Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Ligor 2023 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/57050-ligor-2023-a/)

BroderH 2023-07-02 20:01

Ligor 2023
 
NFL-säsongen närmar sig och om några veckor börjar training camps.

Jag tänkte att det är lika bra att börja förbereda våra fantasyligor, se hur många ligor vi fyller och framförallt sätter datum för drafterna.

Tidigare har vi kört tre ligor med 1000 kr (två st) och 5000 kr i insats.

Jag har ett förslag om att byta plattform. Jag tycker ESPN suger! Jag har börjat spela fantasy via Sleeper som är en fantasyplattform som växer så det knakar. De har en riktigt bra app som är lätt att använda.

Så anmäl intresse här för ligorna och kommentera gärna förslag på byte av plattform också samt ev andra förändringar/förbättringar.

MonstersOfTheMidway 2023-07-05 07:25

Hej B och alla andra!

Självklart är jag med även i år. Efter förra årets fadäs i slutspelet efter en stark grundsäsong så är man revanschlysten!

För min del är det OK med byte till Sleeper!

Andra förslag:

1. Köra en huvudliga med 2000kr. Half-PPR och AH.
2. Köra en reservliga med 500kr. Standard och Snake.

Då får vi både en liga för rutinerade rävar och de som vill och kan lägga mer tid på Fantasy. Samt en liga där vi kan få in lite nytt blod och där de som inte vill satsa så mkt kan vara med. En mer avslappnad liga.

Övrigt tycker jag förra årets regler var ok.

Ha det!

//J MOTM

BroderH 2023-07-16 21:24

Har alla fantasyspelare lämnat Sharps?

MonstersOfTheMidway 2023-07-16 21:30

Tror inte våra gamla fantasy vänner är här så ofta. Det är ju mestadels under starten av ligan och slutet kanske!

Ett förslag är ju att skicka ett mail till de som varit med de senaste åren att forumtråden för
2023 är igång!

Klart vi ska fixa ligor i år igen!

Ha det!

steen 2023-07-22 19:46

Jag är givet med! Har inte något emot att byta plattform, men har överlag inga stora problem med espn.
Frågan är ju hur mycket nytt blod som vill vara med? Jag är personligen nöjd med upplägget som har varit med 1000kr/liga och olika spelformer.

FindingDeebo 2023-07-24 23:03

Jag är gärna med i år igen.
Alla ligor, insatser och regler är av intresse.

Provade sleeper förra året men tyckte den var lite sämre faktiskt men kan inte peka på riktigt vad eftersom jag är så van med espn.
Är det något på sleeper som vi vill ha som inte finns på espn?

/Deebo

Lazlo 2023-07-26 18:10

Självklart ska vi försöka få till ligor även denna säsong. :cheers:

För min del brukar NFL-suget dock inte riktigt bli allvarligt förrän efter semestern i juli och det kanske är likadant för andra också så därför folk inte riktigt svarat än.

Jag kan återaktivera ligorna nästa vecka och påminna via mailadresserna då.

Insatser, format är egentligen vilket som för min del. Så även klienten, men är ju van vid ESPN och tycker inte det varit några problem. Är Sleeper betydligt bättre så borde vi såklart byta.

MonstersOfTheMidway 2023-07-26 21:59

Härligt Lazlo! Exakt, det stora suget börjar närma sig. En mycket intressant säsong med många intressanta lag och spelare som bytt lag!

Underbart att du aktiverar ligorna och börjar skicka ut!

Hoppas se alla gamla rävar i år igen!

Ha det!

fatjake7 2023-07-28 17:29

Jag är på oavsett plattform! Jag är nöjd med 1000:- per liga!

onilsson 2023-07-29 12:43

Hallå!

Jag är gärna med i år igen i ligorna. Personligen gillar jag upplägget från förra året. Jag tycker det är lite kul att vi har ligorna på samma ställe så man kan gå tillbaka och kika på tidigare säsonger. Men jag har aldrig kört på någon annan sida heller. Så har inte koll på skillnaderna.

/MN

ErikHNilsson 2023-07-29 13:22

Hallå!

Jag är gärna med även i år! Kommer bara vara med i en liga och föredrar 1000 men kan tänka mig 2000.

/Super Nilsson

ExtraCheese 2023-07-29 15:38

Hallå hallå!
Är givetvis med jag med, oavsett format osv.

Sleeper har jag småtestat för ett par år sedan, men var nog för van med espn för att uppskatta den fullt ut, men den kanske är ännu bättre nu.

viktor_mansson 2023-07-30 08:00

Tjena!
Jag vill gärna vara med i år igen! Spelar ingen roll vilken plattform det blir.
Kan nog tänka mig att vara med i två ligor i år men kommer iaf garanterat vara med i standard-ligan!

// 2Hot2Handle

eddieh 2023-08-01 07:33

Hej svejs.

Är naturligtvis även med i år. Tycker upplägget med två ligor och insats är utmärkt.

Ser helst att vi stannar på ESPN då jag gillar den plattformen bäst.

janbanan1 2023-08-02 13:37

Som regerande mästare så är jag såklart med i auktions-ligan.

Kör helst espn. Provade sleeper för några säsonger sen, blev inte alls förtjust då.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved