Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2020 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/43009-nfl-fantasy-2020-a/)

mequei 2020-08-03 12:14

NFL Fantasy 2020
 
Hej alla!

Börjar bli hög tid att styra upp NFL Fantasy 2020
:)
Har pratat med Lazlo och vi kör samma upplägg som senaste åren, dvs att jag är LM och Lazlo är bankir samt backar mig vid behov.

Tänkte att vi utgår från förra säsongens upplägg, synpunkter och förslag på ändringar måste komma in OMGÅENDE för att ev kunna genomföras. GM tar beslut, men lyssnar gärna på era åsikter.

Vi kör via ESPN som vanligt

Förslag:

Liga 1
Format: Standard
Draft: Snake
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 2
Format: PPR
Draft: Auction
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 3
Format: Omröstning
Draft: Omröstning
Insats: Förslag: 5000 kr /enligt önskemål
Waiver: Omröstning

Samtliga ligor; fractional scoring.
Rosters och starters: beror på antal lag i ligorna. GM tar beslut men jag lyssnar gärna på era åsikter.

Så fort Ligorna och deltagande lag är spikade så bestämmer vi draftdatum samt lottar draftordning (i ligor med snake). INGEN DRAFT kommer att genomföras för än ALLA har betalat. Säsongen börjar 11/9 och det kan ju behövas en vecka eller två för att hitta bra datum till drafterna, så jag hoppas vi kan ha spikat ligorna och betalat absolut senast 31/8.

OBS! Kommer göra mitt bästa för att så många som möjligt ska bli nöjda och glada, MEN det är omöjligt att alla ska bli helt nöjda.Jag har inga som helst problem med att ta kritik, men håll det på en vuxen nivå .

Jag föredrar att vi i största möjliga omfattning tar problem och kritik via PM, blir bättre stämning på forumet då. :)

Nu åker vi! Kom in med anmälningar och synpunkter på ligorna.

Jag anmäler mig själv till samtliga ligor.


Välkomna och lycka till!

Quack

Lazlo 2020-08-03 12:29

Jag anmäler mig också till samtliga ligor.

En grej jag tänkt på är att det i regel alltid är några lag per liga som har en djävulsk otur/tur med matchupsen, kan vara något lag som samlat top 3 antal poäng men ändå ligger i botten av tabellen för man förlorar varje matchup med några ynka poäng när man har oturen att möta laget som går bäst varje vecka.

Vice versa också, något "dåligt" lag snubblar in vinster från ingenting och tar sig till slutspel trots att man har typ minst poäng i ligan.

Visst har det väl sin charm med H2H också men kan det vara läge att köra någon liga roto?

Jag har aldrig kört roto själv utan det har alltid varit H2H för mig men antar att det finns några av er som har exakt koll på hur det funkar och om det är bra eller dåligt?

Harletun 2020-08-04 10:32

Anmäler mig till samtliga.

Lazlo - Har också känt likadant men är snarare inne på spåret att ändra strukturen på vilka som går till slutspel. Hade gärna behållt H2H men att 1-2 platser till slutspelet reserveras för de som fått högst poäng, förutsatt att någon av de som slutar utanför har fått högre.

Vet inte om det är möjligt men vad hade andra tyckt om det upplägget?

Juret 2020-08-04 21:05

Jag är gärna med, men det måste vara glasklart innan Draft hur vi hanterar eventuellt förkortad säsong eller matcher som flyttas mellan veckorna.

H2H med 1 wildcard är en variant om det går med espn.

steen 2020-08-04 21:41

Härligt! Jag är gärna med i liga 1!

onilsson 2020-08-04 21:48

Kul!
Jag är gärna med i Liga 1 i år igen.

Kan väl vara värt att fundera över om man behöver några specialregler i år.
Kanske kan vara värt att ha IR-spot i år.
Och bra att ha en back up plan i fall dom avbryter. Räknar man ledaren som vinnaren eller får alla pengar tillbaka.

eddieh 2020-08-09 09:35

Nice.

Är gärna med i liga 1 och liga 2.

ExtraCheese 2020-08-09 22:17

Anmäler mig till liga 1 och 2 :hattenav:

janbanan1 2020-08-09 23:26

Anmäler mig till liga 2.
Vill eventuellt vara med i 1an också, återkommer med det svaret.

MonstersOfTheMidway 2020-08-10 05:55

Godmorgon,

Självklart är jag intresserad även detta något annorlunda NFL år. Flera spelare har beslutat att hoppa av säsongen pga nuvarande pandemi. Kommer onekligen bli en märklig säsong!

Anmäler mig till Liga 1 samt Liga 3. :evilgrin39:

Ha det fint!

:clap:

fatjake7 2020-08-10 12:38

Hej!
Jag anmäler mig till liga 1 och 2!

steen 2020-08-10 14:21

Jag anmäler mig till liga 2 också!

onilsson 2020-08-10 14:24

Anmäler mig också till Liga 2.

BroderH 2020-08-12 17:14

Jag är gärna med i liga 1

mrjocke 2020-08-12 17:49

Jag är gärna med i Liga 1.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved