Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Liga 2 -NFL Fantasy 2021 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/49373-liga-2-nfl-fantasy-2021-a/)

mequei 2021-08-17 19:52

Liga 2 -NFL Fantasy 2021
 
Liga 2

Insats: 1000 kr / lag
Scoringformat: PPR, Fractional
Typ: H2H
Waiver: Move to last
Drafttyp: Auction
Draftdatum och tid:
Rosters/Starters:16 spelare
7 Offense (QBx1, WRx2, RBx2, TEx1, Flex x 1)
1 Team D/ST (D/ST)
1 Place Kicking (K)
7 Bench (BE)
Därtill kommer det också finnas 2 st platser för IR

Alltså 1 Flex och Bench mindre än vanligt i denna liga, detta för att vi i år är 14 lag istället för 12.


Deltagare:

1. Mequei - BETALAT
2. Lazlo - BETALAT
3. MonstersOfTheMidway - BETALAT
4. Norsk1 - BETALAT
5. Harletun - BETALAT
6. eddieh - BETALAT
7. mrjocke - BETALAT
8. janbanan1 - BETALAT
9. ExtraCheese - BETALAT
10. steen - BETALAT
11. fatjake7 - BETALAT
12. onilsson - BETALAT
13. Juret - BETALAT
14. Finding Deebo - BETALAT

14 lag anmälda, vi stänger där.


_________________

Prisfördelning
1:8500 kr
2:3500 kr
Vinnare av grundserien:2000 kr

Trejder kommer att behandlas som förra säsongen. De får gå igenom automatisk om inte tillräckligt med folk lägger in veto.

Draftdatumet: någon dag under perioden 1/9-9/9 kl22.00. OBS! Här är det väldigt viktigt att alla meddelar om det är något datum under denna period som INTE passar. Hör jag inget från er senast 25/8 räknar jag med att alla datum är ok. Förhoppningsvis hittar vi en dag då alla kan men det är såklart omöjligt att garantera.

Grundserien spelas under 13 veckor
6 lag till slutspel, top 2 får Bye i första rundan.
Finalen kommer att spelas över 2 veckor, v16 och 17. Vi testar detta upplägg nu när det denna säsong spelas 18 veckor.

Lazlo återkommer med hur insatsen ska betalas. Förslagsvis så betalar vi efter vi spikat draftdatum , men absolut senast 27/8.

Covid 19
Om NFL-säsongen avbryts definitivt gäller följande:
Avbryts säsongen FÖRE vår grundserie är helt färdigspelad så kommer vi att stryka alla resultat och betala tillbaka alla insatser. Om säsongen bryts definitivt EFTER vår grundserie är färdig så betalas vinsterna ut enligt den just då rådande rankingen av kvarvarande lagen.

Ev inställda eller uppskjuta matcher i NFL: ingen hänsyn kan tas till det, vi sätter det på oturskontot.

OM NFL säsong avbryts på OBESTÄMD tid: har inte säsongen återupptagits inom 45 dagar så avbryts vår liga och reglerna ovan gäller.

Nåt som är galet eller nåt jag missat? Bara att kommentera eller skicka PM

Quack
__________________
Forza Löven

janbanan1 2021-08-18 16:00

Är det helt omöjligt att köra draften kvällen innan första matchen, alltså 9/9?

FindingDeebo 2021-08-18 16:16

ser bra ut!

kan vi minska bänken till 6 och öka antingen wr eller flex med 1?
roligare med fler aktiva boys varje vecka juh :yes:

för flex: kör vi så att man även kan sätta TE där?

Juret 2021-08-18 17:05

Jag är också för 2 rb/wr/te flex. Återkommer om datum. 9/9 är väl inte omöjligt så länge draften inte blir avbruten eller nåt.

janbanan1 2021-08-18 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 758075)
Jag är också för 2 rb/wr/te flex. Återkommer om datum. 9/9 är väl inte omöjligt så länge draften inte blir avbruten eller nåt.

Jag är på semester 1/9-8/9, får försöka köra där i från om gruppen bestämmer då, men 9/9 hade passat perfekt för mig.

mequei 2021-08-19 06:12

Citat:

Ursprungligen postat av FindingDeebo (Inlägg 758061)
ser bra ut!

kan vi minska bänken till 6 och öka antingen wr eller flex med 1?
roligare med fler aktiva boys varje vecka juh :yes:

för flex: kör vi så att man även kan sätta TE där?

Ja, TE går att ha på flexen.

Vad gäller en extra flex så gillar jag tanken, det är så vi kört denna liga tidigare (dock bara med 12 lag). Att minska bänken med en spelare är i så fall ett måste, men frågan är ju om det blir för tunt med 6 st på bänken?
Klurar lite på den och avvaktar fler åsikter.


Vad gäller draft 9/9, absolut genomförbart men väldigt riskabelt. Auctiondraft med 14 lag kommer att ta tid och vi kommer inte att ha så stora marginaler, för ev strul, vi skulle nog behöva starta tidigare än kl 22 då.

MonstersOfTheMidway 2021-08-19 06:49

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 758196)
Ja, TE går att ha på flexen.

Vad gäller en extra flex så gillar jag tanken, det är så vi kört denna liga tidigare (dock bara med 12 lag). Att minska bänken med en spelare är i så fall ett måste, men frågan är ju om det blir för tunt med 6 st på bänken?
Klurar lite på den och avvaktar fler åsikter.


Vad gäller draft 9/9, absolut genomförbart men väldigt riskabelt. Auctiondraft med 14 lag kommer att ta tid och vi kommer inte att ha så stora marginaler, för ev strul, vi skulle nog behöva starta tidigare än kl 22 då.

Extra flex är absolut tänkbart men det kommer göra waivers extra tunn. Jag har dock inte problem med det. Bänk med 6st är väldigt tunt.

En annan sak, hittar inte det i infon.

Men visst kör vi med IR spot? I princip ett måste nu i covid tider. Hade vi inte det ifjol?

Ha det!

//J

mequei 2021-08-19 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway (Inlägg 758197)
Extra flex är absolut tänkbart men det kommer göra waivers extra tunn. Jag har dock inte problem med det. Bänk med 6st är väldigt tunt.

En annan sak, hittar inte det i infon.

Men visst kör vi med IR spot? I princip ett måste nu i covid tider. Hade vi inte det ifjol?

Ha det!

//J

Tack för påminnelsen Monster! Nu har jag uppdaterat infon med 2 st platser för IR (precis som förra säsongen). Har även lagt till vad som gäller om Covid 19 ställer till det (samma regler som förra säsongen).

Quack

FindingDeebo 2021-08-20 12:24

[QUOTE=mequei;758196]Ja, TE går att ha på flexen.

Vad gäller en extra flex så gillar jag tanken, det är så vi kört denna liga tidigare (dock bara med 12 lag). Att minska bänken med en spelare är i så fall ett måste, men frågan är ju om det blir för tunt med 6 st på bänken?
Klurar lite på den och avvaktar fler åsikter.


Om vi ska lägga till 2 IR-platser kommer det bli 7+2 platser på bänken.
Då får vi inte plats med 2 FLEX för waivern blir för tunn.

Jag tycker bästa lösningen är 6 bänk+1 IR och 2 FLEX.
Så hade vi i en 14-mannaliga jag och MonstersOf var med i förra året och det funkade bra och kändes som lagom mycket folk på bänken och på waivern.

/Linus

Juret 2021-08-21 22:13

Jag kan 7/9, 8/9, 9/9. Start kl 21 funkar.

Harletun 2021-08-24 14:31

Har svårt att medverka nedanstående tider.

1/9
4/9 fram tills 19.00 (Efter det kan jag)
5/9 fram tills 20.00 (Efter det kan jag)
7/9
8/9

FindingDeebo 2021-08-24 16:04

jag kan drafta alla tider alla dagar så anpassar mig efter er.
/Deebo

janbanan1 2021-08-24 18:16

Ser lovande ut för 9/9!

mequei 2021-08-26 09:22

Hej


Vi testar att att drafta 9/9 kl 21.00
(Finns ju dock risk att alla inte visste att 9/9 var ett alternativ och därför inte meddelat att det passar, så det kan i värsta fall bli ändring)

Vad gäller antal IR, FLex och Bench. Jag kommer att starta upp ligorna på ESPN under helgen och bestämmer mig då. Det som ska lösas är: 1 eller 2 IR, 1 eller 2 Flex, 6 eller 7 bench. Waivern brukar hur som vara väldigt urvattnad med 14 lag, men....., ja, får klura på den.

Nya deltagare: skicka er e-post på PM till mig, behövs för att starta ligan.

Quack

MonstersOfTheMidway 2021-08-26 16:34

Gokväll!

Då har vi ett datum! Kanon!

Jag röstar på 1 IR, 1 Flex och 7 Bänk

//J



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved