Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här
Fotboll

Hungary – Sweden

  • Datum:
    01 jan 1970
    01:00
  • Sport: Fotboll
  • Land: Europa
  • Liga: Qualifying Stages
  • Period: ft

Lämna en kommentar

Logga in för att lämna en kommentar. Inget konto? Registrera dig här

Wagner 2011-09-03 20:53

Släpp den här matchen nu.

Beträffande Zlatan är det märkligt att han oftast presterar hyggligt då både motstånd och medspelare är bättre. Så vems är felet att det går knackigt i landslaget (inget frågetecken då frågan närmast är retorisk.)

vessl123 2011-09-03 20:21

Citat:
Ursprungligen postat av sirmicke Visa inlägg
Som vanligt är det lätt att vara efterklok...
Mycket kritik här som vanligt
Jag vill passa på och ge Källström, Elmander och Wilhelmsson ett stort +
Chippen har jag gillat länge och det var kul att se hans energi som man är van att se den.
Elmander var hungrig som få och Källström satte ett par fina pass och visade att han visst kan sikta

Visst var backlinjen som en huvudlös kyckling, det kommer vi inte ifrån.

Det är ofta folk som ska kritisera efter förluster eller leka förbunskaptener men efter en sån här förödande förlust MÅSTE man få kunna kritisera. Jag är väldigt kritisk till laget man ställde på banan och jag undrar verkligen hur Erik Hamrén tar ut sin trupp samt väljer startelva. Jag skrev här ovan om att det är fel att välja Wendt som inte spelat på flera månader framför Martin Olsson som är ordinarie i PL. Sedan såg jag nu att även Granqvist har gått o blivit bänknötare i Genoa där vi även där har en en kille utan tävlingsmatcher i kroppen. VARFÖR väljer man då dessa framför spelare som t.o.m gör det riktigt bra i "världens bästa liga" PL!? Att ha matcher i kroppen är sååå viktigt och det har man ju sett tydligt på många lag nu under försäsongen att dom inte riktigt hänger med. Då är det en VÄLDIGT stor chansning att ha med dessa spelare i startelvan då man faktiskt inte riktigt vet om dom kan prestera på 100%.

Sedan måste man kritisera valet av Anders Svensson som börjar bli till åren, samt valet att spela en underpresterande Zlatan i 90 minuter. Byt ut fanskapet om han inte presterar, även om det är sveriges största namn. Det var ju så tydligt att han inte presterade på 100 % heller. Knappt 50 om jag ska vara ärlig.

Jag vill se mitt landslag spela EM och få de rysningar ett sådant evenemang kan framkalla när man hejar fram dom. Att gambla med att ta ut de spelare han gjorde, kommer vara ett dyrbart misstag tyvärr. Och jag anser att detta var en alldeles för viktig match för att chansa med Wendt, Granqvist m.m.

sirmicke 2011-09-03 17:31

Som vanligt är det lätt att vara efterklok...
Mycket kritik här som vanligt
Jag vill passa på och ge Källström, Elmander och Wilhelmsson ett stort +
Chippen har jag gillat länge och det var kul att se hans energi som man är van att se den.
Elmander var hungrig som få och Källström satte ett par fina pass och visade att han visst kan sikta

Visst var backlinjen som en huvudlös kyckling, det kommer vi inte ifrån.

vessl123 2011-09-03 03:01

Man ska absolut kritisera backlinjens insats men samtidigt ifrågasätter jag Hamréns val att spela med Granqvist och Wendt som båda var fullständigt värdelösa idag. Självklart är det lätt att vara efterklok men personligen har jag sedan länge tyckt att Martin och Jonas Olsson ska få chansen i landslaget. Wendt har inte spelat en minut sedan han lämnade Köpenhamn och jag förstår verkligen inte hur man INTE kan ge Martin Olsson chansen då som är given i PL, ganska enkelt val i mina ögon... ELLER!?

Granqvist gör det bra i sitt klubblag och har förtroendet där men jag har inte sett honom göra många bra framträdanden i landslaget. Jonas Olsson har imponerat på mig och att även han är given i sitt lag i PL tycker jag är ännu en självklar anledning att ge honom mer speltid i landslaget. Att varken Bajrami eller Kennedy Bakirciouglu var uttagna är även det en gåta för mig, eller att bänka Wernblom fram till 85e minuten!?

Hur tar Hamrén ut sin trupp? Han kan ju knappast gå på prestationer eller folk som visar framfötterna i Europa med tanke på dagens uttagning. Tycker fan synd om dessa herrar som faktiskt gör det riktigt bra och ändå får köa bakom spelare som varken imponerat eller ens har någon match i kroppen. Pinsamt Zlatan ska ju absolut få spela hela matchen för att Hamrén är så otroligt optimistisk och tror att han ska avgöra på övertid igen. Hysén o Gerndt var det absolut inte på tal om trots en Zlatan som knappast är på 100%.

Saknaden av Mellberg idag var otroligt mycket större än vad jag trodde den skulle vara. Majstorovic såg ut som en vilsen lite hundvalp utan sin mittbackspartner. Eller om det var de i andra backlinjen som fick Majstorovic att se så dåligt ut. Svårt att avgöra..

j.houston 2011-09-03 02:11

den svenska backlinjen skämde ut sig som en 18åring på ayia napa. hade inga stora pengar på sverige men att prestera så dåligt i en så viktig match är pinsamt, man vill ju ändå se sverige i em.

the_mirage 2011-09-02 23:15

Oscar Wendt gör en riktig skitmatch men han har faktiskt varit helt ok tidigare så valet av honom som vänsterback tycker jag är fullt naturligt. Däremot tycker jag att Andreas Granqvist varit mindre stabil i sina landslagsframträdanden tidigare och Jonas Olsson hade varit roligare att se som mittback. Granqvist var ju helt borta i markeringen på 2-1 målet nu också. Hoppas han blir fjärdeval som mittback framöver...
Själv satt jag med ett underspel som kändes kallt sett till de chanser som blev.

Lunkan 2011-09-02 22:56

Inte bara Wendt. Hela backlinjen liknande en sandlåda tyvärr.

Lite tröst är ju att spelet totalt gick bra idag ändå. Men bara en liten tröst som sagt.

junhager 2011-09-02 22:48

Var är Martin Olsson?
Ja, just det, han är på läktaren...

StefanL 2011-09-02 22:33

Citat:
Ursprungligen postat av phillewee Visa inlägg
ni som tippade Ungern som vinnare i denna matchen, gratulera...
Tror ingen här spelade ungern, däremot avstod jag spel då jag tyckte att sveriges odds var alldeles för låga..

Tråkigt att dom inte kunde göra fler mål, och det är nog bara att inse att vi inte är världsmästare..

...än

Badass 2011-09-02 22:15

Om inte Oscar Wendt spelat hade vi vunnit hur lätt som helst!!!

Fy, fan vilken klåpare...!


/Badass

Badass 2011-09-02 22:14

Det var Ungern mot Oscar Wendt! Vad fan gör han på plan egentligen - vilket djävla rundningsmärke...! Sopa är att vara snäll i sina omdömen kring denne nolla!

/Badass

xLellx 2011-09-02 22:13

Citat:
linkin22
- 2011-09-02 22:15:22
10 k in på kontot nu blir det fest tack för kaffet och alla som lita på mig mig.. wiland saknad och det såg ni och även jag!!!
Wiland alltså :P

phillewee 2011-09-02 22:11

ni som tippade Ungern som vinnare i denna matchen, gratulera...

FrankieJr 2011-09-02 21:49

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Jag skulle inte underskatta tappet på Olof Mellberg som så många gör. Risken är att försvaret blir lika darrigt som mot Holland, jag tror på något sätt att Mellberg där bak inger stabilitet i hela backlinjen. Får Ungern kommandot i matchen kan det alltså bli väldigt hårt.

Med detta sagt tror jag fortfarande att Sverige vinner, och har själv spelat på det. Tycker bara att Mellberg är en avsaknad värd att tänka på.
Du har rätt - alla vi andra har fel - en av de värsta defensiva insatserna jag skådat...

Lawio 2011-09-02 16:00

Sveriges startelva: Isaksson - Lustig, Granqvist, Majstorovic, Wendt - Svensson, Källström - Larsson, Elmamder, Wilhelmsson - Ibrahimovic.

Avbytare: Pär Hansson - Behrang Safari, Tobias Hysén, Pontus Wernbloom, Jonas Olsson, Ola Toivonen, Rasmus Elm.

På läktaren på Ferenc Puskás-stadion utan möjlighet till spel finns: Mikael Antonsson, Emir Bajrami, Alexander Gerndt, Martin Olsson.

Overkill 2011-09-02 11:00

Citat:
Ursprungligen postat av topo_92 Visa inlägg
I mina ögon är 1,95 överodds som fan. 1,65-1,7 känns mer rimligt.
Utveckla hur det kommer sig att du anser detta?

RobinD 2011-09-02 09:17

Inga one liners, snicksnack och andra droppade spel utan motiveringar i en rektråd dessutom. Håll er till ämnet! /mod

raaabin 2011-09-01 02:08

Men det stämmer att Roland Juhasz, ordinarie mittback, är avstängd - kanske är han andravalet som kapten (?), hur som helst så enligt Kjell Jonevret så är detta ett stort avbräck då han scoutat en del och upptäckt att det finns stora luckor mellan Ungerns nya mittbackspar. Han säger även att Dzsudzsak inte har någon naturlig ersättare och därför kan det bli att man ruskar runt i laget på fler positioner.

Låter som det råder kaos i Ungern!

Hela Ungern kommer skita ner sig varje gång Zlatan rör bollen!

raaabin 2011-08-31 20:52

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
OK, tack för info. Läste detta på Uefa's hemsida:

"Vilmos Vanczák, with four goals already in this season's Swiss Super League, and captain Roland Juhász miss the Sweden game through suspension. "
Intressant faktiskt, UEFA bör ha bra koll? Jag fick mitt härifrån: http://www.fotbollskanalen.se/1.2249...aptenen_skadad

Det låter konstigt? Men googlar du så står det på flera sidor att Zoltan Gera - Ungerns Lagkapten.

Hur som helst så saknas lagkaptenen och det blir när Zlatan avgör

topo_92 2011-08-31 20:28

I mina ögon är 1,95 överodds som fan. 1,65-1,7 känns mer rimligt.

FrankieJr 2011-08-31 20:04

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inget fel kanske. Men då får man uppfattningen att bara Sverige är motiverade och Ungern enbart desperata och det köper jag inte.
OK. Reviderar igen: Ungern måste vinna. De kommer att öppna sig. Motivationen som Sverige har att vinna denna match ökar chanserna att verkligen straffa Ungerns öppnade spel mer än faran som ligger i Ungerns press.

För övrigt tror jag Zlatan-faktorn är långt större än många av oss svenskar tror. Först när man pratar med folk från andra land i Europa som man fattar hur stor han egentligen är...

Iallafall - ni som tycker att folk spelar Sverige pga att man är färgad - jag skulle vilja säga tvärtom. Det finns få landslag som gjort mig så besviken (duuh) som Sveriges - och spelar extremt sällan på dem. "Kan det verkligen gå..." tänker man vilket iallafall i mitt fall håller igen på optimismen när jag värderar dem.

Wagner: OK men om den finns med i DN's språkskola under "ålderdomliga uttryck" ger jag mig själv en fribiljett på den.

http://www.dn.se/kultur-noje/spraket...gga-en-i-fatet

Wagner 2011-08-31 19:50

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Wagner: ser inget fel med att säga att Sverige är motiverade och Ungern desperata.

Ungern måste ju vinna för behålla sin realistiska chans att gå till EM vid liv medan Sverige har ett bättre utgångsläge och givetvis är motiverade till att ta alla 3 poäng men inte på samma sätt desperata eftersom de fortfarande skulle ha goda chanser även vid förlust.
Inget fel kanske. Men då får man uppfattningen att bara Sverige är motiverade och Ungern enbart desperata och det köper jag inte.

jaroiten 2011-08-31 19:31

Wagner: ser inget fel med att säga att Sverige är motiverade och Ungern desperata.

Ungern måste ju vinna för behålla sin realistiska chans att gå till EM vid liv medan Sverige har ett bättre utgångsläge och givetvis är motiverade till att ta alla 3 poäng men inte på samma sätt desperata eftersom de fortfarande skulle ha goda chanser även vid förlust.

Wagner 2011-08-31 18:38

Jag har längtat efter att få använda den här länken. http://lmgtfy.com/?q=black om foten?

FrankieJr 2011-08-31 18:21

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Motivationsvinnare har man ju hört talas om och då bukar det i 100 fall av 100 handla om laget som behöver poängen bäst - i detta fall Ungern då. Men nu ska det spelas på Sverige och då får Ungerns större poängbehov i stället bli en black om foten och får benämningen desperation.

Onekligen ett intressant synsätt.


Mellan raderna i mitt huvud: Sveriges grundklass + deras motivation att ta sig till ett slutspel efter missat VM senast samt deras grundförmåga att hantera och föra en match mot ett desperat spelande Ungern tycker jag talar FÖR spelet.

Vad betyder förresten "en black om foten"? Är från Värmland...

junhager 2011-08-31 17:39

X till 3.670 på pinnen lockar mig väldigt mycket.
Sverige har vunnit de 6 senaste matcherna mot Ungern, men på bortaplan så har de inte vunnit med mer än ett mål sedan 0-2 vinsten våren '93.

poja_90 2011-08-31 17:16

Har börjat fundera på och lira över 2.5 mål i denna match istället för den raka 2an, Delvis för att oddset är bättre, även med motiveringen att utan Olof Mellberg där bak så kan försvaret skaka till sig ett baklänges mål.
Eller varför inte testa Över 3.5 mål till 3.35. Över 2.5 mål ligger på 1.92 jämfört med 1.80 på raka 2an på betsson.

2/3 Bortamatcher för Sverige har slutat just 1-2 till Sverige.
4/7 matcher totalt lagen emellan har slutat över 2.5 mål.

5/5 av Sveriges Senaste matcher har slutat över 2.5 mål.
4/5 av Sveriges Senaste matcher har slutat över 3.5 mål.

5/5 Av Ungerns Senaste matcher har slutat över 2.5 mål
3/5 Av Ungerns Senaste matcher har slutat över 3.5 mål

Jag gillar Sveriges anfall nu under Hamrén, Vi producerar mycket mål. Vi har även Toivonen som nybliven lagkapten i PSV och han växer sig bekvämare i landslaget efter varje landskamp känns det som.
Båda lagen har sina Lagkaptener och backklippor borta. Roland Juhasz och Olof Mellberg, kan det båda för en målrik match?

Att Bajrami är borta ser jag inte som ett jättestort avbräck, vi har ju flera spelare som kan lira på den positionen. Chippen, Martin Olsson (är han uttagen?) han har kanske inte lirat så mycket landskamper men jag tror inte han skulle vara sämre än Bajrami, Hysén har vi även sett lira där, och en annan tanke skulle kanske vara att ha ner Elmander på en av ytterpositionerna, S.Larsson kan lira på både kanterna även fast Högersidan är optimalast, Vi har ju alla sett målet han gjorde mot Pool i premiären från vänsterkanten.
Även Kim kan ju få chansen att springa ut på vänsterkanten för att ge plats till Wernbloom på innermittfältet som nätade 2 gånger senast mot Ungern.

xLellx 2011-08-31 16:38

Testar -1hcp till 3.32, hoppas på 2-0 seger till Sverige vilket inte borde vara omöjligt

Wagner 2011-08-31 16:16

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
I vanliga fall - möjligt.

Situationen i båda landslagen, Sveriges självförtroende + motivation och trygghet under Hamrén, Ungerns desperation, Zlatans enorma psykiska mindfuck bara av att visa sig i Budapest + hans form gör att 2.10 skulle ses som ett rejält överodds...

Mellberg? Ger honom +0.05. At best - viktig spelare men Jonas Olsson eller Granqvist ska kunna vikariera för honom OK. För att få lite klarhet i Gera och Dzsudzsaks frånvaro i truppen, två nyckelspelare - så om 2.10 ska vara spelbarthetsgränsen på Sverige, då skulle vi vara nästintill dogs med dem i truppen? Det köper jag inte...

Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.
Motivationsvinnare har man ju hört talas om och då bukar det i 100 fall av 100 handla om laget som behöver poängen bäst - i detta fall Ungern då. Men nu ska det spelas på Sverige och då får Ungerns större poängbehov i stället bli en black om foten och får benämningen desperation.

Onekligen ett intressant synsätt.

FrankieJr 2011-08-31 13:41

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Ungerns kapten är Zoltan Gera? Och han är inte avstängd, han är fotskadad
OK, tack för info. Läste detta på Uefa's hemsida:

"Vilmos Vanczák, with four goals already in this season's Swiss Super League, and captain Roland Juhász miss the Sweden game through suspension. "

raaabin 2011-08-31 13:23

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.
Ungerns kapten är Zoltan Gera? Och han är inte avstängd, han är fotskadad

FrankieJr 2011-08-31 07:43

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Håller med dig StefanL. Visst ska Sverige ha en bra chans men allt under 2.00-2.10 känns inte spelvärt när det gäller bortaplan. Speciellt inte när Olof Mellberg är borta.
I vanliga fall - möjligt.

Situationen i båda landslagen, Sveriges självförtroende + motivation och trygghet under Hamrén, Ungerns desperation, Zlatans enorma psykiska mindfuck bara av att visa sig i Budapest + hans form gör att 2.10 skulle ses som ett rejält överodds...

Mellberg? Ger honom +0.05. At best - viktig spelare men Jonas Olsson eller Granqvist ska kunna vikariera för honom OK. För att få lite klarhet i Gera och Dzsudzsaks frånvaro i truppen, två nyckelspelare - så om 2.10 ska vara spelbarthetsgränsen på Sverige, då skulle vi vara nästintill dogs med dem i truppen? Det köper jag inte...

Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.

Vlad 2011-08-31 00:06

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
2.10 för att hitta värde på Sverige? Nu får ni väl ändå lugna er lite?

Sverige är väl rankat som 18 bästa landslag eller dylikt numera vilket inte alls är så tokigt.

Sverige är ett av, om inte det bästa presterande landslaget i kvalsammanhang senast 10-12 åren.

Sverige har bra H2H även om det inte är av superbetydelse.

Sverige har sedan VM 06 tappar poäng borta i kvalspel mot Nordirland, Spanien, Albanien, Portugal, Danmark och Holland.

Då var Albanien, Portugal och Denmark tappen som orsakade vårt missade slutspel. Det var en "dålig" kampanj och vi hamnade trots det bara en poäng bakom Portugal och 3 bakom danmark.

Under Hamren har vi dessutom ett helt annat spel och vad är det nu Holland och vänskapsmatchen mot tyskland är de enda 2 poängtappen?

Ungern saknar sina två bästa offensiva spelare och de avbräcken är större än Mellberg.

Nog är det värde i 1.95 alltid, 1.83 nej men allt över 1.90 är spelbart imo.
Neeej inte FIFA rankingen. Norge är rankat 12:a och Montenegro är rankat högre än Mexiko och Paraguay FFS!

Håller med helt om resten jag skulle också spelat Sverige till 1.95.

RobinD 2011-08-30 23:55

2.10 för att hitta värde på Sverige? Nu får ni väl ändå lugna er lite?

Sverige är väl rankat som 18 bästa landslag eller dylikt numera vilket inte alls är så tokigt.

Sverige är ett av, om inte det bästa presterande landslaget i kvalsammanhang senast 10-12 åren.

Sverige har bra H2H även om det inte är av superbetydelse.

Sverige har sedan VM 06 tappar poäng borta i kvalspel mot Nordirland, Spanien, Albanien, Portugal, Danmark och Holland.

Då var Albanien, Portugal och Denmark tappen som orsakade vårt missade slutspel. Det var en "dålig" kampanj och vi hamnade trots det bara en poäng bakom Portugal och 3 bakom danmark.

Under Hamren har vi dessutom ett helt annat spel och vad är det nu Holland och vänskapsmatchen mot tyskland är de enda 2 poängtappen?

Ungern saknar sina två bästa offensiva spelare och de avbräcken är större än Mellberg.

Nog är det värde i 1.95 alltid, 1.83 nej men allt över 1.90 är spelbart imo.

Vlad 2011-08-30 23:53

Ni tror inte att bookies visste om att Dzsudzsak och Gera inte skulle spela och har räknat med det när de satte oddsen så lågt på Sverige? Eftersom ingen av dem ens var uttagna i Ungerns trupp så gissar jag att de visste det

Lycka till med spelet och hoppas Zlatan fixar det igen

storbonde 2011-08-30 23:38

exakt! bl a Balázs Dzsudzsák saknas, deras helt klart bästa spelare!

phillewee 2011-08-30 21:54

Blir en fyrling med England, Sverige, Tyskland & Portugal

raaabin 2011-08-30 21:39

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Känns som hjärtat är inblandat i värderingen

Men lycka till.
Haha, hjärtat är alltid inblandat

Men tror att avbräcken i Ungerns trupp kommer vara avgörande!

Grovbenstomme 2011-08-30 21:15

Känns som hjärtat är inblandat i värderingen

Men lycka till.

Sprite 2011-08-30 18:32

Håller med dig StefanL. Visst ska Sverige ha en bra chans men allt under 2.00-2.10 känns inte spelvärt när det gäller bortaplan. Speciellt inte när Olof Mellberg är borta.

StefanL 2011-08-30 17:33

Jag skulle aldrig röra detta odds på Sverige på bortaplan mot Ungern, jag trodde på några tiondelar till iaf, har Sverige helt plötsligt gått och blivit världsmästare eller?

Givetvis hoppas jag på 3p men har svårt att hitta värde till dessa odds.

Lunkan 2011-08-30 17:15

Jag skulle inte underskatta tappet på Olof Mellberg som så många gör. Risken är att försvaret blir lika darrigt som mot Holland, jag tror på något sätt att Mellberg där bak inger stabilitet i hela backlinjen. Får Ungern kommandot i matchen kan det alltså bli väldigt hårt.

Med detta sagt tror jag fortfarande att Sverige vinner, och har själv spelat på det. Tycker bara att Mellberg är en avsaknad värd att tänka på.

mars 2011-08-30 16:18

Lite sugen är man, Zlatan i storform också.

FrankieJr 2011-08-30 15:57

Good. Oddset uppe i 1.90 på Bet365, (Asian -0.5)
Du måste vara inloggad för att posta rekar Inget konto? Registrera dig här
promo

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

td