Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Week 2 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24808-nfl-week-2-a/)

Serj 2015-09-17 11:12

NFL Week 2
 
Andra veckan kickar igång inatt med Broncos @ Chiefs men jag tänkte skriva lite kring New England-Buffalo. Många, inklusive jag själv, var imponerade förra veckan av att Bills tämligen enkelt slog Colts. Patriots å sin sida plockade en seger mot ett respektabelt Pittsburgh och samarbetet Brady-Gronk nådde nya höjder. Bills har varit något av en favoritmotståndare för New England iaf det senaste årtiondet. Från ESPN: ”In Brady's career, he is 23-3 SU against the Bills. New England is also 9-1 ATS in their last ten meetings in Buffalo.”. Ett rakt bet utan handikapp till 1.92 på Patriots känns som en bra deal, -2 till 2.04 känns inte heller så dumt.

Vidare fortsätter jag att citera ESPN: ”The over is 16-6-1 in the Patriots' past 23 games versus the AFC East”. Vidare har linan gått över 6 gånger på senaste 8 mötena mellan just de här två lagen. Det gjordes 49 respektive 41 poäng i lagens senaste matcher och linan ligger på 45. Jag kommer lägga en mindre summa på ett överspel och hoppas att historien upprepar sig.

Fyll på nu med era egna tankar kring andra omgången av världens bästa sport.

Serj 2015-09-17 11:16

Kan också nämna inför Thursday Night Football att Manning är 12-1 SU mot Kansas, 6-0 sen han började spela för Denver. Senast Kansas slog Denver SU var 2011. Med det sagt så lutar det åt Denver +3 till 2.05 för min del men Denvers offensiv kändes inte så stabil förra veckan.

BroderH 2015-09-17 11:22

Är också inne på Denver +3. Men Manning såg skakig ut. Ska de vinna inatt måste nog defense dra det tyngsta lasset. Avvaktar till ikväll om det blir spel.

Arch 2015-09-17 13:33

Har inte gillat hur Broncos O-line spelade förra matchen, men skälet är att det var det första matchen med den uppsättningen. Tror inte att de blir SÅ mycket bättre bara några dagar senare och KC @Arrowhead är historiskt tuffa motståndare. Evan Mathis, som har varit en av ligans bästa offensiva linemen senaste åren har sagt att han typ inte kan spela sämre i år än han gjort mot Ravens.
Frågan är då mest om Broncos O-line ger Peyton tillräckligt med tid och skonar honom från hårda träffar och om Kubiak går till mer balanserat upplägg (40/25 pass/run förra) så det öppnar upp lite.



Random stat of the week: Belichick (Pats) är (cirka) 12-5 mot rookie QBs

jaroiten 2015-09-17 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 456713)
Random stat of the week: Belichick (Pats) är (cirka) 12-5 mot rookie QBs

Vaddå cirka?

Tycker ni annars att det är relevant att kolla på historiska saker som hur bra ett lag är senaste åren ATS? Sånt kan ju knappast vara särskilt relevant när man lägger spel på en ny lina med nya förutsättningar.

Serj 2015-09-17 16:05

Handlar det om att Eagles är obesegrade all time mot Jets spelat det kanske inte så stor roll eftersom de möts vart fjärde årår. Men när det kommer till divisionsrivaler som möts två gånger per säsong tycker jag det är relevant. Trots, eller på grund av, att t.ex. Bills och Patriots möts så ofta så lyckas Plats segra 90% av gångerna på bortaplan, det tycker jag är högst relevant. Sen kommer såklart skador, form och allt det vanliga och spelar in, man kan ju inte bara leva på historia.

Arch 2015-09-17 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 456724)
Vaddå cirka?

Tycker ni annars att det är relevant att kolla på historiska saker som hur bra ett lag är senaste åren ATS? Sånt kan ju knappast vara särskilt relevant när man lägger spel på en ny lina med nya förutsättningar.



Artikeln som jag hade läst kom ut 2014 när han var 11-5 mot rookie QBs och Pats spelade mot Raiders (Carr) och vann knappt (12-5). Sen gick jag inte och kollade resten av vägen, för det var ju bara en bekräftelse att en defensiv coach som Belichick ska ha kunnande och tanken att sätta rookie QBs i tuffa situationer där det är dem själva som måste slå hans lag.


Jag personligen tittar inte på ATS lagen emellan, däremot tittar jag på situationer, tex hur har en divison +7 hemmadog presterat...coacherna kan man titta på, tex Belichick har varit med Pats i 15 år och under den tiden är de 64-7 SU och 34-37 ATS som 7+ hemmafav. Det kan betyda något.

Tar man då div match som borta fav med under 7 pts, så är Pats 27-13 SU och 26-12-2 ATS, där de inte hade täckt bara en match de hade vunnit. Så antigen vinner de och täcker (pushar) eller förlorar SU. Också nåt att tänka på inför Bills matchen. OU är neutrala 19-20-1 i dessa sammanhang.


...och så vidare :cheers:

Serj 2015-09-17 18:04

-7 hemmafavorit antar jag att du menar. Vill inte vara dryg, bara få klarhet.

Arch 2015-09-17 18:15

Det gör inget, men jag menar faktiskt +7 favorit...dvs 7 eller större ;)

BroderH 2015-09-19 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 456687)
Andra veckan kickar igång inatt med Broncos @ Chiefs men jag tänkte skriva lite kring New England-Buffalo. Många, inklusive jag själv, var imponerade förra veckan av att Bills tämligen enkelt slog Colts. Patriots å sin sida plockade en seger mot ett respektabelt Pittsburgh och samarbetet Brady-Gronk nådde nya höjder. Bills har varit något av en favoritmotståndare för New England iaf det senaste årtiondet. Från ESPN: ”In Brady's career, he is 23-3 SU against the Bills. New England is also 9-1 ATS in their last ten meetings in Buffalo.”. Ett rakt bet utan handikapp till 1.92 på Patriots känns som en bra deal, -2 till 2.04 känns inte heller så dumt.

Vidare fortsätter jag att citera ESPN: ”The over is 16-6-1 in the Patriots' past 23 games versus the AFC East”. Vidare har linan gått över 6 gånger på senaste 8 mötena mellan just de här två lagen. Det gjordes 49 respektive 41 poäng i lagens senaste matcher och linan ligger på 45. Jag kommer lägga en mindre summa på ett överspel och hoppas att historien upprepar sig.

Fyll på nu med era egna tankar kring andra omgången av världens bästa sport.

Kloka tankar (i mitt tycke) kring Bills-Patriots finns här: http://bleacherreport.com/articles/2...s-guide/page/3

Nu får man dubbla pengar ML på Patriots!

Serj 2015-09-19 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 456773)
Det gör inget, men jag menar faktiskt +7 favorit...dvs 7 eller större ;)

Aha, då förstår jag.

Serj 2015-09-19 12:26

Jag blir inte klok på en sak från Chiefs-Broncos matchen. Trots att oddsen var 1.64 på Chiefs och 2.20 på Broncos ML så var oddsen för respektive lag att vinna första quartern 2.06 på Chiefs och 1.70 på Broncos.

När man inte vet vilket lag som kommer att börja med bollen, hur kan en favorit till att vinna en match vara en underdog när det kommer att leda matcher efter en viss tid? Känns orimligt, så vad missar jag?

Arch 2015-09-19 15:13

Det enda jag kan tänka mig är coachernas tendenser till att börja matchen, så coinflip är kanske inte alltid 50/50

dablo 2015-09-20 10:53

Tycker dags bästa ser ut att vara Rams & Panthers.

Rams gjorde ingen besviken förra veckan när man vann mot Seattle och möter idag Redskins som inte vet hur man imponerar. -3 på Rams är taget!

Panthers möter Houston som redan efter match 1 byter från Hoyer till Mallet. Tycker Panthers försvar såg rätt okej ut förra veckan och tror Houston åker på en fet förlust till. Även här är -3 taget!

Gillar även Lions +2 samt Bears +2 idag och lägger bet där med.

nomasporfavor 2015-09-20 17:31

Har ladbrokes sänkt till att man bara kan spela 165kr på "player props" nu? kunde betta 500 förra veckan utan problem... skitsida

Arch 2015-09-20 17:57

Saints TT över 27.5 @1.862 2.5u
Bucs såg uselt i pass-D förra gången mot en rookie QB. Brees hemma idag och Saints some 7+ fav har avg 33pts/match. Tycker de bör göra minst 30 för att täcka spreaden ändå eftersom Mike Evans är tillbaka och han är svår att markera



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved