Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Week 1 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/3805-nfl-week-1-a/)

Arch 2010-09-06 01:03

NFL Week 1
 
Säsongen öppnar 10/9 med Vikes och Saints fortsätter sedan 12/9 med tidiga matcher.


SF 49ers -3 @SEA 2.08 1u
SF öppnar borta mot Seattle som dras med en massa problem just nu och denna riskerar att åka iväg innan matchstart.
Veteran WR Housh blev häromdan släppt efter att man gett honom kontrakt i 2009 för stora pengar, och det har varit och är fortfarande en snackis. Det sägs att coach Carroll var ute efter honom. O-line coach Gibbs slutade och jag läste att de har hyrt in Ruel som jobbade med Carroll @USC. En till bekant från tiden i USC är nye Mike Williams som WR1 som har dessutom haft en bra försäsong.
Carroll har flyttat om ordentligt och Leon Washington som tidigare var den förste RB har nu hand om returns och Forsett blir nog ordinarie backen - om man kan lita på nåt. Jones är släppt och en annan RB har skrivit på, det kan bli lite hur som helst där. Veteran QB Matt Hasselbeck kan vara bra, dock skadebenägen och hur O-line kommer att funka är en stor fråga.


Situationen är lite annorlunda i SF där Singletary har draftat 2 unga och lovande OLs för att fixa O-line som har gett upp många sacks förra året och båda rookies har spelat bra i försäsongen. Frank Gore är en mycket duktig RB och ex-Eagle Westbrook finns där för att hjälpa till nu när han har blivit äldre och mer eller mindre sönderslagen. Om Westbrook undviker skador iom mindre arbete kommer SF att ha både en bra backup för Gore, skulle denne missa nån match, och en erfaren RB som kan öppna stora ytor i en mindre utsträckning.
WRs är inga superstjärnor direkt, men kan göra sitt jobb. TE Vernon Davis har varit en killer i red zone förra året. I försvaret har man Patrick Willis som mantlar ansvaret och är en av de bästa linebackers i ligan. SF har ett riktigt tufft och fysiskt försvar.
Alex Smith (1st round pick 2005) har börjat leva upp till sin potential som QB, ett till år med Singletarys system, bättre OL, mycket bra RBs som tvingar försvaren till att försvara runs samtidigt som han har duktigt folk att kasta bollen till - han borde få ha en ordentlig förbättring mot 2350/18/12 han hade förra året, då på 11 matcher. Med hälsa och utan stora skadeproblem i laget, på 16 matcher, undra om han inte når 3750+ yds.


Seattle är dock ett mycket svårt ställe att spela i vilket är då skäl till att jag inte skulle vilja lägga mer än 3p. Öppningsmatch och allt, men på det stora hela tror jag att Carrolls bygge tar en tid och Hawks blir nog mest smyg-dogs senare i säsongen. Just nu tar jag det bättre och mer harmoniska laget.

Arch 2010-09-06 01:19

En litet värde heads-up, Tampas QB har haft en bruten tumme (fingertoppen), inte spelat i försäsongen, men startar förmodligen. Smärta och problem med greppet är att väntas
Browns är ett av lagen man vill helst undvika spela på, speciellt med Delhomme (QB) som har varit så usel förra året. Den enda bra saken var att han aldrig varit sämre på sina 10 år och 8 TD/18 INT känns som nåt slags avvikelse.
Hur som helst ligger pinnen på +1.5 Browns och man kan hitta +3 på vissa andra ställen. +3.5 är nog ett spel skulle man hitta nåt sånt.



Steelers dras med problem på QB pos, Big Ben missar 4 matcher pga susp, Leftwich har blivit skadad och är borta. QB #3 tar över, Steelers har tappat stjärn WR Santonio Holmes och matchbilden lär bli old-school Steelers: rida på RB Mendenhall och pound the rock, mjölka klockan, spela långsamt.
Falcons lär bli roliga att följa i år, Matt Ryans tredje säsong kan bjuda på mer utav franchise QBn, RB Turner är äntligen frisk, Roddy White är en av de bästa WRs i ligan.
Tror Falcons kan ta denna, gillar underspel mer.

Zatchi 2010-09-06 08:29

Falcons blir det helt klart pengar på. Steelers är inte i närheten av sitt forna jag utan Ben & Holmes.

Funderar över Cardinals mot Rams också. Arizonas QB-byte har förmodligen skapat lite förvirring i laget. Dessutom började de offseason med att bli av med två stöttepelare i försvaret, Dansby och Rolle. Är fruktansvärt lockande att chansa med någon krona till 2.8 Rams, men samtidigt finns det där bak i minnet hur Rams spelade förra året...

Jets har just signat Revis. Annars hade Baltimore varit ett självklart spel, om Jets hade varit utan Revis och Holmes. Nu ser ett underspel mer intressant ut.

Arch 2010-09-06 08:53

Yeah Rams 3-13, 2-14 och 1-15 senaste tre säsonger är oroande minst sagt. Finns lite potential där med friske SJax och Bradford som har fått ta jobbet pga skada. Han såg bra ut i försäsongen, men hur det blir när det blir på riktigt... Jag väntar med Rams, vill se hur linorna går på denna.

laban1982 2010-09-06 10:06

Har steelers bestämt sig ännu vem som ska starta de första matcherna?

Zatchi 2010-09-06 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 60583)
Har steelers bestämt sig ännu vem som ska starta de första matcherna?

Steelers' Leftwich likely to miss start of season - Football Wires - MiamiHerald.com

Verkar inte som det. Gissar Dixon eftersom han spelade en match förra året. Men det kommer inte spela lika stor roll, eftersom Steelers lär lägga mycket på run-spelet.

laban1982 2010-09-06 13:00

Någon måste väl gå lite mot strömmen då.
Det mesta talar väl mot steelers inför öppningen.
Räknar med att Troy är spelsugen nu efter att ha missat nästan hela förra säsongen med knäskada.
Visst kan jag hålla med om att Holmes kommer att saknas men tror att Wallace kommer att fylla ut hans plats mycket bra med hans snabbhet. Sedan är det kanske dags för något nytt trickplay med Randle El som i superbowl.
Om nu Dixon kommer starta får man väl hoppas att han kommer att ta rätt beslut. När han sak kasta bollen och när han ska springa med den.

Men underbart att säsongen äntligen startar :)

RizZla 2010-09-06 19:51

Detroit Lions +6 @ 1.975.

Cincinnati Bengals +4.5 @ 1.975

maddmax 2010-09-09 15:10

Gar ocksa emot strommen. Public sitter tungt pa alla bortafavoriter, samtliga i svara stader/arenor att spela i. Gillar aven det rent idrottsliga i manga av spelen:

Ogiltigt spel-ID: 85248


Ogiltigt spel-ID: 85250


Ogiltigt spel-ID: 85251


Ogiltigt spel-ID: 85252


Ogiltigt spel-ID: 85253


Ogiltigt spel-ID: 85255


Ogiltigt spel-ID: 85258


Ogiltigt spel-ID: 85260



Dogs all the way!

Rejs 2010-09-09 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 61164)
Gar ocksa emot strommen. Public sitter tungt pa alla bortafavoriter, samtliga i svara stader/arenor att spela i. Gillar aven det rent idrottsliga i manga av spelen:

Ogiltigt spel-ID: 85248


Ogiltigt spel-ID: 85250


Ogiltigt spel-ID: 85251


Ogiltigt spel-ID: 85252


Ogiltigt spel-ID: 85253


Ogiltigt spel-ID: 85255


Ogiltigt spel-ID: 85258


Ogiltigt spel-ID: 85260



Dogs all the way!

Är med dig! All the way baby :evilgrin39:

Arch 2010-09-09 15:29

Tänk på att de första par veckorna är linorna som mest softa och värdet brukar kunna hittas i favoriterna.

maddmax 2010-09-09 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 61166)
Tänk på att de första par veckorna är linorna som mest softa och värdet brukar kunna hittas i favoriterna.

Visst ar det sa men man kan likaval vanda pa det och saga att sma favoriter inte ar favoriter alls i borjan.. Du kan ligan battre an mig sa vill inte forsoka mig pa att overtyga dig. Har ar dock lite KORTA tankar om matcherna:

BUF - Miami har inte imponerat alls pa mig under forsasongen. Buffalo brukar vara starka hemma och brukar aven vara bra i borjan av sasongen.

PIT - Oavsett vem som startar, Heinz ar ett helvete for motstandarna, har sjalv varit dar. Steelers har en otroligt stark defensiv och jag tror det ar dar matchen kommer avgoras.

HOU & KC - Tva lag som ar byggda for att vinna mot just denna veckans motstand. Houston bor val visserligen har lite battre chans men att spela i KC ar inte latt.

SEA - 49ers bor ta denna pa pappret men precis som i de andra matcherna ar det ett stalle dar hemmalaget far mycket stod. Seattle brukar inleda sasongerna bra och ja.. Tycker Seahawks gjorde battre ifran sig i sista X-matchen och det kanske kan fortsatta har.

PHI - Green Bay ar battre laget men tror Eagles kan sta upp bra, sarskilt deras blitzar kan stalla till det for Packers.

STL - Offensivt har de imponerat under forsasongen. Finns fortfarande osakerhet i Zona med Andersen som inte spelade tillrackligt i mina ogon. Rams ar inget hojdarlag men lar kunna plocka nagra vinster i ar och hemma mot Cardinals ar en mojlighet.

WAS - Tror Redskins kan fa en mycket bra sasong i ar. Oddset ar hogt och Cowboys ar ett av de lagen som far mycket public love oavsett forutsattningar.

Sist men inte minst, SAMTLIGA ar borta-favoriter och har over 70% public backing. Bara det gor detta till ett intressant card. Hursomhelst, vi far se hur det gar. Kul att det ar tillbaka iallafall.

Zatchi 2010-09-09 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 61169)

BUF - Miami har inte imponerat alls pa mig under forsasongen. Buffalo brukar vara starka hemma och brukar aven vara bra i borjan av sasongen.

Jag lider av att säga det, men tyvärr är det där ett riktigt bra spel. Miamis offense har bara haft en bra match, week 2 mot Jags. Att man inte kunde köra över Dallas reserver i sista matchen på försäsongen är riktigt illa. Dessutom har skador och dåliga prestationer ställt till det. Crowder, starting ILB och grym run-stopper, har varit borta några veckor med ljumskproblem. Han har fortfarande inte varit med på någon träning, och lär knappast åka med till Buffalo. Dessutom lyckades stjärnan LT Jake Long skada knät mot Dallas, och var med på en begränsad del av träningen igår. Han lär vara med på söndag, men om han är 100% eller inte vet ingen för tillfället.

Som om det inte vore slut där har förra årets starting CB Sean Smith haft en jobbig preseason och fått nobben som starter. Där finns istället Jason Allen, first round pick 2006 som bara startat 3 matcher de senaste två säsongerna.

Sitter med följande för tillfället:
2010-09-12 19:00NFLPittsburgh Steelers vs Atlanta Falcons -2.5 2 1.909
2010-09-12 22:15NFLSeattle Seahawks vs San Francisco 49ers -2.5 2 1.833
2010-09-12 19:00NFLNew England Patriots vs Cincinnati Bengals ÖVER Ö 45.0 1.5 1.909
2010-09-14 01:00NFLNY Jets vs Baltimore Ravens ML 2 2.150
2010-09-12 22:15NFLSt Louis Rams vs Arizona Cardinals ML 1.5 2.750


Kan bli några till :yes:

fuzzy_ 2010-09-09 17:18

NFL BABY :claps:

Försäsongsresultaten ska man dock ta med en rejäl näve salt...

saman 2010-09-09 22:56

Inga spel i kvällens match? Saints-Vikings...

Arch 2010-09-10 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 61169)
Visst ar det sa men...

Hehe nejdå, jag gillar motargument, och det är inte så att jag inte gillar dogsen, bara inte alla.


Bills håller jag med till en viss del, men Marshall är en game-changer och nu har Phins en QB som kan kasta. Dessutom har def coord Nolan inte visat några blitzar (brukar bli en del lite exotiska typer) under försäsongen, så det kommer att förändras. Speciellt viktigt då Bills O-line har rankat runt botten i 5+ år nu (men de får 4 starters tillbaka från skador). Bills har ändrat i försvaret (iom en ny coach) till 3-4 nu, så det lär ta en tid innan allt faller rätt.


Steelers kommer att ha det svårt offensivt, jag kan inte tänka mig att Tomlin låter en sån newbie som Dixon ha fria tyglar, speciellt då han behöver en bra match för att få upp självförtroende. Man laddar upp boxen för att stoppa Mendenhall och med totalt nya QB-WRs combos utan samspel låter secondary ta 1v1. Låt säga att Steelers försvar håller och matchen blir jämn så har man fortfarande 2 playmakers hos Falcons i Turner och White båda fullt kapabla att vända matchen själva.


Gillar både HOU och KC, men att spela mot Manning på en kort lina är en big no no i min bok. 22-9-1 ATS senaste tio åren som borta -3 till +3 är inte att leka med. Och såna linor får han bara när han möter fantastika combos som Schaub-AJ tex

Tycker KC har bra chans, Arrowhead (om de fortfarande håller till där, länge sen man var intresserad av Chiefs) är mycket tufft ställe, men jag gillar mest hur Cassel har sett ut (enligt rapporterna) i sommaren, RBs situation är mycket bra med explosive Charles och workhorse Jones, WR är spännande där Bowe har sett väldigt bra ut och kan vara på väg att leva upp till sin fantastika potential. Dålig o-line, men intressant försvar med nya talanger. Chargers har slapp försvar och kan ställa till det.


Eagles har viktiga frågor som man måste få svar först innan man spelar dem. Offensivt är RB och WRs bra, men Kolb har bara spelat 2 matcher. Det finns två stora problem med Eagles, den ena är red zone offense, som har varit så dålig att de har kört ett antal plays med Vick som QB i försäsongen för att försöka göra nåt där. Det andra är att Eagles hade 13 picks i 2010 draften och 9 av dessa blev försvarare. Deras secondary utan Dawkins läckte ordentligt och man hoppas att talanger som Nate Allen ska fixa det. Talanger, men oerfarna, och de möter Rodgers (som har sett absolut fantastiskt ut i försäsongen) och som har väldiga vapen i offense, bla TE Finley som med sina 6-5 är en stor, stor måltavla, speciellt i red zone. Vem ska täcka honom ? Blitzar visst, men Packers O-line har också spelat mycket bättre i andra delen förra året. Denna kommer ner till att Eagles kommer inte att kunna hålla jämna steg med Packers.


STL, yeah håller med.


Skins kan överraska, mycket respekt för Shanahan som coach, men Romo har också väldigt många vapen att leka med och Cowboys försvar är bra.

vigge71 2010-09-10 18:03

Atlanta 1.85@Unibet

Colts 1.85@Unibet

Båda oddsen något för höga på två enligt ganska stora favoriter. Colts håller jag som ett av de bästa lagen och jag trodde oddset skulle hamna runt 1.70, ska ha bra chans.

Steelers har det ju diskuterats om här och ja, jag tror man kommer få problem i inledningen av säsongen och Atlanta har toppchans här.

JSQ 2010-09-12 13:25

Kör:
Rams ML
Kansas City Chiefs +5.5
Denver Broncos +3
Washington Redskins +3.5
:cheers:

EdgaarGore 2010-09-12 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av vigge71 (Inlägg 61316)
Atlanta 1.85@Unibet

Colts 1.85@Unibet

Båda oddsen något för höga på två enligt ganska stora favoriter. Colts håller jag som ett av de bästa lagen och jag trodde oddset skulle hamna runt 1.70, ska ha bra chans.

Steelers har det ju diskuterats om här och ja, jag tror man kommer få problem i inledningen av säsongen och Atlanta har toppchans här.

Du får 1.92 på Colts på Pinnacle och du tycker 1.85 på unibet är för högt? Oj, oddssättarna måste ju vara helt fel ute då.

Arch 2010-09-12 15:59

Jermichael Finley att göra TD (GB @PHI) 2.20 1u
Jermichael Finley att göra första TD (GB @PHI) 10.00 0.3u

(bet365)



MODS: skulle nån kunna ändra i sheetet snälla, försökte få in TD görare, men jag får det inte att funka och måste iväg strax. Det gäller också spelet på "GB @2.20" som är felaktigt då det tog det som ML spel. Ta bort alla 3 (förutom SF spelet) om det går. Kommer nog att spela GB, men de är -3 och inte dog. Tack!

maddmax 2010-09-12 16:03

Linorna pa mina spel har rort sig en del:

Bills ML (2.43) +0.02 (2.45)
Steelers ML (2.17) -0.15 (2.02)
Texans ML (2.13) -0.14 (1.99)
Eagles ML (2.36) -0.23 (2.13)
Seahawks ML (2.28) +0.16 (2.44)
Rams ML (2.77) -0.28 (2.49)
Redskins ML (2.82) -0.20 (2.62)
Chiefs ML (2.87) +0.01 (2.88)

Kan grona ut alltihopa med liten marginal men visst fan ska vi lata den ga. Tror och hoppas pa minst fyra av lagen.

maddmax 2010-09-12 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 61648)
Jermichael Finley att göra TD (GB @PHI) 2.20 1u
Jermichael Finley att göra första TD (GB @PHI) 10.00 0.3u

(bet365)



MODS: skulle nån kunna ändra i sheetet snälla, försökte få in TD görare, men jag får det inte att funka och måste iväg strax. Det gäller också spelet på "GB @2.20" som är felaktigt då det tog det som ML spel. Ta bort alla 3 (förutom SF spelet) om det går. Kommer nog att spela GB, men de är -3 och inte dog. Tack!

Inte battre att bara starta ett nytt sheet?

iCash 2010-09-12 16:29

Lagda spel för Söndag:

Ogiltigt spel-ID: 87861


Ogiltigt spel-ID: 87865


Ogiltigt spel-ID: 87869


Ogiltigt spel-ID: 87874


Ogiltigt spel-ID: 87868


Ogiltigt spel-ID: 87871


Ogiltigt spel-ID: 87877



:cheers:

fuzzy_ 2010-09-12 16:31

Någon som vet något bolag som har spel på flest rushingyards av lagen? Alternativt spel på individuelt antal rushing yards?

Zatchi 2010-09-12 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 61655)
Någon som vet något bolag som har spel på flest rushingyards av lagen? Alternativt spel på individuelt antal rushing yards?

Bet365 har haft individuellt tidigare. Kommer nog upp igen efter helgen.

maddmax 2010-09-13 10:40

4-3 efter 7 matcher och 135% ROI. Kommer bli minst +4.2 units, oavsett hur Kansas City gar. Hade dock varit kul om den gick in. :)

Arch 2010-09-13 11:48

Nice! :clap:


Hawks hade det ganska roligt...Du hade rätt, startade en ny sheet, så det är korrekt nu.
0-3 är mindre roligt dock

maddmax 2010-09-13 12:11

Starta ett till. ;)
Nej, men 2.3 units ar ju inte jattemycket. Tar du igen med rage pa en bra dag.

Arch 2010-09-13 23:48

;)

Jag värmer upp bara... :D

(bet365)
Ravens under 38 @1.71 1u
KC över 45 @1.83 1.7u

Att göra TD:
Gates @2.10 1u
Floyd @2.60 1u
Bowe @2.60 1u

Defensive eller spec team TD
JA @2.35 1u


Har köpt lite linor, så spelar därför på b365. Ravens match har alla förutsättningar att bli en defensive grind fest med mycket spring och försiktiga QBs. 2 starka defensiv, så förhoppningsvis blir det inte mycket mer än 21-17 åt något håll.

Tycker Chargers match har bättre förutsättningar att vara en high scoring match, med 2 mindre vassa försvaren. Spelar "spec eller D TD" eftersom båda lagen har mycket bra spec T units med Sproles och Arenas som punt/kick returners. Sproles har man sett i ligan tidigare och Arenas är en mycket lovande talang från Crimson Tide (Alabama, topp college lag), båda är blixtsnabba.

TD på Antonio Gates @2.10 är givet. Man kan säga den bästa TE i ligan och förmodligen vara rätt. Floyd är mismatch problem och Bowe är kapabel till långa TDs.

maddmax 2010-09-13 23:56

Har spelat over 36 sa vi kan ju alltid hoppa pa 20-17. :)

Skal till varfor jag gillar over:

* Ravens secondary ar langt ifran starka. Ingen talang och inte mycket erfarenhet.
* Mycket nya offensiva kort att spela ut fran bada lagens sida.
* Regnet (latt och forhoppningsvis inte hela matchen) tror jag ar fordel for OVER. Defense maste rora sig bakat och offensiven har fordel av att veta vad som "borde" handa.

Sist men inte minst. Det ar monday night. Brukar generellt generera bra med poang.

Aja, kan vara HELT fel ute. :)

Pavey 2010-09-14 07:46

Önskar verkligen att 20-17 hade gått in. Hade snurrat till i skallen då jag tydligen lagt 2 olika överspel på denna match, hade tydligen glömt det första hehe... :-) Men gick ju som det gick..

Zatchi 2010-09-14 12:58

Sanchez beter sig pre-snap som Manning men spelar som Captain Checkdown :evilgrin39:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved