare!!!
Stäng av fan-skapet på livstid!!!


Svanstedts stjärna fast i dopningstest


Stjärntränaren Åke Svanstedts topphäst Resolve har fastnat i en dopningkontroll – enligt uppgifter till SportExpressen.
Otillåten substans ska ha hittats i hästens kropp efter segern i John Cashman Jr Memorial under Hambletoniandagen.
– Jag vet ingenting om det, säger Åke Svanstedt till SportExpressen.
Det är SportExpressen som skriver att stjärntränaren Åke Svanstedts topphäst Resolve har fastnat i en dopningkontroll.
Resolve ska, enligt uppgifter till tidningen, ha testats positivt för ett preparat innehållande kortison i samband med sin storloppseger under Hambletoniandagen i USA, i början av augusti.
Resolve deltog tidigare i år i Sveriges största travlopp Elitloppet där han slutade tvåa bakom Stefan Melanders Nuncio.
”Känner inte till något”
55-årige Åke Svanstedt, som firat stora framgångar på andra sidan Atlanten sedan han lämnade Sverige 2013, ställer sig ovetandes till uppgifterna som SportExpressen presenterar.
– Jag vet ingenting om det, säger han till tidningen.
Enligt SportExpressens uppgifter är det A-provet som varit positivt, och nu riskerar han att bli av med förstapriset i loppet, runt en miljon kronor, samtidigt som Åke Svanstedt riskerar böter.
För en fällande dom krävs det att även B-provet är positivt.
– Jag känner inte till något om det, så jag kan inte hjälpa till, säger Resolves svenske ägare Hans Enggren till SportExpressen.
Enligt uppgifter till SportExpressen ska ytterligare en häst från Åke Svanstedts stall testats positivt under samma tävlingshelg.
Facktidningen Travronden har varit i kontakt med New Jersey Racing Commission, de kan inte bekräfta uppgifterna.
Trav365 har också varit i kontakt med kommissionen som valt att återkomma med eventuell information i ärendet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50), mocka (+15)
  Ge poäng Redigera/radera meddelande Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 19:27   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2636
Standard

Nja, nu kan vi väl lugna ner oss med anklagelserna tills vi vet vad som har hänt och framförallt till B-provet är klart.Sen finns det ju så mycket avundsjuka där borta mot Svanstedts stora framgångar, så man kan ju inte utesluta att det är någon som vill sabotera heller. För mig är Åke, tillsammans med Stig H och Sören Nordin de allra främsta inom travsporten genom alla tider. En hästkarl överlägsen de flesta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+1), 99masen (+10), basiak (+10), lokatten (+15), keewa124 (+10), plumpi (+10)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 19:32   #3
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Nja, nu kan vi väl lugna ner oss med anklagelserna tills vi vet vad som har hänt och framförallt till B-provet är klart.Sen finns det ju så mycket avundsjuka där borta mot Svanstedts stora framgångar, så man kan ju inte utesluta att det är någon som vill sabotera heller. För mig är Åke, tillsammans med Stig H och Sören Nordin de allra främsta inom travsporten genom alla tider. En hästkarl överlägsen de flesta.
Åke Svanstedt är en stor fuskare och en jävla skit!! Går inte att jämföra med Stig H och Sören Nordin på samma dag!!!
...och det är ju ganska typiskt en fuskare som grisfösaråke att kommentera det hela med "jag vet ingenting om det"!!! Grisfösar-Åke är ju inte den skarpaste kniven i lådan(skulle kunna vitsa till det med att han inte har alla hästar hemma men jag avstår det!!)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+100)

Senast redigerad av DanneKing den 2016-08-22 klockan 19:38.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 08:46   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 729
Sharp$: 37597
Standard

Om man är för demokrati så måste man acceptera att Åke blev friad från anklagelserna om grisfösare, bortsett från att han erkände att han testat i sin ungdom (utan resultat enligt eget påstående). Det behöver inte betyda att han är oskyldig, men man kan inte döma någon utan insyn i vad som är sant. Samma sak gäller nu och kortison har ingen prestationshöjande effekt på travhästar, så det verkar vara en storm i ett vattenglas. Om han blir dömd för det återstår att se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 08:56   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kortison är ju oerhört vanligt att man behandlar med så det är inget konstigt. Han B-provet är positivt rör det sig förmodligen om att man misstagit sig på karenstiden, vilket också är tränarens ansvar. Så Åke kan mycket väl dömas, men att det handlar om något medvetet fusk det tror jag inte. Möjligen klantighet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 17:03   #6
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

Jag vet inte vad folk tror eller inte tror, men är någon förvånad? De senaste åren har ju dominerats av det som kan kallas "moderna träningsmetoder". Det ger en grym utvecklingskurva för hästarna - och vilka tider de går sen! Oldschooltränare tycker att det är fusk. Nyare tränare accepterar metoderna och lever i gråzonen. Synen på detta kan splittra gamla radarpar, "tvinga" tränare att flytta utomlands för att få vara ifred och det gör att svenska hästar har årskort på Frankriketransporter. Till och med småtränare blir storkonsumenter av bakpulver för att ha en chans att hänga med i utvecklingen. Tyvärr går mycket av detta ut över djuren, vilket jag tycker är skit.
Kung Åke är ju kung Lasix nuförtiden, med den därstädes sportens goda minne. Hade det fungerat att köra vidare med det i Sverige, tro?

På den gamla goda tiden var moderna träningsmetoder det Stig H stod för. Då var det mer krasst, ville alla ha häst hos dig var det bara att plocka in 120 st i stallet, ha 120 svart och köra hästarna till max. De som inte höll åkte ut, in kom nya direkt. Och de som höll och var kvar i stallet var den riktiga gräddan. Jag har själv aldrig haft häst hos Stig H av välvilja för hästarna, men idag är ju de med dåtida mått mätt bryska metoderna snarast milda. Idag är det nya svarta istället höljt i ett medicinskt dunkel.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 17:29   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

Nu kanske inte detta är rätt forum men....

Dopning är ju åt helvete, och jag vet att det förekommer hos
vissa stora tränare, så det bör nog finnas överallt.

Måste säga att som personen Åke svanstedt, bilden som är skapad
via tv-rutan så tycker jag om hans personlighet.

Han är inte den som kommunicerar att frågor är irrelevanta eller rent ut sagt korkade,
nej då håller han truten och sluter sig lite.

Sen är han ju beroende av media, för att kunna hålla på trav, det skiter han ett stort stycke i, och i journalisters värld är man ju trög då, som inte förstår betydelsen av media, och det är väl bra att media personer känner så, för då anser dom sig själva vilja göra något för travet, men ibland blir man trött, väldigt trött.

Samma trötta frågor, allt ska gå snabbt, och gärna ska man höja lite på ögonbrynet så man vaknar till i soffan, då är man en duktig journalist "som har fått uppmärksamheten" som det så vackert heter.

följ en orutinerad kusk som åker 30 mil för en uppsittning, helst ska 5000 på en 5plats vara en framgång för ekipaget. det är repotage jag vill se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)

Senast redigerad av biddybye den 2016-08-23 klockan 17:30.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 17:39   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Karln har NOLL moral både på och utanför ovalen! All smuts han haft för sig med hästarna genom årens lopp bleknar i jämförelse med hans toppnotering privat!

Jag syftar på när gubben snor sin sons för honom alldeles för unga flickvän totalt empatilöst!! Äckligt!

Åke förtjänar att dras i smutsen och det är dags att han åker dit rejält!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spetsochslut (+5)

Senast redigerad av doob den 2016-08-23 klockan 17:41.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 18:18   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Karln har NOLL moral både på och utanför ovalen! All smuts han haft för sig med hästarna genom årens lopp bleknar i jämförelse med hans toppnotering privat!

Jag syftar på när gubben snor sin sons för honom alldeles för unga flickvän totalt empatilöst!! Äckligt!

Åke förtjänar att dras i smutsen och det är dags att han åker dit rejält!
Är det verkligen sant att han gjorde det? har hört det från flera håll?
Varför har ens Anders kontakt med honom då undrar ju jag?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 19:35   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3304
Standard

Att han snott sin fru från sin son,
är inget annat än en j.... skröna.
Visst hon är mycket yngre, so what?

I FASS kan du läsa om hur länge
effekten av en kortision behandling
sitter i.

Lite olika för olika kortison preparat.

Maximal plasmakoncentration uppnås
efter 1 timme, halveringstiden är ca
3 timmar efter en enkeldos (varierar
beroende på dos storlek).
Vid normal dosering beräknas effektdurationen
till 12-36 timmar (hur länge preparatet är verksamt).

Kortisonet metaboliaseras huvudsakligen i levern.
Mer än 90 % av given mängd utsöndras i urinen.

Således kan det handla om felslag på någon el
några timmar, för att ett prov skall visa positivt
eller negativt vid kontroll.

Olika för olika individer.

Så sammanfattningsvis kan man säga att ett ev
positivt B prov, är en kombination av mänsklig
faktor och otur. Dvs att två hästar behandlats
med samma mängd, samma preparat vid samma
tidpunkt. Så kan det bli så tokigt att den ena individen
är ren vid kontroll och den andra indikerar spår av
förbjuden mängd kortison, vid samma kontroll.

Svårare och allvarligare än så är det inte, enl
den veterinär som arbetat med hästar i hela
sitt yrkesverksamma liv, som vi även anlitar.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3), abstruse (+1), lokatten (+3), plumpi (+10), tomtom2 (+3), basiak (+10)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 23:21   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Är det verkligen sant att han gjorde det? har hört det från flera håll?
Varför har ens Anders kontakt med honom då undrar ju jag?
Skröna?? Yeah right.... Inte för hans fd fru i alla fall än mindre Anders....

Anders skitförbannad ett tag och det var mycket kallt. För att inte tala om dåvarande frun som nystade upp det då både hon, man och son fick klåda.... Åke lever väl med damen i fråga idag även om jag inte har jättekoll vad som hänt sista åren....

Riktigt smutsigt gjort! Exet är nu styvmamma..... Spyyyr
__________________
Twitter: @sharpsdoob

Senast redigerad av doob den 2016-08-23 klockan 23:29.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-24, 07:37   #12
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Tycker det låter konstigt att Anders skulle ha varit intresserad av Sarah.

Jag googlade på Åke och Sarah och fick bl a fram en stor artikel i Aftonbladet om att paret skulle gå på travgalan tillsammans. Artikeln var daterad 15 jan 2010, alltså för sex år sedan. Och då var dom sambos. Alltså måste dom åtminstone varit ett ett par 2009.

Och jag minns att jag såg bilder på Sarah och Åke i stallet då på sommaren när det hade börjat glunkas om paret. Sarah var frisk, brunbränd, svettig och glad. Log med stora hästtänder och inte olik en stor glad märr tyckte jag. Så jag förstod att Åke hade fallit för henne

Då var Anders 22 år och nyligen hemkommen från USA där han hade gått ett år på college. Han var riktigt söt då. Har svårt att tänka mig att han skulle ha fallit för Sarah, han måste ha tyckt hon var gammal i jämförelse med söta collegeflickorna; hon är sju år äldre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+10)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-24, 08:27   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 729
Sharp$: 37597
Standard

Bäst att fråga Hänt i Veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+25), hugotheboss (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-24, 08:31   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 729
Sharp$: 37597
Standard

Uttalande från veterinär: http://www.expressen.se/sport/trav/v...ison-i-travet/
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-24, 08:35   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Stig-H och Hultman har ju klarat sig fint tidigare genom åren och gått fria.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td