Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL - Week 3 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/30029-nfl-week-3-a/)

Lazlo 2017-09-18 15:02

NFL - Week 3
 
Gick ju ganska bra även i vecka 2 så starten på säsongen har varit trevlig.

Oddsen för vecka 3 börjar nu komma ut och jag måste direkt plocka ett spel som jag håller riktigt högt.

2017-09-24 19:00NFLBuffalo Bills vs Denver Broncos -2.5 FT 8 1.900


Broncos krossade Cowboys igår med 42-17 och man imponerade rejält.

Bills fick endast till 3 poäng mot Panthers igår i 3-9 förlust och har ett klent lag där offensiven har stora frågetecken.

Det lär inte bli lätt för Bills klena offense nu när man ska upp mot ett av ligans bästa försvar i Broncos.

Samtidigt så flyger Broncos offensiv fram för stunden med 66 poäng på dom inledande 2 matcherna mot Bills 24 poäng framåt på sina 2 matcher.

Känns som det är hög risk att denna linan spelas ner rejält och så länge som Broncos är favorit med mindre än 1 FG så anser jag att värdet är stort!




Andra tidiga leans, men inga spel riktigt än.

Cowboys -3.5 borta mot Cardinals

Cowboys vill studsa tillbaka direkt och Cardinals hade stora problem med usla Colts så jag känner mig väldigt osäker på var vi har Cardinals denna säsongen medans Cowboys bör visa sig bättre här.


Steelers -7 borta mot Bears

Enkel seger för Steelers igår mot Vikings med 17 poäng och Bears åkte på storförlust med 22 poäng mot Tampa. Bears får förmodligen klara sig utan sin RB här vilket gör deras klena offense ännu sämre och det känns som dom får otroligt svårt att hänga med Steelers potenta offensiv.


Dolphins -6 borta mot Jets

Imponerande seger av Dolphins i tuffa bortamatchen mot Chargers igår. Jets blev som väntat överkörda av Raiders och ser lika klena ut som alla trodde.





Någon annan som har något tidigt för vecka 3?

:cheers:

BroderH 2017-09-18 16:10

Håller med om Broncos, jag har även plockat Chiefs -2.5 borta mot Chargers.

BroderH 2017-09-20 19:35

Låg lina i morgondagens TNF, 39,5 poäng mellan 49ers och Rams. Jag väljer ändå att spela under. 49ers har bara skrapat ihop 12 poäng på tolv matcher och inte gjort någon TD än. Rams har ett bra försvar och kommer inte att ge bort något gratis.

49ers försvar är däremot bättre än ifjol och har gjort två skapliga insatser så här långt. Rams är inte direkt några monster framåt heller.

Dessutom lever båda lagens anfall på sina två duktiga running backs i Gurley och Hyde så det lär bli mycket klocktuggande.

Lazlo 2017-09-24 09:22

Tidiga spelen man plockade inför vecka 3 har sjunkit lite mer än 10 punkter hittills så vi har bra värde där.

Helgens bästa WH-under dubbel är enligt mig följande:

2017-09-24 19:00PARLAY: 2 spel parlay 8 2.250
2017-09-24 19:00NFLBuffalo Bills vs Denver Broncos UNDERU 460.000
2017-09-24 22:05NFLTennessee Titans vs Seattle Seahawks UNDERU 480.000


Broncos försvar är ett av ligans bästa. Bills har stora problem offensivt med bara 24 poäng framåt på 2 matcher, 3 i den senaste. Det lär återigen bli svårt att få till många poäng för Bills. Båda lagen prioriterar springspelet vilket gör att mycket tid försvinner. Båda lagen har försvar som klassas som bättre än sina anfall och underspelet känns mycket bra här.

Seahawks har också dom ett av ligans bättre försvar och man har endast haft 26 och 21 poäng på sina 2 inledande matcher där offensiven inte alls kommit igång. Titans lever mycket på sitt springspel vilket dödar tid, det vill också Seahawks göra. Precis som i matchen ovan så tror jag försvaren är vassare än anfallen och Seahawks starka försvar kommer hålla denna matchen lowscoring.



Vad lirar ni andra idag?

Fyller säkerligen på med lite mer i sheetet under dagen.

BOL! :cheers:

BroderH 2017-09-24 10:16

Jag har lagt mina spel i mitt sheet. Fyllde på nu på morgonen med ett litet spel på Jaguars ML. Jag tycker Ravens är överskattade och matchen kommer att bli tuff och jämn, troligen även poängsnål.

Jag tror att Jaguars vana av att spela i London avgör till deras fördel.

CalPrim 2017-09-24 13:29

Buccs -2.5 3/5u x 1.93

Vikings utan Bradford känns rätt uddlöst framåt. Visst bra D och hemmaplan men tycker Buccs är för bra balanserade för att Vikings ska klara det. Lär bli en tight lowscoring match men med ett FG tycker jag Buccs ska kunna vinna.

Lions - Falcons Ö 50.5 4/5u x 1.97

Svårt att se något av lagen stoppa det andra och tror båda kommer göra kring 25-30p. Falcons kan springa och kontrollera klockan men tycker Lions D är så jävla dåligt så tror att dom kommer ändå släppa till en hel del big plays.

Dolphins -6 4/5u x 1.97

Även om jag tycker Cutler är överskattad så ska väl till och med han klara av Jets i nuvarande skick. Resten av laget ser riktigt bra ut så Jets ska städas av rätt enkelt.

L. Bell Ö 90.5 rushing yards 3/5u x 1.80
L. Bell Ö 1.5 TD 1/5u x 5

Har inte varit en lysande start för Bell som bara har 119 yards vilket jag tror gör att han är riktigt taggad idag. Mot Bears ska han kunna ha lekstuga och fixa dom siffrorna redan i HT.

anre24 2017-09-24 22:50

HT 21-7 Bengals.
Hoppas Cincinatti Bengals gör en Ken Lenaard specialare "mjölka klocka"

maximalvinst 2017-09-25 00:59

Monday night football
 
Arizona Cardinals - Dallas Cowboys: Arizona ML
Odds: 2.32 (Unibet)


Arizona och Dallas möts måndag natt i en superintressant batalj. Öppningsmatch på hemmaplan för Cardinals, vilket man borde vara uppumpade för. Båda lagen är 1-1 inför denna match.

Den stora frågan för alla Cowboy fans är utan tvekan om Dallas running game kan "bounce back" efter en usel prestation mot Denver. Ezekiel Elliott såg inte bra ut, men det är ännu tidigt på säsongen.

Cardinals run defense har dock sett bra ut, men man har heller inte stött på något större motstånd ännu heller. Nyckeln för mig här är att Cardinals spelar sin första hemmamatch för säsongen, vilket är stort för dem.

Ca 70-74% spelar på Cowboys i nuläget. Dallas är dock ett "public" team.
En stor faktor som får mig att våga spela Cardinals ML är att man är 26-14 SU och 26-14 ATS som 3 poängs underdog på hemmaplan sedan 1993.
Dallas har på bortaplan haft svårt för Arizona, man är hela 1-7 SU de senaste 8 matcherna borta mot Cardinals.

En intressant match att följa, och jag anser att Cardinals har alla chanser i världen här att "överraska". Ingen överraskning för mig om man vinner imorgon!!!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved