Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 2 - NFL Fantasy 2017 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/29588-liga-2-nfl-fantasy-2017-a/)

Lazlo 2017-08-09 03:59

Liga 2 - NFL Fantasy 2017
 
Liga 2

Insats: 1000 kr / lag
Scoringformat: PPR
Drafttyp: Auction
Draftdatum och tid: Förslagsvis kvällen 2 september
Draftordning: Betydelselös då man får buda på alla spelare
Rosters: Standard/Utöka med någon plats?


Deltagare:

1. MonstersOfTheMidway - betalat
2. Lazlo - betalat
3. SH - betalat
4. eddieh - betalat
5. mequei - betalat
6. Misär - betalat
7. Harletun
8. mindbender79 - betalat
9. jaroiten - betalat
10. ExtraCheese - betalat
11. MrHansson - betalat
12. gide76 - betalat


Finns som sagt plats för 2 deltagare till här.


Om det finns någon deltagare som inte är medlem i liga 2 sedan tidigare så måste du skicka PM till mig med din mailadress som du har på ESPN så bjuder jag in dig.


Här kan vi diskutera om lagens storlek ska utökas något eller inte. Eftersom vi är 12 lag och inte 14 så innebär det att vi har 32 extra spelare på free agents. Man skulle kunna lägga till 1 flex spelare till per lag eller liknande om man så önskar.


Även här är frågan hur vi ska ha waivers denna säsongen. Alternativen är "Move to last after claim" eller "Inverse order of standings". Mitt förslag är att alla funderar på det fram till draften och sedan tar vi en snabb omröstning innan draften startar.

Vi har ändrat scoringen till fractional så att man får poäng för varje yard som ens spelare presterar vilket känns mycket bättre.

Vi kan diskutera hur vi vill ha prisfördelningen för denna ligan, ska den vara som tidigare eller ändras på något vis?

Vi ska också på förhand bestämma hur jag ska hantera eventuella trejder under ligans gång. Ska dom godkännas direkt eller ska jag låta allt vara och det får gå igenom automatiskt om inte tillräckligt med folk lägger veto?

Draftdatumet är väl preliminärt och kan justeras om det skulle vara katastrof. Allt mellan 1-7 september funkar väl men det kan ju inte krocka med dom andra ligorna.

Har jag glömt något eller om det finns några frågor/saker ni vill diskutera så är det bara att framföra det här i tråden. :)

EDIT: Kom också på att vi måste bestämma hur många lag som ska gå till slutspel!!!

Snart kick off! :cheers:

MonstersOfTheMidway 2017-08-09 08:40

Hej,

Jag tycker följande:

1. Wavier: Move to last.
2. Prisfördelningen: 1: Som tidigare, det var bra.
3. Trejder: Låt det va som innan ( automatiskt, som ifjol, spelarna la veto )
4. Roster: Utöka med ytterligare 1st Flex

Äntligen!

/MoTM

Misär 2017-08-09 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 538613)
Hej,

Jag tycker följande:

1. Wavier: Move to last.
2. Prisfördelningen: 1: Som tidigare, det var bra.
3. Trejder: Låt det va som innan
4. Roster: Utöka med ytterligare 1st Flex

Äntligen!

/MoTM

Håller med ser gärna: 2RB, 2WR, 2FLEX

mequei 2017-08-09 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 538613)
Hej,

Jag tycker följande:

1. Wavier: Move to last.
2. Prisfördelningen: 1: Som tidigare, det var bra.
3. Trejder: Låt det va som innan
4. Roster: Utöka med ytterligare 1st Flex

Äntligen!

/MoTM

Funkar för mig!
Quack

mindbender79 2017-08-09 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 538613)
Hej,

Jag tycker följande:

1. Wavier: Move to last.
2. Prisfördelningen: 1: Som tidigare, det var bra.
3. Trejder: Låt det va som innan ( automatiskt, som ifjol, spelarna la veto )
4. Roster: Utöka med ytterligare 1st Flex

Äntligen!

/MoTM

Funkar för mig! Har dock en fråga gällande prisfördelningen, hur var den förra året?

Gällande draft så kör jag helst inte fre/lördag kvällar då jag ofta jobbar då. För mig passar det bäst vid 22 tiden söndag till torsdag.

MonstersOfTheMidway 2017-08-09 12:35

60%-20%-20% (etta, två och gruppettan ) var det ifjol.

MVH / MoTM

jaroiten 2017-08-09 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 538613)
Hej,

Jag tycker följande:

1. Wavier: Move to last.
2. Prisfördelningen: 1: Som tidigare, det var bra.
3. Trejder: Låt det va som innan ( automatiskt, som ifjol, spelarna la veto )
4. Roster: Utöka med ytterligare 1st Flex

Äntligen!

/MoTM

Låter bra :)

6 lag till slutspel skulle jag vilja se. Bye för topp 2.

jaroiten 2017-08-11 08:19

Angående drafttid så blir förslaget bra, jag kan typ alla dagar förutom kvällstid den 6:e samt hela dagen den 7:e september.

mindbender79 2017-08-11 10:57

Draft fre eller lördag kväll funkar inte alls bra för mig.Lördagar kan gå om vi startar före 20. Alla andra dagar går dock bra från ca 21 (helst 22)

MonstersOfTheMidway 2017-08-14 19:35

Ok alla dagar! :claps:

Lazlo 2017-08-15 16:55

Här i liga 2 har vi lite problem eftersom Harletun inte hört av sig på snart 2 månader så vi tvingas väl utgå ifrån att han inte ska vara med trots att han skrev att han självklart skulle vara med samma dag som tråden inför 2017 säsongen startades.

Det innebär att vi är 11 deltagare vilket inte funkar.

Så antingen måste vi ha in någon mer eller justera i ligorna.

Mindbender79 kunde ställa upp i 2 ligor om han måste men eftersom han redan är med i denna ligan men inte liga 1 så hjälper det inte.

Det skulle var om sista anmälda lag i liga 1 tvingas flyttas över hit och fyller den 12:e platsen och så går mindbender79 in och fyller den 14:e platsen i liga 1 så att han deltar i båda ligorna.

Det är en lösning som någon från liga 1 inte kommer gilla.

Får vi inte in någon mer ny person som kan fylla 12:e platsen här så kan problemet lösas genom att någon person kliver av så vi blir 10 här. Också tråkigt då alla som anmält sig och är intresserade borde vara med och ingen ska behöva tvingas stå åt sidan.


Eftersom vi inte har någon draftordning att lotta här så kan vi ju egentligen hålla det öppet ända fram till draften men någon gång måste ju ett beslut tas.

Vänligen kolla om ni har någon som kan bli med så skulle det lösa en hel del. Det är väl var vi står just nu här i liga 2.

MonstersOfTheMidway 2017-08-15 20:03

Vi låter tiden gå lite och ser om Harletun dyker upp eller om vi får in ngn annan.


Krisar det så kan jag avstå min plats, då jag redan har alldeles för många ligor anmälda i år, dessutom är auction och ppr det jag gillar minst.

Men vi hoppas på fler eller Harletun.

Snart kan vi börja räkna ner!

MVH / MoTM

mindbender79 2017-08-15 20:21

Jag har slängt ut en förfrågan i en annan liga jag är med i..får se om ngn nappar

SH 2017-08-17 02:18

Har du testat att maila Harletun via förra årets liga? Kan ju vara värt ett försök ifall han ej loggar in så ofta här.

Lazlo 2017-08-17 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 539868)
Har du testat att maila Harletun via förra årets liga? Kan ju vara värt ett försök ifall han ej loggar in så ofta här.

Yes, jag har mailat Harletun sedan en tid tillbaka och har precis senaste dagarna fått respons och haft en diskussion med honom.

Senaste beskedet jag fått för några minuter sedan är att han ska vara med i Liga 2.

Han ska dock inte vara med i Liga 3.


Därmed är allt i sin ordning här i Liga 2 då samtliga 12 lag i deltagarlistan ska vara med. Om det nu inte tillkommer 2 som gör att vi blir 14, platserna kan ju vara öppna ända fram till draft helt enkelt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved