Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Championship (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/19081-championship/)

Tomte 2014-01-14 12:56

Championship
 
Vad tror ni? Mina tidiga tankar är att Seahawks nog blir svårtuggade (jag har gärna fel - har slantar på 49ers sedan tidigare) och att ett Patriots-odds på runt 2.90 är rätt aptitligt. Visst, bortaplan och visst, Broncos är bra, men så imponerande har väl inte Broncos försvar varit på sistone - och Patriots anfall mot Colts... visst var det bra - eller var bara Colts dåliga? 2.90 är ju ändå rätt bra...

Inte helt övertygad om att jag rekar något denna vecka... mycket att göra och har en lite dålig känsla för tävlingen.

Vad tror ni om veckans matcher? Är väl sista veckan med "riktigt" spel, jippomatchen kan man ju inte tippa på allvar och SuperBowl... jaja, klart att man kan tippa men vad f-n - det brukar ju vara mer happening än match... men det är klart - klave på slantsinglingen och att MVP tackar Gud i talet är ju givna spel... :-)

Arch 2014-01-14 13:42

Över @Broncos, deras försvar är tveksamma, QBs är klass och även om man ligger under på nån sida så ger Peyton och Brady aldrig upp. Dessutom är skadan på Broncos CB Harris mycket kännbar då han har varit en av de viktigaste i försvaret. Bradys jobb har blivit rätt enklare nu.
Bara det inte blåser mycket så är jag på över nästan oavsett linan.

Gillar Seahawks den andra matchen, de är stabilare och imo starkare, 49ers känns som är där men inte riktigt. Deras red zone D är också usel, så det lär spela roll i en tajt match mot en RB som Lynch. Inte så hundra på att spela SEA än

luggen77 2014-01-14 14:23

Det förväntas väldigt bra väder i Denver på söndag, så passningsspel borde inte vara några problem. Som nämns ovan är förlusten av Harris jobbig, dock har inte Patriots så många farliga passnings-alternativ, tror de kommer förlita sig mycket på sitt runninggame och att Blount får dra ett stort lass igen. Kan inte se hur Patriots ska kunna stoppa Denvers passinggame, de har bara en riktigt vass pass-försvarare (Talib, som plockade bort TY Hilton i COlts nu i helgen), men Broncos har ju fyra vassa passningsalternativ i Decker, Welker, J Thomas och D Thomas. Tänk på att Denver inte puntade en enda gång mot Chargers, de borde scorat betydligt mer än de 24 poäng de fick ihop.

Håller inte med om 49ers redzpne D är uselt, vi kan inte ha sett samma matcher se senaste helgerna... Panthers TD kom ju utanför redzone, och förtuom den så kunde de inte scora en TD från inside 5-yards två olika tillfällen (tror det var totalt 7 spel där de inte gjorde en TD), tycker tvärtom att 49ers defense spelar sitt bästa på hela säsongen nu. Att de har Crabtree tillbaka gör dem mycket mer balanserade framåt också, så för mig är det som mest talar emot 49ers är att detta är deras fjärde raka helg med bortamatch (Arizona i week 17, sen Packers, Panthers och nu Seahawks). Tyckte det var mycket slump bakom Seattles seger i helgen, först en misslyckad punt på 14 yards (eller va det 16?) av Saints, Ingrams fumble på egen planhalva osv. De lyckades ändå bara scora en TD i första halvlek mot Saints klart svaga defense, så för mig absolut ingen garanti att de kommer scora massa poäng mot 49ers. Lynch va riktigt bra och är väl det största hotet, Wilson hade väl bara runt 100 passing yards och har få alternativ om Harvin inte kan splea, så jag lutar rejält åt 49ers på söndag.

Arch 2014-01-14 15:36

SF motståndare sen slutet av nov har varit WAS, STL, SEA, TB, ATL, ARZ..och i playoffs en GB med massa skador och CAR som inte har varit direkt imponerande offensivt.
De ger ändå upp 50% av red zone scores för året med sånt klent motstånd. Nu var det kanske lite att ta i med "uselt" från min sida, men med Seahawks försvar och hemmafördelen så lutar jag mot dem...tror inte det blir kross dock

Serj 2014-01-18 10:07

Det känns som att det kan vara värt att spela win spread (eller vad det nu heter, t.ex. att Denver vinner med mellan 1-6 poäng) i båda matcherna. Brukar börja på runt 4.0 i odds. Jag kommer nog i alla fall att köra Pats 1-6 och 7-12, har en dålig känsla vad gäller Broncos då jag inte tycker de imponerade alls senast.

Serj 2014-01-18 16:56

Lite OT så ser jag att Ladbrokes erbjuder ett över/under-spel på när Johnny Manziel kommer draftas, linan ligger på 4.5, känns inte ett underspel där relativt säkert med tanke på hur mycket det snackas om den grabben?

maddmax 2014-01-18 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 311293)
Lite OT så ser jag att Ladbrokes erbjuder ett över/under-spel på när Johnny Manziel kommer draftas, linan ligger på 4.5, känns inte ett underspel där relativt säkert med tanke på hur mycket det snackas om den grabben?

Hmm, jo det ser intressant ut. Tror Houston tar honom direkt.

Tomte 2014-01-19 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 311293)
Lite OT så ser jag att Ladbrokes erbjuder ett över/under-spel på när Johnny Manziel kommer draftas, linan ligger på 4.5, känns inte ett underspel där relativt säkert med tanke på hur mycket det snackas om den grabben?

Intressant spel. Hade inte Ladbrokes hatat mig så hade jag nog ryggat :-)

vigge71 2014-01-19 09:52

Lirar +6 på Patriots, blir inte förvånad om det blir dom vi får se i Super Bowl, har en tendens att vara bäst när det gäller :)

Serj 2014-01-19 13:11

Patriots sprang ju väldigt mycket senast så jag vet inte hur bra det här spelet är men jag har spelat Manning vs Brady H2H vad gäller passing yards där jag fick +64.5 på Brady. Det ligger ju väldigt mycket prestige de här två emellan så Brady kommer säkert lobba iväg ett par fina bollar och lyckas förhoppningsvis hålla undan med hjälp av den linan.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved