Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 2 -NFL Fantasy 2021 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/49373-liga-2-nfl-fantasy-2021-a/)

FindingDeebo 2021-09-14 13:01

Jag kan inte sätta min spelare Jerry Jeudy som är out (O) på IR.
Kör vi inte med att spelare som är out får vara på IR?
Det funkade i min liga förra året på ESPN iaf.

Lazlo 2021-09-14 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av FindingDeebo (Inlägg 761811)
Jag kan inte sätta min spelare Jerry Jeudy som är out (O) på IR.
Kör vi inte med att spelare som är out får vara på IR?
Det funkade i min liga förra året på ESPN iaf.

Det har funkat för mig att sätta spelare på IR.

Dock kan man inte bara flytta dit dem som man gör ett vanligt roster move utan du måste klicka på knappen som är ovanför alla spelare där det står "Manage IR".

mequei 2021-09-15 06:14

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 761820)
Det har funkat för mig att sätta spelare på IR.

Dock kan man inte bara flytta dit dem som man gör ett vanligt roster move utan du måste klicka på knappen som är ovanför alla spelare där det står "Manage IR".

Sen kan man ju alltid diskutera vilka spelare man får ha på IR.
I min värld används spelare som är satta på IR till IR-platserna, att sätta en spelare som "bara" är skadad känns väl lite fel. Extra IR-plats kom till pga Covid, inte pga mindre skador.

Vad tycker övriga?

FindingDeebo 2021-09-15 13:29

Tack Lazlo nu hittade jag knappen för IR.

Gällande om man ska få sätta spelare utan IR där oxå är klurig.
Ibland tar det ett bra tag innan en out-spelare får sin IR designation tyvärr.
Men självklart hör inte en spelare som är borta två veckor pga skrubbsår hemma på IR.

Lazlo 2021-09-15 15:31

Jag förstår tanken och för min del kvittar det hur vi kör.

Jag ser det dock som omöjligt att manuellt hålla koll på vilka spelare som våra olika lag har på IR.

Så därför blir det nog så att vi får gå efter det som ESPN-klienten tillåter, dvs kan en spelare sättas på IR plats så är det ok oavsett om det är bruten lilltåsnagel och spelaren är borta 1 vecka eller amputerat båda benen och karriären är över.

MonstersOfTheMidway 2021-09-16 07:02

Morgon,

Ett hett ämne som diskuterats mycket genom åren bland mina USA ligor. Dock så har det alltid varit så att en spelare som är Out är möjlig att sätta på IR då spelare inte är "frisk". En spelare med Q eller Doubtful är frisk och kan därför inte placeras på IR.

Många har argumentet som Deeboo beskriver ovan, att ofta väntar lagen med att sätta en på IR när det har Out taggen. Covid har ju ändrat detta då IR är 3 veckor numera så IR används flitigare.

Så där finns nog inte mycket att göra då det krävs en manuell hantering och den tiden tror jag inte någon har att ansvara för.

Men helt klart ett intressant ämne. Jag själv utnyttjar detta nu i Liga 1 med Beckham out. Vilket inte känns rätt då Beckham inte är på IR utan enbart småskadad. Men det är ju inte vi som bestämmer detta utan ESPN.

Lycka till alla i week2.

mequei 2021-09-17 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 761968)
Morgon,

Ett hett ämne som diskuterats mycket genom åren bland mina USA ligor. Dock så har det alltid varit så att en spelare som är Out är möjlig att sätta på IR då spelare inte är "frisk". En spelare med Q eller Doubtful är frisk och kan därför inte placeras på IR.

Många har argumentet som Deeboo beskriver ovan, att ofta väntar lagen med att sätta en på IR när det har Out taggen. Covid har ju ändrat detta då IR är 3 veckor numera så IR används flitigare.

Så där finns nog inte mycket att göra då det krävs en manuell hantering och den tiden tror jag inte någon har att ansvara för.

Men helt klart ett intressant ämne. Jag själv utnyttjar detta nu i Liga 1 med Beckham out. Vilket inte känns rätt då Beckham inte är på IR utan enbart småskadad. Men det är ju inte vi som bestämmer detta utan ESPN.

Lycka till alla i week2.

Helt enig om att vi inte kan hålla koll på detta manuellt, att dessutom få kontakt med alla som har en "O" på IR för att dom ska kunna korrigera detta känns som omöjligt.

Dock, min åsikt kvarstår att vi inte la till IR för att ha spelare som är "O" där, så detta tycker jag vi korrigerar till nästa säsong, i år är det bara att köra på det som espn tillåter :)

mequei 2021-12-28 18:42

Problem i ligan inför vecka 2 i finalen. Lagen kommer inte att låsas i ligan då den anses vara färdigspelad.

Jag och Lazlo har i samråd slagit fast:


Print screen på line up eller bara skriva den i ligan eller på sharps senast söndag 18.59 och eventuella justeringar för de senare matcherna ska skrivas ut i ligan eller på sharps innan matchstart.

Sen får vi räkna manuellt. Tror att det kommer gå enkelt att se respektive spelares score för veckan och så plussar man ihop det bara.


Lycka till

Quack

Juret 2022-01-02 05:52

QB Brady
RB Mitchell (skriver nytt inlägg om han inte spelar)
RB Jones II
WR Beasley
WR Z Jones
TE Kelce
WR Gallup
WR Metcalf
D Cowboys
K Tucker

Lazlo 2022-01-02 17:48

QB Joe Burrow
RB Cordarrelle Patterson
RB Jaret Patterson
WR Cooper Kupp
WR Jarvis Landry
TE Foster Moreau
FLEX Russell Gage
FLEX Dare Ogunbowale
D Bears D/ST
K Matt Gay

MonstersOfTheMidway 2022-01-03 09:24

Grattis Lazlo! En grym final med höga poäng. Burrow var verkligen galen i slutet. Snyggt med Bears DST.

Grattis till Juret för andra platsen och tack till alla Er andra. En rolig säsong.

Njut nu av "vanlig" NFL så hörs vi väl i höst igen!

Som vanligt, stort tack till Lazlo och Meq för att Ni tar Er tid att hålla i ligan! Det uppskattas.

So long! :cry:

//J

mequei 2022-01-03 16:51

Färdigt för denna gång, hoppas vi alla hörs till hösten igen.

Serieseger: Nilsson Bros (2000 kr)

Vinnare: Lazlo (8500 kr)
2:a : Juret (3500kr)

Kontakta Lazlo för utbetalning.

Håll er friska så hörs vi!

Quack



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved