Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Week 10 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/13837-nfl-week-10-a/)

hetsarn 2012-11-08 17:41

NFL Week 10
 
Ingen som startat nån tråd så jag kör eftersom det är match inatt. Linor från Pinnen i skrivande stund (torsdag kväll).

TORSDAG:
Indianapolis @ Jacksonville +3 / 42.5

SÖNDAG:
Buffalo @ New England -11 / 52
New York Giants @ Cincinnati +4 / 48.5
San Diego @ Tampa Bay -3 / 48
Denver @ Carolina +3.5 / 47
Tennessee @ Miami -6 / 44
Oakland @ Baltimore -9.5 / 46
Atlanta @ New Orleans +1 / 53.5
Detroit @ Minnesota N/A / N/A
New York Jets @ Seattle -6 / 38.5
Dallas @ Philadelphia +1 / 44.5
St. Louis @ San Francisco -11 / 38.5
Houston @ Chicago -1 / 41

MÅNDAG:
Kansas City @ Pittsburgh -11.5 / 42

Fozho 2012-11-09 00:37

så här lite fort så leanar jag:
indy
atlanta
dallas
sf
houston
pitt

återkommer senare när det närmar sig för djupare snack!

Fozho 2012-11-09 23:39

tror ni inte att falcons kommer käka upp saints imorgon? jag menar, linan är falcons-2.5
är det inte lite väl lite? eller är det något jag missat?

ExtraCheese 2012-11-10 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fozho (Inlägg 213027)
tror ni inte att falcons kommer käka upp saints imorgon? jag menar, linan är falcons-2.5
är det inte lite väl lite? eller är det något jag missat?

Mja Weatherspoon missar ju matchen för Falcons.
Division-game i The Superdome i New Orleans, inte en lätt match. Falcons är absolut en av de bästa lagen, men tror Saints har en god chans här och att få de som underdogs hemma låter trevligt, även om det är Falcons de möter. Tror inte Falcons går 16-0 heller.

messijah 2012-11-10 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fozho (Inlägg 213027)
tror ni inte att falcons kommer käka upp saints imorgon? jag menar, linan är falcons-2.5
är det inte lite väl lite? eller är det något jag missat?


Tror tvärtom, att Saints kommer att äta upp Falcons. Inte en match jag kommer att spela dock, lämnar den till dess öde.
:cheers:

messijah 2012-11-10 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Fozho (Inlägg 212840)
så här lite fort så leanar jag:
indy
atlanta
dallas
sf
houston
pitt

återkommer senare när det närmar sig för djupare snack!

Köper dina leans på de flesta där men är nyfiken på hur du hittar värde i Houston? Jag tror starkt på Bears här. Tog den tidigt men hade spelat den med en punkt ner med...

:cheers:

maddmax 2012-11-11 05:06

Har inte tid for sarskilt mycket tankar men har spelat tre bortalag ML infor morgonen:
- Lions (mot Vikings)
- Falcons (mot Saints)
- Cowboys (mot Eagles)

Tror att iallafall de sista tva ar stora public spel men efter att ha sett Eagles-Saints senast kan jag inte mycket annat an att ta ML pa motstandarna nu nar de ar over 1.70. Kommer med stor sannolikhet vara en del avbrack men det ar inget lag ensamt om. Percy Harvins start for Vikings ar osaker och det kan komma att skada Minnesota mycket. Deras passningsspel funkar inte toppen nar han har med och kommer bli annu varre om han saknas. AP kommer fa mycket boll och Detroit ar battre an medel pa att forsvara marken.

Lycka till allihopa!

muskali 2012-11-11 15:45

Ogiltigt spel-ID: 1288609



hinner inte motivera :cheers:

rico 2012-11-11 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 213344)

Ogiltigt spel-ID: 1288609



hinner inte motivera :cheers:

Behövs ingen motivering :p

Nån mer som väntar på Bears-Texans? vilken jävla match! måste väl vara årets drabbning... det blir väl ett tungt bet på bears såklart :D

Fozho 2012-11-11 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av messijah (Inlägg 213300)
Köper dina leans på de flesta där men är nyfiken på hur du hittar värde i Houston? Jag tror starkt på Bears här. Tog den tidigt men hade spelat den med en punkt ner med...

:cheers:

dels känsla och dels att texans är mitt favoritlag!

tycker också att Matt Schaub är bättre än Jay Cutler. har tyvärr inte mycket mer o tillägga än att ja tycker Texans helt enkelt är ett bättre lag.

vi får helt enkelt ser hur det går, kommer bli en fantastisk match :)


har spelat:
Texans
Falcons
Lions
Cowboys

blir eventuellt fler sen!


lycka till alla! snart drar det äntligen igång! julmusten står redo på kylning!!!

muskali 2012-11-11 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 213344)

Ogiltigt spel-ID: 1288609


Satt fint! Ravens vann med 55-20 och Broncos vann med 36-14 :thumbup: sjukt drygt att jag jobbar tidigt imorgon bitti så kommer missa nattens underbara drabbning :cry:

Lazlo 2012-11-11 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 213387)
Satt fint! Ravens vann med 55-20 och Broncos vann med 36-14 :thumbup: sjukt drygt att jag jobbar tidigt imorgon bitti så kommer missa nattens underbara drabbning :cry:

När det är stormatcher på G så kan man ju faktiskt helt plötsligt få en snorbuse i näsan och då går det ju inte att jobba dagen efter :evilgrin39:

lamda 2012-11-11 23:09

Först vill jag bara berömma er för att ni tar er tiden att skriva utförliga tankar kring matcherna. Själv skriver jag inte, men läser en del på forumet.

Jag har på senare tid börjat fatta tycke för amerikansk fotboll. Dock så har jag en fråga angående NFL som ni kanske kan svara på. Varför är det så få omgångar i en säsong?
Om man jämför med andra amerikanska sporter så ser man omgångar upp till 80-90 innan playoffs börjar. I NFL pratar man om en "week" som en omgång om jag förstått det hela rätt. Alltså totalt 17 matcher för vardera lag innan playoffs börjar. Vilket måste anses som väldigt lite?

messijah 2012-11-11 23:42

Vilken fucking touch down av Cowboys i slutet på tredje :hattenav:

...som följs upp av en jävla löpning i början av fjärde!

ExtraCheese 2012-11-12 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av lamda (Inlägg 213397)
Först vill jag bara berömma er för att ni tar er tiden att skriva utförliga tankar kring matcherna. Själv skriver jag inte, men läser en del på forumet.

Jag har på senare tid börjat fatta tycke för amerikansk fotboll. Dock så har jag en fråga angående NFL som ni kanske kan svara på. Varför är det så få omgångar i en säsong?
Om man jämför med andra amerikanska sporter så ser man omgångar upp till 80-90 innan playoffs börjar. I NFL pratar man om en "week" som en omgång om jag förstått det hela rätt. Alltså totalt 17 matcher för vardera lag innan playoffs börjar. Vilket måste anses som väldigt lite?

Det är nog till stor del pga av att det är ganska fysiskt krävande sport (säger jag som aldrig lirat det dock), med hög skaderisk. Är ganska vanligt att spelare blir borta för hela säsongen, pga hjärnskakningar och diverse.

Kan tycka att det är bra med endast 16 matcher i en grundsäsong. Jag följer NHL också när det liras. Med 82 matcher där, bryr man sig nästan inte om lag förlorar här och där. Matcherna blir bra mycket mindre viktiga. I NFL kan det spela stor roll att förlora en enstaka match i mitten av säsongen.

Lagen spelar för övrigt 16 matcher vardera, då alla lag får en veckas ledighet (bye-week) någon gång under säsongen.

Välkommen förresten :hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved