Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   REK 2010-10-31 Cincinnati Bengals - Miami Dolphins (NFL) (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/4662-2010-10-31-cincinnati-bengals-miami-dolphins-nfl/)

MrPoker 2010-10-30 14:43

2010-10-31 Cincinnati Bengals - Miami Dolphins (NFL)
 
Datum: 2010-10-31
Tid: 19:00
Sport: Amerikansk Fotboll
Land: USA
Liga: NFL
Match: Cincinnati Bengals - Miami Dolphins

Spel: Miami Dolphins
Insats: 3 units
Odds: 2.06
Bolag:

Motivering:
Spelar 1-5 units vilket representerar procent av rullen.

Tredje säsongen jag följer NFL och jag känner att jag har bra koll. Vilket också resultaten tyder på. ;)

Dolphins vinner borta mot Bengals. De har haft ett mycket tuffare motstånd än Bengals denna säsong och är definitivt bättre än vad folk tror.

QB Chad Henne har tagit ett steg framåt i år. Han står inte för några spektakulär spel, men han är säker ((2 interceptions kan du räkna bort då Dolphins spelade catchup). Tandemduom Ricky Williams och Ronnie Brown kommer ha framgång mot Bengals springförsvar, vilket kommer ge Henne bra lägen att hitta Brandon Marshall och Davone Bess. Bengals har näst minst sacks (6) i ligan och Dolphins offensiv Line är riktigt bra. Henne kommer ha all tid i världen.

Bengals har många skadade i backfield och Dolphins kommer käka yardage utan problem på söndag. Räkna med ett trött Bengalsförsvar i fjärde kvarten. :sweatdrop:

Bengals har ett potent anfall, men har inte leverarat i år. Åsikterna går isär om de kommer komma igång eller om de är överrankade. Jag lutar starkt åt det senare. QB Carson Palmer kommer vara tvungen att få igång sitt passing game på söndag då Dolphins har varit starka mot springspelet i år. Palmer kommer att hitta Terrell Owens och Chad Ochocinco för ett par touch downs, men han kommer få jaga hela dagen och jag ser ett par interceptions i kristallkulan.

Slutresultat: 27-17 i Dolphins favör. :thumbup:

Nyckeln är förra söndagens match där Dolphins blev berövade segern av domaren mot Steelers. Om du tror att de kommer vara knäckta efter det så spela inte på delfinerna. Men om du tror att de är ruggigt revanschsugna så ta rygg på mig och Miami Dolphins. :hattenav:

MrPoker 2010-10-30 14:44

Spelet gjort hos Pinnacle.

Overkill 2010-10-30 14:55

2.07 @ Expekt

:hattenav:

MrPoker 2010-10-30 15:01

Bra jobbat!

Tyvärr får man bara spela jordnötter där. :sad44:

iCash 2010-10-30 15:09

Nice, har både ML och ATS sen i Tisdags, Let's go Dolphins :cheers:

Overkill 2010-10-30 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 73849)
Nice, har både ML och ATS sen i Tisdags, Let's go Dolphins :cheers:

Skönt att iCash också är med på denna. :)

Zatchi 2010-10-30 15:36

Sitter också sedan tidigare med ML och spread :cheers:

Dolphins poängproduktion hänger mycket på hur de klarar av Red Zone. Förra veckan var det patetiskt dåligt, med mycket konstiga play calls från OC (som för övrigt är fansens nya hatobjekt).

Förhoppningsvis kan de få igång run offense tidigt, då kan det bli en rolig kväll :D

maddmax 2010-10-30 18:28

Trevlig writeup.

Hanger med.

gustn 2010-10-31 10:37

Ouch, skulle rygga dig igår så kollar man igenom sina levande bets, då hade jag bettat på fel lag. :skamsen::whoco5:

Qirren 2010-10-31 10:38

Notera dock att tiden är fel med tanke på att vi har ställt om till vintertid. 18:00 är det som gäller. Så ingen missar spelstopp pga det.

MrPoker 2010-10-31 20:16

Recap

22-14 till Delfinerna. :cheers:

Alltid kul när matchbilden blir som man analyserat. 6(!) gånger hade Dolphins D två händer på bollen kastad av Palmer med bara en interception som resultat. Dessutom blev en interception till en freakfumble och osympatiske Owens kunde ta ett steg för andra TD:n för dagen för Bengals. Bolluslingen studsade fel och Dolphins fick börja många drives inom egna tio.

Trots det kändes segern riktigt säker till sist. :smoke:

Overkill 2010-10-31 20:19

Det är bara till att lyfta :hattenav: och tacka så hjärtligt. :)

eddieh 2010-10-31 20:28

Bara till att lyfta på truckerkepsen.:hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved