Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-21, 06:48   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

TOP7 rant och spontana tankar


TOP 7 – nytt spel på hästar för alla lottköpare och alla TRAVÄLSKARE!.

Jag sitter och läser igenom lite om detta spel och känner verkligen att detta inte har NÅGOT att göra med varken travälskare eller hästspelare överhuvudtaget. Jag ska erkänna att jag var riktigt skeptisk när det först började pratas om det men efter att ha läst igenom informationen lite snabbt så känner jag att det var värre än vad jag trott.

Mitt tankesätt gick ungefär såhär, slumpspel som kräver massor med tur men OM jag har riktigt bra känsla på vem som blir 1a och 2a så kanske man kan göra ett utskrivet system på resten men det är bara att glömma för det går inte.

Det finns 3 sätt att spela TOP7
* Top 7 = en ren harry (fast helt plötsligt har dom bytt namn på harry till "smart autofyll"
* Top 7 spik = man får välja vem som ska vinna sen blir resten harry
* Top 7 pro = man väljer själv de sju hästar man tror kommer på placering 1-7, rankar dem och väljer om den förstarankade hästen skall spikas eller inte.

Det går inte att spela valfria kombinationer utan man är låst till fasta systemstorlekar 25, 50, 100, 496 samt 2905kr (inkl avgift som dom varit så snäll att sätta lägre än vanligt travspel...)

Enligt ATG så har spelet inget egentligt radpris då det inte går att spela valfria rader men det bygger på 4kr raden.

Vinstpotterna är fördelade enligt följande
2 rätt = 28%
3 rätt = 17%
4 rätt = 9%
5 rätt = 6%
6 rätt = 12%
7 rätt = 28%

Vinner favoriten lär 2 rätt frysas inne och hur många ggr tror ni någon kommer ha alla rätt? Jag gissar att båda dessa potter kommer frysas inne ugnefär varannan gång = 56% inlåst till jackpot.

Namnet top 7 låter väl vettigt men att det ska heta top seven köper jag inte, håll er till svenska?

Dom anser att top7 pro ska rikta sig mot skicklighetsspelarna, hmm...låta oss spela enkelrader och reducerat då, annars kan man lika gärna plocka bort skiten...

"ATG har valt att skapa ett skicklighetsspel med ett stort inslag av slump. Att enbart kunna välja bland de förbestämda fasta systemen är ett sätt att erhålla de önskade egenskaperna på spelformen (bland annat hög utdelning vid sju rätt och utdelning ofta i de lägre vinstpoolerna)" - ja det är ju inte så knepigt då skicklighetsspelare inte KAN vara med och ta del av kakan då de är både bakbundna och har fått förbundna ögon.

Hoppas vi slipper allt för mycket tjat om denna skit i travsändningarna annars kommer jag nog stå över v75 framöver...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), bokis29 (+5), smak (+10)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 07:10   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Får man inte lira som man vill kommer bara Harry lirare satsa.
Hade nog varit få lirare ändå, men färre nu !
Jag tror helt enkelt de fattat att bara lottköpare kommer lira, och då ska det vara skitenkelt att förlora pengarna

EDIT:
Men jag rankar alltid alla lopp, så jag kommer nog lägga 4kr varje Lördag på min ranking.
Det ger Atg några kronor till, håll till godo

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
TOP 7 – nytt spel på hästar för alla lottköpare och alla TRAVÄLSKARE!.

Jag sitter och läser igenom lite om detta spel och känner verkligen att detta inte har NÅGOT att göra med varken travälskare eller hästspelare överhuvudtaget. Jag ska erkänna att jag var riktigt skeptisk när det först började pratas om det men efter att ha läst igenom informationen lite snabbt så känner jag att det var värre än vad jag trott.

Mitt tankesätt gick ungefär såhär, slumpspel som kräver massor med tur men OM jag har riktigt bra känsla på vem som blir 1a och 2a så kanske man kan göra ett utskrivet system på resten men det är bara att glömma för det går inte.

Det finns 3 sätt att spela TOP7
* Top 7 = en ren harry (fast helt plötsligt har dom bytt namn på harry till "smart autofyll"
* Top 7 spik = man får välja vem som ska vinna sen blir resten harry
* Top 7 pro = man väljer själv de sju hästar man tror kommer på placering 1-7, rankar dem och väljer om den förstarankade hästen skall spikas eller inte.

Det går inte att spela valfria kombinationer utan man är låst till fasta systemstorlekar 25, 50, 100, 496 samt 2905kr (inkl avgift som dom varit så snäll att sätta lägre än vanligt travspel...)

Enligt ATG så har spelet inget egentligt radpris då det inte går att spela valfria rader men det bygger på 4kr raden.

Vinstpotterna är fördelade enligt följande
2 rätt = 28%
3 rätt = 17%
4 rätt = 9%
5 rätt = 6%
6 rätt = 12%
7 rätt = 28%

Vinner favoriten lär 2 rätt frysas inne och hur många ggr tror ni någon kommer ha alla rätt? Jag gissar att båda dessa potter kommer frysas inne ugnefär varannan gång = 56% inlåst till jackpot.

Namnet top 7 låter väl vettigt men att det ska heta top seven köper jag inte, håll er till svenska?

Dom anser att top7 pro ska rikta sig mot skicklighetsspelarna, hmm...låta oss spela enkelrader och reducerat då, annars kan man lika gärna plocka bort skiten...

"ATG har valt att skapa ett skicklighetsspel med ett stort inslag av slump. Att enbart kunna välja bland de förbestämda fasta systemen är ett sätt att erhålla de önskade egenskaperna på spelformen (bland annat hög utdelning vid sju rätt och utdelning ofta i de lägre vinstpoolerna)" - ja det är ju inte så knepigt då skicklighetsspelare inte KAN vara med och ta del av kakan då de är både bakbundna och har fått förbundna ögon.

Hoppas vi slipper allt för mycket tjat om denna skit i travsändningarna annars kommer jag nog stå över v75 framöver...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2016-10-21 klockan 08:03.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:22   #3
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg

EDIT:
Men jag rankar alltid alla lopp, så jag kommer nog lägga 4kr varje Lördag på min ranking.
Det ger Atg några kronor till, håll till godo
Fast när du rankar så rankar du väl knappast vem som ska komma 5:a?
Det är väl den som har 5:e störst chans spelvärdesmässigt att vinna loppet som är din 5:erankade?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:35   #4
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jo, jag rankar aldrig färre än de 6 första, men oftast allihop.
Naturligtvis är den 5e den jag tror kommer 5a, och det brukar skilja sig rätt rejält mot hur allmänheten rankar.
Jag kan ha en 6e rankad 2a, en 2a rankad 5a osv.
I huvudsak överensstämmer rankingen, då allmänheten är rätt bra på att ranka, men det finns olikheter, och de hoppas jag är till min fördel

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Fast när du rankar så rankar du väl knappast vem som ska komma 5:a?
Det är väl den som har 5:e störst chans spelvärdesmässigt att vinna loppet som är din 5:erankade?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:39   #5
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jo, jag rankar aldrig färre än de 6 första, men oftast allihop.
Naturligtvis är den 5e den jag tror kommer 5a, och det brukar skilja sig rätt rejält mot hur allmänheten rankar.
Jag kan ha en 6e rankad 2a, en 2a rankad 5a osv.
I huvudsak överensstämmer rankingen, då allmänheten är rätt bra på att ranka, men det finns olikheter, och de hoppas jag är till min fördel
Jaha, ja, då rankar vi nog helt olika då.
Jag rankar också i regel alla hästarna, men jag rankar dom i den ordning jag anser deras vinstchans är (med allt vad det innebär).
Jag kan ju tex ge en häst mycket stor chans att komma 2:a eller 3:a, men att se vinstchansen som minimal i ett specifikt lopp. (Tex rygg ledaren på en toppkusk som verkligen kan packa ett fält)
Då rankar jag honom inte som 2:a eller 3:a, utan längre ner.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:45   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Verkar inte vara någon större skillnad.
Hästar galopperar 3 av 10, då kan din ickevinnare helt plötsligt ramla in, trots att den alltid platsar.
Men på Top7 behöver den inte vinna.
Jag kommer aldrig lira något annat än min enkelrad, men den kommer jag alltid lira.
4 spänn har jag nog råd med

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Jaha, ja, då rankar vi nog helt olika då.
Jag rankar också i regel alla hästarna, men jag rankar dom i den ordning jag anser deras vinstchans är (med allt vad det innebär).
Jag kan ju tex ge en häst mycket stor chans att komma 2:a eller 3:a, men att se vinstchansen som minimal i ett specifikt lopp. (Tex rygg ledaren på en toppkusk som verkligen kan packa ett fält)
Då rankar jag honom inte som 2:a eller 3:a, utan längre ner.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:49   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jo, jag rankar aldrig färre än de 6 första, men oftast allihop.
Naturligtvis är den 5e den jag tror kommer 5a, och det brukar skilja sig rätt rejält mot hur allmänheten rankar.
Jag kan ha en 6e rankad 2a, en 2a rankad 5a osv.
I huvudsak överensstämmer rankingen, då allmänheten är rätt bra på att ranka, men det finns olikheter, och de hoppas jag är till min fördel
"Naturligtvis" vadå?

Talar du om din Top7-rank eller din V75-rank?

På V75-ranken spelar det väl ingen som helst roll vilken häst du tror blir 5a? 5a på din rank ska naturligtvis den häst som du tror har 5e bäst chans att vinna hamna. ( Möjligen att en slutlig rank bakar in lite spelvärdestänk så att man rankar ner hästar man anser vara överspelade. Men inte i en ren vinstchansrank )

Ett tydligt exempel kan vara när man har en typisk "galopp eller vinst"-häst.

Den kan exempelvis rankas som nummer två sett ur vinstchans ( den kan vara överlägsen felfri ) samtidigt som jag bedömer att det är nästan noll chans att den blir 2a eller 3a. ( Om den inte vinner så galopperar den bort sig ).

Något som däremot är relativt direkt applicerbart är Trio-ranking-tänk.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:51   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Verkar inte vara någon större skillnad.
Hästar galopperar 3 av 10, då kan din ickevinnare helt plötsligt ramla in, trots att den alltid platsar.
Men på Top7 behöver den inte vinna.
Jag kommer aldrig lira något annat än min enkelrad, men den kommer jag alltid lira.
4 spänn har jag nog råd med
Hur ska du kunna lira den? Den minsta spelmallen är ju på 24 kr.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:52   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Men jag rankar alltid alla lopp, så jag kommer nog lägga 4kr varje Lördag på min ranking.
Det ger Atg några kronor till, håll till godo
Du kan inte lägga 4kr. Du kan lägga 24kr(+1kr avgift om du spelar hos ombud) som lägst. Och då kommer systemramens storlek se ut som ATG valt att det ska vara.

24kr system skulle få följande ram om du väljer att spika den som ska bli 1a:
1a 1
2a 3
3a 3
4a 3
5a 1
6a 1
7a 1

Senast redigerad av boozty den 2016-10-21 klockan 08:55.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 08:54   #10
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Naturligtvis" vadå?

På V75-ranken spelar det väl ingen som helst roll vilken häst du tror blir 5a? 5a på din rank ska naturligtvis den häst som du tror har 5e bäst chans att vinna hamna. ( Möjligen att en slutlig rank bakar in lite spelvärdestänk så att man rankar ner hästar man anser vara överspelade. Men inte i en ren vinstchansrank )
Det var det här jag försökte uttrycka, men som Strappa gjorde bättre :-)

För övrigt fattar jag inte vad jag gör i den här tråden då jag aldrig kommer spela det här skitspelet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1), bokis29 (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 09:01   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Men samtidigt så ser ju kupongen ut att vara utformad så man teoretiskt borde kunna sätta dit vilka placeringar som ska garderas...

http://imgur.com/a/Y4cFe
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 09:18   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

En sak som stör mig ( fast jag aldrig kommer att lämna in en rad på det här spelet ) är reservreglerna.

När en häst stryks så fyller reserven på underifrån.

Det betyder att om vinnarspiken stryks så fylls reserverna på "underifrån". Och då ställs hela Top7-rank-tänket på ändå. Nej tack till reserver. Precis som på Trio, Tvilling och alla andra enlopps-spel borde det naturligtvis bli återbetalning för kombinationer som innehåller strukna hästar.

När det gäller fil-inlämning så kan det nog vara möjligt att komma runt genom att "scripta" inlämning av godtyckligt antal 6-raders-system ( för 24kr/st ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 09:19   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Men samtidigt så ser ju kupongen ut att vara utformad så man teoretiskt borde kunna sätta dit vilka placeringar som ska garderas...

http://imgur.com/a/Y4cFe
Så blir det nog nästan helt säkert. Men helt säkert vet vi inte förrän den 24e då de uppdaterade vadhållningsbestämmelserna kommer ut.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 10:09   #14
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Hoppas och tror att det blir en riktig Megaflopp. Få se Skarplöths flin fastna.
Motsatsen, att det blir en succé vore rena döden. Det lär garanterat tas som ett kvitto på att "vi är inne på rätt spår". Hemska tanke.

Och varför, när man hade chansen att planka Quinte rakt av. Istället detta skit.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-21, 10:10   #15
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Efter ett par veckor kommer till och med de som vinner att förstå att de kunde vunnit mycket mer om de spelat tvilling eller trio istället. Det finns risk för helt brutala skillnader i utbetalning.

Jag har heller inte sett något om lägsta utbetalning på två rätt. Är det en megafavorit som vinner före den givna andrahandaren är det ju stor risk att utdelningen på två rätt blir väldigt låg. Det kan handla om ett par-tre kronor i utdelning vid sådana utfall.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td