Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL - Week 1 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/29872-nfl-week-1-a/)

Lazlo 2017-09-07 16:53

NFL - Week 1
 
Dags för NFL premiär inatt och vi har en hel del intressanta matcher som inleder säsongen.

Floridaderbyt mellan Tampa och Miami har tyvärr blivit inställd pga ovädret som härjar i området.

I övrigt har vi följande matcher från vecka 1, snittodds för ML inom parentes.


08 Sep

02:30 , New England Patriots - Kansas City Chiefs (1.22 - 4.38)


10 Sep 2017

19:00 , Buffalo Bills - New York Jets (1.24 - 4.13)

19:00 , Chicago Bears - Atlanta Falcons (3.33 - 1.34)

19:00 , Cincinnati Bengals - Baltimore Ravens (1.65 - 2.29)

19:00 , Cleveland Browns - Pittsburgh Steelers (4.19 - 1.24)

19:00 , Detroit Lions - Arizona Cardinals (2.06 - 1.78)

19:00 , Houston Texans - Jacksonville Jaguars (1.41 - 2.96)

19:00 , Tennessee Titans - Oakland Raiders (1.70 - 2.19)

19:00 , Washington Redskins - Philadelphia Eagles (1.97 - 1.86)

22:05 , Los Angeles Rams - Indianapolis Colts (1.51 - 2.62)

22:25 , Green Bay Packers - Seattle Seahawks (1.61 - 2.37)

22:25 , San Francisco 49ers - Carolina Panthers (2.90 - 1.42)


11 Sep 2017

02:30 , Dallas Cowboys - New York Giants (1.49 - 2.67)


12 Sep 2017

01:10 , Minnesota Vikings - New Orleans Saints (1.60 - 2.39)

04:20 , Denver Broncos - Los Angeles Chargers (1.59 - 2.40)



Personligen tycker jag oddset och linan på Cardinals känns intressant då jag anser att man är klart starkare än Lions, trots bortaplan och premiär.

Till nattens match lutar det åt överspel då Brady & co lär ösa på framåt som vanligt men Chiefs har lite offensiva jokrar som borde kunna generera en hel del poäng också.

Vad har ni andra för tankar inför veckans matcher?

Ut med språket nu allesammans så kan vi få en rolig och lönsam säsong tillsammans.

Våra diskussioner här på sharps kommer knappast flytta några linor i NFL så det skadar inte att vi både ger och tar av våra tankar+information för att kunna hjälpa varandra vinna mer.

:cheers:

Lazlo 2017-09-07 16:56

Både Redskins och Eagles känns lite svårbedömda inför denna säsongen men är det inte konstigt att Redskins är underdog i hemmapremiären mot Eagles?

Skulle jag tvingas välja något av lagen så håller jag nog Redskins aningen högre än Eagles och då med hemmaplan så borde man väl vara favorit i första matchen?

eddieh 2017-09-07 17:24

Är ju i första omgångarna det oftast brukar gå att hitta fina spel på props och även lagtotaler då linorna brukar vara "mjuka" innan oddssättarna blir vassare. Att studera vad duktiga fantasyexperter tror om enskilda spelare i specifika matchups brukar kunna generera bra avkastning.

Spontant känns en dubbel på Bills och Rams till 1.87 lockande.

Buffalo kommer inte vinna många matcher i år, men den här matchen på hemmaplan mot ett Jets i fritt fall lär man komma heltända till. Överspel på McCoy är rätt givet.

Rams är nog inte så dåliga som folk tror. Och hemma mot ett Indy med Scott Tholzien under center kombinerat med en O-line som är en schweizerost, har jag svårt att se något annat än en hemmaseger. Överspel på Gurley är en bra idé.

BroderH 2017-09-07 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 542457)
Både Redskins och Eagles känns lite svårbedömda inför denna säsongen men är det inte konstigt att Redskins är underdog i hemmapremiären mot Eagles?

Skulle jag tvingas välja något av lagen så håller jag nog Redskins aningen högre än Eagles och då med hemmaplan så borde man väl vara favorit i första matchen?

Jag tycker Eagles är ett klart bättre lag än Redskins. Tror faktiskt att Eagles kan gå ganska långt i år. Wentz bör ha tagit flera kliv framåt sen ifjol, och då var han ändå tidvis rätt skaplig ifjol. Man har också breddat WR:s rejält med bättre spelare. O-line är ok samt att defense känns mycket bättre än ifjol.

Redskins har i princip bara Cousins som känns intressant framåt och defense känns tveksamt.

Jag har redan lirat Eagles tidigare i sommar när Redskins var favoriter.

BroderH 2017-09-07 20:48

När det gäller kvällens match är Patriots klara favoriter men linan har droppat lite under kvällen. Patriots är stora favoriter att upprepa Super Bowl-vinsten från ifjol och ser på papperet ut att ha ett bättre lag än ifjol. Detta trots att man tappat Edelman som gjorde illa knät på försäsongen.

Man bör vara numret större än Chiefs. Offensivt ser det ut att vara ojämn kvalitet för Chiefs och defensivt är det många äldre spelare som bör vara på nedåtgående. Jag sätter stora frågetecken för Chiefs defense som ser bra ut på papperet men jag tror de är sämre på planen.

Patriots var 16-3 ATS ifjol och hemma på Foxboro är man ruskigt starka. Jag lägger ett mindre spel nu när linan har fallit:

2017-09-08 02:30NFLNew England Patriots vs Kansas City Chiefs -7.5 FT+OT 6 1.909

Lazlo 2017-09-07 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 542496)
Jag tycker Eagles är ett klart bättre lag än Redskins. Tror faktiskt att Eagles kan gå ganska långt i år. Wentz bör ha tagit flera kliv framåt sen ifjol, och då var han ändå tidvis rätt skaplig ifjol. Man har också breddat WR:s rejält med bättre spelare. O-line är ok samt att defense känns mycket bättre än ifjol.

Redskins har i princip bara Cousins som känns intressant framåt och defense känns tveksamt.

Jag har redan lirat Eagles tidigare i sommar när Redskins var favoriter.


Redskins receiver uppsättning med Pryor, Crowder och Reed som TE känns väl ungefär lika bra som Eagles dito om inte bättre. Så lite hårt att säga att dom bara har Cousins framåt. :)

Eagles RB situation känns ju minst sagt bökig, Blount skulle nästan få sparken, nu ska han starta. Två nya receivers också så det är inte säkert det klickar med Wentz direkt.

Defense är fördel Eagles men det är nog ganska jämnt mellan lagen overall och som sagt så är ju hemmaplan alltid fördel.

Redskins vann båda mötena ifjol också. Blir nog att stå över men initialt blev jag lite förvånad att Redskins är underdog på hemmaplan här.

BroderH 2017-09-07 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 542544)
Redskins receiver uppsättning med Pryor, Crowder och Reed som TE känns väl ungefär lika bra som Eagles dito om inte bättre. Så lite hårt att säga att dom bara har Cousins framåt. :)

Är såklart en subjektiv bedöming, men jag tycker Pryor är överskattad och Crowder har mycket mer att bevisa. Reed är såklart bra, men mycket skadad.
Jag har ingen bra känsla när det gäller Redskins i år, men vi får väl se vem som har rätt :)

Lycka till!

mequei 2017-09-08 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 542463)
Är ju i första omgångarna det oftast brukar gå att hitta fina spel på props och även lagtotaler då linorna brukar vara "mjuka" innan oddssättarna blir vassare. Att studera vad duktiga fantasyexperter tror om enskilda spelare i specifika matchups brukar kunna generera bra avkastning.

Spontant känns en dubbel på Bills och Rams till 1.87 lockande.

Buffalo kommer inte vinna många matcher i år, men den här matchen på hemmaplan mot ett Jets i fritt fall lär man komma heltända till. Överspel på McCoy är rätt givet.

Rams är nog inte så dåliga som folk tror. Och hemma mot ett Indy med Scott Tholzien under center kombinerat med en O-line som är en schweizerost, har jag svårt att se något annat än en hemmaseger. Överspel på Gurley är en bra idé.


Håller med helt och hållet angående Rams, den känns gode klar!

Lazlo 2017-09-10 10:31

2017-09-10 19:00NFLDetroit Lions vs Arizona Cardinals -2.5 FT 8 1.950


Ser Cardinals som bättre än Lions på alla delar av spelet och tycker denna linan känns försiktigt och generöst satt, antagligen pga att det är premiär. Cardinals ska vinna med minst 1 FG mot Lions betydligt oftare än dessa oddsen indikerar anser jag.


2017-09-10 19:00PARLAY: 2 spel parlay 7 2.350
2017-09-10 19:00NFLChicago Bears vs Atlanta Falcons UNDERU 54.50.000
2017-09-10 19:00NFLTennessee Titans vs Oakland Raiders UNDERU 56.50.000


Som vanligt så fortsätter WH med sina överdrivna odds på dom köpta totallinorna för underspel. Samma dubbel ger 2.00 i odds och bet365 och bara där kan man ju konstatera att spelet har stort värde till 2.35.

Man kan såklart inte ta för mycket från lagens försäsongsresultat men det är givetvis så att man hellre kommer in till säsongen med 4 raka vinster och 30+ gjorda poäng framåt per match än att komma in i säsongen med lite frågetecken som alla dessa lagen gör.

Bears snittade 15 poäng per match framåt på försäsongens 4 matcher.

Falcons förlorade samtliga 4 försäsongsmatcher och snittade endast 13.5 poäng framåt.

Titans snittade 12.5 poäng på sina 4 matcher och i 3 av dessa kom man inte över 7 poäng framåt.

Raiders hade också dom problem med 4 förluster under försäsongen och 16 poäng framåt per match i snitt.

Inte så att offensiverna varit flygande inför säsongstarten för dessa lagen.


Ser man till matcherna då.

Falcons har ny offensiv koordinator vilket många tror kan innebära lite problem inledningsvis denna säsongen. Bears känns otroligt svaga offensivt då man knappt har några receivers att tala om och en klen QB på det. Så Bears kommer få förlita sig på Howard och springspelet vilket käkar upp tid. Har svårt att se hur Bears ska få till så mycket poäng för att hota en så här hög lina och när det då också finns lite frågetecken kring Falcons offensiv så känns underspelet riktigt bra här. Tror spelet sitter även om Falcons får till det och bombar in 30 poäng. Mest troligt enligt mig är att Falcons gör kring 25 och Bears får svårt att nå 20.


Raiders vann lagens enda möte ifjol på bortaplan med 10-17 i början av säsongen och ska i år tillbaka för en rematch tidigt på säsongen igen. Tycker totalen känns på tok för hög här.

Titans kommer förlita sig på springspelet som vanligt även om man ser vassare ut i passspelet i år. Springspelet dödar tid och man vill nog grinda ut denna matchen och hålla bollen så mycket man kan mot ett Raiders som kan explodera offensivt. Man tror att Raiders offensiv är bra i år igen men defensiven är sämre vilket inbjuder till matcher med hög score men mot Titans på bortaplan bör det inte bli en galen match utan jag tror vi får se en liknande match som den ifjol. Kanske inte blir så lite som 27 poäng denna gången men jag tror inte heller vi närmar oss 60 som denna linan ligger kring. Titans styr matchen med sitt springspel och då bör det inte rinna iväg här tror jag.


Fyller säkert på med något mer senare.

Vad spelar ni andra?

:cheers:

BroderH 2017-09-10 10:48

Jag har spelat Falcons -6 och under 48 i samma match. Falcons bör vara det klart bättre laget även om man bytt ut stora delar av coachingstaben. Bears tycker jag ser bedrövliga ut, dock håller jag deras defense lite bättre än offense. Falcons bör vinna klart men jag tror inte dom öser in massor av poäng i premiären. 28-13?

Spelar även under i 49ers-Panthers, 47.5 poäng. 49ers har inte så mycket annat än Hyde på offense tycker jag, så det lär bli mycket klocktuggande. Panthers sätter jag frågetecken för då Cam inte varit frisk under hela försäsongen. Finns säkert en hel del rost att slipa bort i en premiär.

Plockade Jets +6.5 för ett par veckor sedan då Bills håller på att montera ner sitt lag fullständigt. Nu är linan +8! Detta är förmodligen de två sämsta lagen i ligan. Jag tror att det kommer bli en tuff och inte allt för vacker match. Även om Jets suger så tror jag inte de är särskilt långt efter Bills.

Angående Rams-Colts är jag glad att jag chansade tidigt på att Luck inte skulle spela och sitter nu med Rams ML till 2.04 :)

Lazlo 2017-09-10 11:10

Jag är lite sugen på att köpa upp Jets till +14.5 till en parlay. Alla är på under i den matchen mellan två usla lag vilket innebär att matchen ska stanna under 40 poäng. Så då ska Bills vinna med typ 27-10 för att täcka detta höga hcp:et och även stanna under vilket känns svårt. Jets är usla men Bills är fan inte så mycket bättre, Bills bör vinna men är inte säkert på att det blir så lätt som linan indikerar.

Harletun 2017-09-10 13:21

Har 3 lir som jag gillar och kommer lira till 19.00-matcherna.
Redskins ML, Texans -4.5 samt Cardinals -2.5.

Vill poängtera att jag är ett Redskins-fan så kan hända att jag är lite färgad i detta fall då jag vet att många är på Eagles i år men ser verkligen inte en förlust mot Eagles på hemmaplan.

eddieh 2017-09-10 18:24

Förutom dubbeln med Bills+Rams har jag tagit:

Larry Fitzgerald över 67,5 rec yards

Lazlos mancrusch har en förmåga att öppna säsongerna urstarkt, får här en smaskig matchup mot Detroits klena defensiv.

Charles Clay över 36,5 rec yards

Enda passmottagaren kvar från fjolåret som Taylor har en report med. Har blivit duktigt matad under preseason.

Russel Wilson över 21,5 rush yards

Har sett ut som gamle Wilson under preseason. Med en trasig fot ifjol snittade han ändå 16,5 per match. Brukar historiskt sett ha det jobbigt på Lambeau Field, och då kan det nog bli att han litar till benen några extra gånger för att hålla offensiven vid liv.

Lamar Miller över 19.5 rush attemps.

Tråkiga Houston kör old school och springer, springer, springer. Speciellt i matcher som man förväntas vinna.

Carlos Hyde över 15.5 rush attemps

Så länge Hyde är frisk kommer han få så mycket jobb han möjligtvis pallar med av nye Kyle Shanahan. En coach som dessutom inte brukar bry sig om laget ligger under utan vill springa ändå.

Kendall Wright över 40,5 rec yards

En target hog som nog Glennon får förlita sig till nu när Merediths ben blev slarvsylta. Passande matchup hemma mot Atlanta.

Delanie Walker över 52,5 rec yards

Oakland kan fortfarande inte försvara sig mot Tight Ends. Det var uppenbart under preseason.

Odell Beckham under 88,5 rec yards

Min egen mancrusch är en game time decision som jag nog inte tror kommer till start. Skulle han göra det blir det nog främst som decoy. Hade 73 respektive 94 i matcherna mot Dallas ifjol så linan är ganska högt satt trots skadan.

simb chaplin 1 2017-09-10 18:49

Blir en dubbel på denna fronten:
Green Bay - Seattle UNDER 50,5P 1,89
PITTSBURGH -6,5 1,70
3,21 2,5/5 units.

BroderH 2017-09-11 20:17

Gårdagen får godkänt spelmässigt, plus är alltid plus :)

Inatt spelar jag en dubbel på Vikings-Saints över 42 + Chargers +7, samt ett mindre spel på Chargers ML.

Saints brukar vräka in poäng och även om Vikings har ett bra försvar bör dom kunna göra en del poäng. Vikings tycker jag har ett bättre anfall i år och kommer också göra en del.

Broncos mot Chargers känns som en jämn match, där jag tycker Chargers är det lite vassare laget. Broncos är dock starka hemma, men +7 bör Chargers klara. Eftersom jag tycker de är lite starkare chansar jag med ett mindre spel money line också.

Cazale 2017-09-11 23:10

Brees har spännande vapen i år...
 
...om vi kikar på Saints offensiv. Defensiven har sett lite bättre ut, utan att för den skull vara "riktigt bra". Nyfiken på Thomas utveckling. Nyfiken på Kamara/Peterson/Ingram i springspelet. Måste vara skönt för QB Brees att få lite mer dimension i sin playcalling. Saints +4,5 måste vara spelvärt idag.

Harletun 2017-09-11 23:44

Gällande matcherna så tror jag att jag avstår några större spel, är i så fall Saints +3.5 jag lirar.
Däremot gillar jag två player props i första matchen.
Stefon Diggs ö5.5 receptions.
Detta var han över 7/13 gånger förra säsongen och i år har jag sett dem använda han mer och mer i en slot-position vilket jag tror kommer ge ett par enklarare receptions också.

Dalvin Cook ö58.5 yards.
Saints D-line är inget vidare och de kommer nog känna av att Fairley inte lirar.
Tror han kan få 16-18 carries men om vi räknar på 15 så krävs strax under 4 YPC.

Harletun 2017-09-11 23:53

- (Miss av mig :| )



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved