Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 1 -NFL Fantasy 2018 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/33232-liga-1-nfl-fantasy-2018-a/)

MonstersOfTheMidway 2018-08-30 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 582124)
Hur många sekunder vill vi ha för varje val i draften?
45 sek? 60 sek? Mer?

Vi kör väl som tidigare år, 90sek om jag inte minns fel, det är ju standard. Det är ytterst sällan man behöver det dock men kan vara skönt om något händer osv.

MoTM

mequei 2018-08-31 07:26

Hej

Nu är alla inbjudningar till Liga 1 utskickade och ligan är skapad på Espn.com.
Testa gärna att logga in för att se att allt är ok inför draften.

Vi kommer att ha 90 sekunder vid varje draftval, möjlighet att korta ner tiden i de senare rundorna om så önskas.

Att genomföra trades uppmuntras :) men är bara tillåtet under grundspelet. När slutspelet drar igång är det stop.

Hör av er om ni hittar något fel i ligan.

Nu kör vi!

Quack

mequei 2018-09-03 13:12

Hej alla

Söv barnen, stäng ute katten, ta fram drinken och skicka i säng sambon.
Ikväll kl 22.00 är det äntligen dags för DRAFT!

Lycka till!

Quack

BroderH 2018-09-03 20:59

Är jag blind? Hittar inte hur man kommer in i draft room??

Edit: Dök upp på förstasidan nu....

mequei 2018-10-11 15:47

Hej alla!

5 veckor in på säsongen nu, skönt att vara igång.

Hur tycker ni att upplägget funkat?
Tar gärna emot synpunkter och åsikter.

Redan nu förslag på ändringar till nästa år?

BroderH 2018-10-25 17:53

Boys! Kan vi börja med att besvara tradeförslagen? Om man inte är intresserad så kan man iaf neka så man vet det och kan gå vidare med andra förslag. Tack på förhand!

eddieh 2018-12-05 17:03

Skriver här i forumet då jag råkade ut för något skumt när jag skulle droppa Darrell Williams istället för S. Ridley då waivers öppnade i förmiddags. Hux flux var både J. Samuels och Williams borta från min trupp.

Det var självklart inte min mening att droppa Samuels som jag haft på bänken som handcuff till Conner. Jag ville ha in Ridley som handcuff till Samuels när nu Conner missar vecka 14.


Gjorde add/dropen i min mobil och det är möjligt att jag med mina korvfingrar råkade komma emot Samuels "ruta" av misstag. Skrev genast pm till mequei/Quack här på Sharps och även via mejl inne i ligan och frågade om det gick att korrigera. Har ännu inte fått något svar.

Frågar nu er övriga i ligan om ni tycker det är okej att korrigera?

onilsson 2018-12-06 17:35

Tyckte det kändes lite konstigt. Jag tycker att det är helt okej att korrigera detta.

mequei 2018-12-06 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 595525)
Skriver här i forumet då jag råkade ut för något skumt när jag skulle droppa Darrell Williams istället för S. Ridley då waivers öppnade i förmiddags. Hux flux var både J. Samuels och Williams borta från min trupp.

Det var självklart inte min mening att droppa Samuels som jag haft på bänken som handcuff till Conner. Jag ville ha in Ridley som handcuff till Samuels när nu Conner missar vecka 14.


Gjorde add/dropen i min mobil och det är möjligt att jag med mina korvfingrar råkade komma emot Samuels "ruta" av misstag. Skrev genast pm till mequei/Quack här på Sharps och även via mejl inne i ligan och frågade om det gick att korrigera. Har ännu inte fått något svar.

Frågar nu er övriga i ligan om ni tycker det är okej att korrigera?

Har skickat mail till alla i ligan.

Kortfattat: jag anser att detta är ett tråkigt, olyckligt misstag.
Därför uppmanar jag och hoppas att alla visar Fair Play och INTE claimar Samuels från waivern.

Quack

BroderH 2018-12-06 19:59

Ok, jag hade claimat honom men har tagit bort det nu.

SH 2018-12-06 23:09

Jag fick mailet, tror det är ett bättre sätt än att skriva i forumet för jag hade missat det här totalt. Tycker LM kan korrigera det bara, känns ju ganska uppenbart man inte droppar backupen för att plocka upp backupen till backupen i det skedet.

fatjake7 2018-12-07 09:53

Känns som ett uppenbart misstag.
Synd bara att du sa något.
Tycker Henry gjorde en helt ok match annars! :)

Lazlo 2018-12-09 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av SH (Inlägg 595764)
Jag fick mailet, tror det är ett bättre sätt än att skriva i forumet för jag hade missat det här totalt. Tycker LM kan korrigera det bara, känns ju ganska uppenbart man inte droppar backupen för att plocka upp backupen till backupen i det skedet.

Snyggt skött... :thumbdown:

https://i.imgur.com/z8t2tRV.png

fatjake7 2018-12-09 17:50

Borde inte Quack kunna fixa så Dirtball får tillbaka Samuels?
Jag är inte ens i slutspel, men det känns fair.

SH 2018-12-09 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 596141)
Snyggt skött... :thumbdown:

https://i.imgur.com/z8t2tRV.png

Jag kunde/ville inte riskera att någon annan plockar upp honom, det var ett fåtal som svarade bara hur ska jag veta att ingen annan passar på att plocka upp honom? Jag skrev till vår LM i ett PM så fort jag plockade upp honom att han kan skicka vidare honom till ursprungsägaren (jag trodde att vi fortf kunde göra trades till på söndag så min plan var att ge honom till ursprungsägaren för ingenting eller den personen som han skulle droppa ifall han plocka upp han i waivern).

Har inga planer på att spela Samuels heller.

Så jag vet att du blev överlycklig av att hitta en vinkel på något jag gjort fel, men nej, jag hanterade det så gott jag kunde efter förutsättningarna. Varför LM inte svarat mig förstår jag inte.

Edit: Summa summarum, så spenderade jag min egen waiverposition på att låta en annan ägare få sin spelare för att jag seriöst tvivlar på att alla har sett den här tråden. Vet ej hur man ska kunna sköta det snyggare.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved