Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Divisional (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/19016-divisional/)

Tomte 2014-01-10 13:14

Divisional
 
Fyra intressanta matcher:

Seahawks - Saints

Patriots - Colts

Panthers - 49ers

Broncos - Chargers


Vad tror ni? Har spelat under Seahawks - Saints, över Patriots - Colts och ML 49ers (motiveringar i resp rek, verkar fånigt att klippa och klistra in en uppsats här också ;-)

Broncosmatchen hittar jag inget spelbart på... visst Broncos vinner men oddsen... nja...

Shoot friends! (Eller va f-n gör inte det, men ni förstår vad jag menar... :-)

Harletun 2014-01-10 14:22

Seahawks - Saints

Jadu va ska man säga, otroligt svårbedömd match. Dock inte lika svårbedömd bettingmässigt skulle jag vilja säga. Saints är väldigt undervärderade på bortaplan av helt fel anledning. Visst deras record denna säsong är inte så härlig men samtidigt säger den inte så mycket. Kollar man mer historiskt så är Saints ett above average bortalag skulle jag vilja säga. Självklart är seahawks ett otroligt duktigt hemmalag men linan är på tok för hög i detta fall och baseras väl lite på deras tidigare möte i höst. Saints vann en tight match mot Eagles men var den verkligen så jämn? Näää...

Patriots - Colts

Denna komma Patriots vinna. Återigen har vi dock en väldigt hög lina som jag inte kommer spela på då Colts mycket väl kan täcka linan men de kommer ej vinna. Utan det är överspelet som ligger närmast till hands. Patriots får tillbaka Kenbrell Thompkins också vilket kan spela en roll.

Panthers - 49ers

Härlig match detta kommer bli med en riktigt härlig överraskning i Panthers. 49ers anfall måste steppa upp några steg från Packers matchen om de ska vinna här. Panthers får tillbaka Steve Smith vilket är otroligt viktigt men kan inte blunda för oddset på 49ers då de i helhet är ett bättre lag, speciellt när de även har Crabtree att spela med sen han kom tillbaka. Panthers kan absolut vinna denna match men ser ett väldigt bra värde i 49ers odds och kommer troligtvis att spela det.

Broncos - Chargers

3e matchen av dessa 4 med en hög AH-lina. Tror många kommer lira stenhårt på Broncos i denna match. Jag är inte en av dem. Detta är två divisionskonkurrenter som mött varandra ofta. Broncos har gått vinnande de flesta gångerna men verkligen inte ofta klarat den linan som oddssättarna har till denna match. Jag förstår hypen på Broncos denna säsong, de har varit grymma med en grym offensiv. Gillar dock inte deras defensiv och jag tror mycket väl att Rivers kan ha några långa drives mot detta försvar. Gillade coachningen mot Bengals och tror de kommer att göra ett bra jobb även mot Broncos samtidigt som jag dock tror att Broncos går segrande i slutändan dock efter liiite drama.


www.spreadsheet.se/RyggaInteHarletun



Ni får gärna tycka helt tvärtemot, roligt med åsikter och diskussioner!

SlimCharles 2014-01-10 14:26

Riktig intressant match Seattle-NO,måste försöka hålla mig vaken och se hela. :lol:

Seahawks självklart favs men undrar om det inte kan bli jämnare än vad spreaden antyder!? Saints borde fått en bra boost av att vunnit på bortaplan och utomhus i viss kyla.Två bra försvar och spel som gör att klockan kommer att ticka..

Nä,det blir nog en peng på att det kommer att avgöras i OT.
Eller är jag ute och cyklar helt här!?

Tomte 2014-01-10 15:07

Vad får vi för odds på att du somnar SlimCharles?

Det är sådana här omgångar man saknar de där packade polarna som alltid ska säga emot... ni vet de där som efter ett par öl skulle kunna vara helt övertygade om att Saints, Colts och Chargers vinner lätt och som sedan inte kan backa ur när man föreslår ett litet vänligt bet (till jämna pengar såklart). Attans att mina vänner har blivit så gamla och kloka... :-)

SlimCharles 2014-01-10 20:15

Dom är rätt låga,men å andra sidan en all in fläskfile,eller hur ni brukar säga.:)

vigge71 2014-01-11 10:34

Känns som en favoritparad det här! 49ers imponerade inte mot Packers och även om Panthers är lite svårbedömda borde man vinna det här!

Seattle borde kunna slå Saints på hemmaplan även om jag tror att de här är den jämnaste matchen på förhand, bästa sändningstid dessutom!

Denver ska inte ha några som helst problem att slå Chargers som visserligen vann imponerande senast men nu mot ett helt annat motstånd!

Patriots är alltid bra i slutspel och hade monsterform på slutet, här tror jag Luck o co kan få rejält med smisk men här kan nog överspelet testas!

Serj 2014-01-11 13:33

San Francisco verkar ha seglat upp som favorit bland många tyckare den här veckan och det känns relativt tryggt att spela San Francisco över 2,5 TD, finns till 2.20 på Ladbrokes (säkert högre nån annan stans).

Harletun 2014-01-11 16:37

Vart tillslut 2 spel till dagens matcher.. Iaf än så länge.

Lirar +9.5 för Saints, dock ska man ha i åtanke att Percy Harvin troligtvis kommer vara med men tycker fortfarande bolagen undervärderar Saints bortastatistik..

Andra spelet blir ett litet annorlunda spel och kanske går emot att jag tror på överspel i coltsmatchen.. Men inget av lagen är kända för att vara överdrivet starka o 1H utan båda lagen har sin starka period i 2H. Väljer att lira under 24.5 i 1H denna match.

http://www.spreadsheet.se/RyggaInteHarletun

Arch 2014-01-11 17:32

Conference playoffs matchup, bortalag med win % på över 60, som 7+ dog [NO]: 9-21 SU, 16-14 ATS, 18-12 OU med avg score 20-28, sen 2002




Spoiler:

Om man undrar angående tv-peng, 5 av dessa 30 matcher gick till OT, så allt över 6.00 är överodds där ;)

Tomte 2014-01-11 21:22

Bara för mig som TV10 har dött en kvart innan matchstart?

...och en minut efter att jag skrivit inlägget vaknar den till liv :-)

Tomte 2014-01-12 21:36

Någon som har koll på vilka bolag som brukar erbjuda odds på vilka två lag som går till SuperBowl?

Lazlo 2014-01-12 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 309610)
Någon som har koll på vilka bolag som brukar erbjuda odds på vilka två lag som går till SuperBowl?

En ML dubbel i kommande 2 matcherna hos vilken bookie som helst ger dig samma spel. :)

Annars vet jag att bet365 brukade ha odds på det tidigare men som sagt så fyller ju inte ett sådant spelval någon funktion längre när det är framme i conference final och man bara kan spela en dubbel på vilket lag som vinner vardera semi och därmed går till superbowl.

Tomte 2014-01-12 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 309611)
En ML dubbel i kommande 2 matcherna hos vilken bookie som helst ger dig samma spel. :)

Annars vet jag att bet365 brukade ha odds på det tidigare men som sagt så fyller ju inte ett sådant spelval någon funktion längre när det är framme i conference final och man bara kan spela en dubbel på vilket lag som vinner vardera semi och därmed går till superbowl.

Sant, tänkte mest att det kanske fanns överodds någonstans... d v s högre än ML*ML, men det kanske bara är på Betfair folk bjuder på sådant :-)

Lazlo 2014-01-12 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 309613)
Sant, tänkte mest att det kanske fanns överodds någonstans... d v s högre än ML*ML, men det kanske bara är på Betfair folk bjuder på sådant :-)

Alright, då är jag med hur du tänkte.

Ja en hel del bolag brukar ju erbjuda spel på det tidigare under säsongen men det är frågan om dom gör det nu när en ML dubbel ger samma spel och oftast får man nog högre på en ML dubbel ändå. :)

Serj 2014-01-13 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 309610)
Någon som har koll på vilka bolag som brukar erbjuda odds på vilka två lag som går till SuperBowl?

I fyllan som uppstod under gårdagen trodde jag att jag bettade på detta men det visade sig i efterhand vara vinnaren av Super Bowl jag valde. Men men, känns hyfsat att ha Patriots och 49ers till 7.0 vardera.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved