Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NCAAF week 4 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/3944-ncaaf-week-4-a/)

xtrmntr 2010-09-20 23:42

NCAAF week 4
 
Antar att alla redan är på Kansas State -5.5 pga. av RAS. Jag tog den till -6.5 men känns rätt bra ändå.

Matcher som sticker ut i vecka 4:

7PM EDT, Sep 25 North Texas @ Florida Atlantic
-North Texas har förlorat både starting QB OCH backup! Hur ser deras tredje QB ut, någon som har koll? Värt att hoppa på Florida Atl -8 redan nu...?

3:30PM EDT, Sep 25 Alabama @ Arkansas
-Detta kommer säkert att bli en underhållande match om inget annat. Arkansas QB imponerade stort mot Georgia i helgen. Kan Arkansas skrälla här tro?

Fyll gärna på med era tankar och funderingar.

Arch 2010-09-21 16:48

Boise State -17 @1.962 2u
Boise State spelar hemma på sin Smurf Turf (blå konstgräs) som är (tror jag enda av sitt slag) otroligt svår att spela på för gästande lag, hal och ställer till problem för ovana fötter. De är (har inte dubbelkollat, men det lär stämma) 72-2 SU och 43-19 ATS hemma sen 1999. Spelar i WAC så de får inte riktigt stora/större motståndare förutom non-conf matcher (VTech, Oregon St) och ingen större respekt. De kommer in rankade #16 i år och med tanke på deras spelschema så är de tvingade att vinna alla matcher och vinna dem ordentligt.
Boise st fick tillbaka 10 starters i anfall och 10 i försvar sen förra året, QBn, receivers, o-line, RB, linebackers, secondary, allt ser riktigt bra ut.
Deras första stora vinst i år (borta mot VTech) fick sig en törn när VTech förlorade sin nästa match och nu måste de återigen bevisa sig. Vann 51-6 borta (som -23.5 fav) mot Wyoming och fortsätter att trampa på.

Oregon st Beavers kommer från PAC-10 och har ett ganska okej lag, får tillbaka några starters i anfall och försvar, har en mycket solid RB i Rodgers som ska dra lasset i anfallet och en mycket bra DT Peae som ankrar försvaret. Problemet de har ligger i QB Katz som har fått ta över i laget i år.
De vann sin senaste 35-28 hemma (som -20 fav) mot Louisville även om lite tveksamt. De hade 19 1st down mot Cards 24, 2-10 3rd down efficiancy mot 7-15, 319 tot yards mot 453, men Louisville gav upp 2 turnovers. Katz hade 15/26 och 142 yds och 2 TDs (många korta pass).
Innan dess hade de en "respektabel" 21-30 förlust (som +14 dog) borta mot TCU. "Respektabel" för att numrena visar att TCU QB hade en seg match med 17/27, 175yd, 1 TD, 2 INT samtidigt som Oregon St inte hade några turnovers. 13 1st down mot TCUs 28 och 255 tot off yards mot TCUs 453 visar vilken dominans det handlade om. Katz hade 9/25, 159 yds, 2 TD.

Förra året förlorade TCU till Boise st i en bowl match där lagen var mycket, mycket jämna, dessutom har TCU lite sämre lag i år, så om man ska anta något så är det att Boise kommer att vara ännu svårare motståndare än TCU. Man kan räkna med tuffare försvar, svårare underlag och en all out offense, så jag väntar mig minst 200yds skillnad totalt.

Lägg till att detta är öppningsmatchen hemma för Boise (första två var borta, plus en ledig vecka) och att VTech vinsten ser ut som en besvikelse och laget lär lägga till extra krut.
Beavers coach hjälper till när han twittrar att de målar sin prac field blått för att förbereda sig, kan det uppfattas som annat än skymf ? Lita på att bilden sitter fastklistrad i omklädningsrummet och att Boise State ska testa hur förberedda Oregon St egentligen är.

Getting the practice field ready for Boise State. #gobeavs on Twitpic

eddieh 2010-09-21 17:13

Tack Illen för Boise reken.:hattenav:

Smurf Turf.:lol:

http://www.toystable.com/WebStore/pr.../smurf035a.jpghttp://www.citydictionary.com/Upload...0625052351.JPG

xtrmntr 2010-09-21 18:44

Intressant info angående Boise State, tackar för den! Att vinna så pass stort borta imponerar onekligen, en del jänkare var t.ex inne på att Wyoming skulle ge dom en tuff fight! Ser definitivt ut som ett intressant pick.

Jag fick lite panik imorse innan jobbet och tog Florida Atl -13.5 @ 2.25 f.ö. Är rätt osäker om det var en tabbe eller genidrag haha, men linan på den matchen är i vilket fall -10 nu. Hur svaga är egentligen North Texas...?

KP 2010-09-21 18:57

Vi testar att rygga illen på boise state och hoppas på att följande flicka spelar lite musik under pauserna

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=o-r02-oZAW4&feature=player_embedded]YouTube - Boise State girl tearin' it up on the cowbell! [720p][/ame]

Arch 2010-09-21 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 63177)
Jag fick lite panik imorse innan jobbet och tog Florida Atl -13.5 @ 2.25 f.ö. Är rätt osäker om det var en tabbe eller genidrag haha, men linan på den matchen är i vilket fall -10 nu. Hur svaga är egentligen North Texas...?

North Texas har fått sin QB skadad och borta för året, men ändå att förlora till Rice är inte vackert. Dodge har varit skadad och därför delade han QB tid med en till mot Army i deras 0-24 förlust.
FAU har 9 starters tillbaka i försvaret, men bara 3 i anfallet, dessutom är deras O-line helt ny. De tre som kommer tillbaka är QB, RB och WR så de kan skapa nåt litet.

Linan är 51, så oddsättarna tror på en 30-20 resultat, men det låter lite ambitiöst. FAU behöver bara lasta in folk i boxen, stoppa run, och det är väl klart. Ska hålla koll på den linan, är lite skumt

Arch 2010-09-21 21:33

På tal om TCU som har fått tillbaka 9 i anfall och 7 i försvar, men som är LOA-DED med talang, så är de -18 fav borta mot SMU.
SMU lär vara kul att följa i år, bra o-line, bra QB, sega RBs och problematisk pass försvar = autoöverspel mot alla lag förutom de försvarsbästa (som TCU)

TCU har tappat 2 viktiga CBs och även om de har massa talang för att fylla positionerna så kan det bli lite problem mot pass då och då. Hur bra detta förvar är annars vittnar 2 andra försvarare som draftades i rnd 1 och rnd 2 i NFL (av Cowboys och Cardinals) i år.

Stort rivalitet är inte att undra över (Texas Christian mot Southern Methodist) och SMU brukar spela riktigt hårt mot TCU. Tror poängen kan räcka.



Leanar också underspel i Pitts matchen, för Canes typ av anfall passar deras typ av försvar. Båda lagen har riktigt bra försvar, men Canes saknar egentligen running game och Pitts har så bra d-line att de brukar droppa ner i pass cover med resten av fronten även mot lag som kan springa. Det ska behövas då Miami har riktigt bra WRs och QB.

Pitts själva håller mycket på marken och Miamis d-line är väldigt bra mot run annars. De släppte 181 rsh yds till Ohio State (rankade #2) senast, coachen var på dem (kanske lite hårt då Tressel-coachade Buckeyes är jävligt svåra), de hade en extra vecka att förbereda sig, så det bör bli lite tajt med TDs.

Talys 2010-09-23 00:26

Bor numera i USA och kollar mycket ESPN Sportscenter. De nämnde att Boise hemmastatistik på den blå mattan var helt galen. Minns inte exakt vad det var men ska kolla upp det.

Abyss 2010-09-23 07:02

Testar smurfarna jag med

hetsarn 2010-09-25 11:36

Haha, KP hann före mig.

Arch 2010-09-25 20:08

Nu när linan har rörts måste jag ta denna också. Pinnen är nere för mig så det blir bet365

Alabama -6.5 @1.86 1.5u

ROLL TIDE!

Arch 2010-09-25 20:11

Förresten, båda leans, Pitts under och SMU +18 var bra...och jag var inte med på dem :sad:

maddmax 2010-09-25 20:29

Fick in bade +8 och ML pa Wolfpacks.

Testar over 48.5 i Florida/Kentucky infor natten.

Arch 2010-09-25 22:17

ugh Tide matchen...Arkansas har marginalerna, calls, fumble recovery, Mallet kastar en INT i red zone, Tide marscherar ner, men på 3 försök i 1 & goal ingen Ingram, utan McElroy till slut kastar en INT. Försvaret spelar bra, lite efter McElroy en till INT och Mallet gör TD efter en bra drive. De kunde vänt matchen så många gånger...

Arch 2010-09-26 08:26

Två leans träffar...men båda spel missar...så kul att vara på den rätta sidan...2 Oregon TDs är en 54yd punt return och en goal line fumble på 35yd pass som plockas upp av Oregon. Så slumpmässigt som det kan bli.

First downs: OSU 16, Boise 22, 3rd down eff: 3-13, 9-14, total yards: 237, 469



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved