Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   REK 2013-01-20 Atlanta Falcons - San Francisco 49ers (NFL) (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/14741-2013-01-20-atlanta-falcons-san-francisco-49ers-nfl/)

fireas 2013-01-18 11:55

2013-01-20 Atlanta Falcons - San Francisco 49ers (NFL)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...amfootball.jpg
Datum: 2013-01-20
Tid: 21:00
Sport: Amerikansk Fotboll
Land: USA
Liga: NFL
Match: Atlanta Falcons - San Francisco 49ers
Period: ft

Spel: San Francisco 49ers -3.5
Insats: 4.00
Odds: 1.920
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Dags för final i NFC mellan Falcons och 49ers.

Falcons gick vidare efter en otrolig nagelbitare (hittade inget bättre ord:) ) mot Seahawks förra veckan. Det avgjordes bokstavligt talat i sista sekunderna. Lite lyckosamt också, om man frågar mig.

Seahawks saknade sin defensiva stjärna Clemons och det gjorde stor skillnad i deras "rush"-spel.
49ers tycker jag har bättre försvar än Seahawks och kommer att kunna stoppa Falcons drives på ett bättre sätt och sätta press utan att blitza hela tiden.

Båda har skador i försvaret inför söndagens match. John Abraham vrickade foten men ska kanske spela matchen för falcons. Dock så kommer han ju inte vara 100%-ig med bara en veckas återhämtning.

49ers Justin Smith ska spela efter en delvis brustna triceps. Han är en nyckelspelare i rush-spelet och han kommer att vara en stor skillnad på söndag.

Falcons har tidigare haft problem mot running QBs, mot Panthers och Redskins, och Kaepernick kommer bli ännu svårare som har höjt sig i slutspelet, vi såg det i Packers matchen. Med en begränsad Abraham ser jag inte att Falcons kommer att kunna göra mycket åt 49ers running game.

49ers har imponerat medan Falcons fortfarande väcker alltför många frågetecken hos mig.
Problem med Running QB's innan, nyckelspelaren Abraham är begränsad pga av sin fot och Matt Ryan har inte imponerat alls, han kastade 2 interceptions utan någon särskild press på sig i förra matchen (vilket jag är övertygad om att 49ers kommer att utnyttja).

Nej, -3.5 tackar jag för i denna matchen som 49ers kommer att dominera fastän bortaplan. Linan hade varit högre om det inte varit hemmaplan för Falcons. Går in starkt på denna

kriga 2013-01-18 12:06

Riktit bra rek! Ryggar jag direkt med 0.5 units.

Jiddisch 2013-01-18 12:12

Hänger på jag också.

Och kul att du (och andra) tar sig tid att reka. :hattenav:

fireas 2013-01-18 19:25

Jag tycker det är viktigt att man lägger upp motiveringar och rekar - Man behöver inte alltid ha rätt men en bra motivering kan få andra att tänka till och dra egna slutsatser. Det är ett forum

Jag brukade hänga här för 1.5 år sen och lärde mig så otroligt mycket av dels mina böcker, matematik o så . Men mest av folk som KP, RobinD, Lazlo, ja Wagner också ;) listan är mycket lång och jag missar många, sorry :( nivet vem ni är!
Sen avslutade jag min utbildning, förlovade mig och hade mycket i livet. Nu har allt lugnat sig med jobb o så, så I'äm back in business hoppas jag:)

Bottom line: Hoppas denna reken hjälper och tack för Sharps:)

BroderH 2013-01-18 19:48

Håller med till 100%. Tror detta är helgens bästa lir!

Moffegrev 2013-01-18 21:20

Testar

prop 2013-01-20 14:32

Såg en stat att lag som har gjort 40 poäng i en playoff-match är 3-26 ATS veckan efter.

I slutändan tror jag matchen kokar ner till om 49ers lyckas springa på Falcons och om Falcons lyckas skydda Ryan.

Falcons får lite väl mycket skit för att man inte kan stoppa read option. Den enda som har varit lyckosam med det är Cam, och då är Panthers ändå i samma division. RGIII kom ingenstans med det och inte heller Wilson senast. Falcons valde att stänga ner Seahawks springspel på bekostnad av att ge Wilson tid att passa. Han förvaltade det, jag tvivlar dock på att Kaep kommer lyckas lika bra om han tvingas passa. Stäng ner 49ers springspel och Kaepernick kommer göra misstag. Tror inte att 49ers vill hamna i en situation där man måste utmana Falcons secondary.

Vad gäller SF:s rush mot Falcons O-line, jag blev inte imponerad av den mot Packers svaga O-line. Aldon Smith verkar inte komma någonstans utan en frisk Justin Smith och Rodgers fick tid på sig att kasta. Nyckeln för SF:s försvar blir att inte ge Ryan tid att identifiera alla mismatches downfield.

Tycker att Falcons får alldeles för många poäng här på hemmaplan, och det känns som att linan ligger där den ligger enbart av anledningen att folk överreagerar på Falcons 2H förra veckan och att SF demolerade ett patetiskt GB-försvar. Förtjänar verkligen SF fem, sex, sju poäng mer än vad Seahawks fick?

Zangief 2013-01-20 16:06

Då jag är nybörjare har jag inte startat konton hos massa utländska spelbolag än. Så jag fick SF -5 @ 1.99 hos SvS. SF - 3.5 @ 1.92 känns som en bättre deal då jag tror att det kan bli jämnt. Som den cheesehead man är så hade jag ju hoppats på ännu en Super Bowl för GB, men det sket sig ju...

Nu är det bara att hålla tummarna för SF! :KO:

fireas 2013-01-21 00:07

Såg vad du skrev nu prop. Du har en poäng i det du säger. Falcons höll upp bra till en början och med mycket slit och lite tur kommer 49ers igen och klarar linan.

Synd Zangief. -5 gick inte igenom.

Men reken gick in och grattis ni som följde!

kriga 2013-01-21 00:11

Vilken rysare. Tack för reken!:cheers:

prop 2013-01-21 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 226212)
Såg vad du skrev nu prop. Du har en poäng i det du säger. Falcons höll upp bra till en början och med mycket slit och lite tur kommer 49ers igen och klarar linan.

Synd Zangief. -5 gick inte igenom.

Men reken gick in och grattis ni som följde!

Grattis får man säga. Trodde att Falcons försvar skulle steppa upp idag efter förra veckans kollaps och att hela laget för den delen hade lärt sig sina läxor, men det blev snarare en repris. Man kan inte hålla i en ledning tydligen.

För övrigt känns det som att det har varit riktigt vassa linor i Falcons matcher. ATL 3 poängs favoriter förra veckan, vinner med 2. SF 3.5 poängs favoriter, vinner med 4.

fireas 2013-01-21 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av prop (Inlägg 226216)
Grattis får man säga. Trodde att Falcons försvar skulle steppa upp idag efter förra veckans kollaps och att hela laget för den delen hade lärt sig sina läxor, men det blev snarare en repris. Man kan inte hålla i en ledning tydligen.

Ja, asså 20-0 och tappar den helt i förra matchen och i denna tappar man 17-0. Börjar otroligt bra men de har svårt att hålla i ledningen och ger ett par bjudningar.

Citat:

Ursprungligen postat av prop (Inlägg 226216)
För övrigt känns det som att det har varit riktigt vassa linor i Falcons matcher. ATL 3 poängs favoriter förra veckan, vinner med 2. SF 3.5 poängs favoriter, vinner med 4.

Ja linorna har varit spot on.

Zangief 2013-01-21 01:18

Som jag sa, tight match. Som jag sa så hade jag hellre velat haft -3.5 @ 1.92 än -5 @1.99... :(

Men men, det är väl bara på det igen nästa omgång.

Bra rek av Fireas och dåligt spel av mig. :)

Moffegrev 2013-01-21 09:24

Bra rek, tyvärr hade jag -4 istället för -3.5



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved