![]() |
2026 - Liga 2 NFL Fantasy
Liga 2
Insats: 1 300 kr / lag. Scoringformat: Half-PPR, Fractional. Typ: H2H. Waiver: FA budget, 100, move to last, efter bud. Drafttyp: Salary cap, 200, AH. Draftdatum och tid: Auction-draft för Liga 2 kommer genomföras ?. Planen är att genomföra draften mellan 4/9 till 9/9, kväll, omkring 21 och framåt. Draftordning: Slumpas vid draftstart, auction. Rosters/starters : 14 spelare. 7 Offense (QBx1, WRx2, RBx2, TEx1, Flex x 2) 1 DST 6 Bench 2 IR OBS! Här testar vi att ta bort K. Vi gör en analys efter året och ser om det var bra eller dåligt. DST stannar som innan. Sista dag för anmälan: 14/8. 1. MonstersOfTheMidway 2. steen 3. mequei 4. viktor_mansson 5. Harletun 6. onilsson 7. fatjake7 8. Lazlo 9. Norsk1 10. janbanan1 11. FindingDeebo 12. ExtraCheese Prisfördelning 12lag. 1: 9 500kr. 2: 4 100kr. Vinnare av grundserien: 2 000kr. Prisfördelning 14lag. 1: 10 000kr. 2: 4 000kr. 3: 2 200kr Vinnare av grundserien: 2 000kr. Trejder kommer att godkännas av LM och Co-LM för snabbare hantering. Är den orimlig kommer den diskuteras. Är LM eller Co-LM involverade i trejden får den andre godkänna den. Grundserien spelas under 14 veckor. 6 lag till slutspel. Seed 6 är laget med mest total poäng. Detta korrigeras manuellt så placering 6 är inte automatiskt den som får seed 6. Vinnaren av grundserien samt tvåan får bye w.15. Vecka 18 i NFL används inte pga. reservbetonade uppställningar etc. Något som är galet eller som vi missat? Bara att kommentera eller skicka PM. |
Här kommer även Liga 2.
Här testar vi en nyhet för detta året. Vi tar bort K men låter DST vara som innan, så en liten kompromiss. Läs igenom och återkom om det är något galet. |
Jag är gärna med i år igen! :clap:
Jag ser gärna att K tas bort. Kan vi jämna ut priserna lite? tex vid 14 lag: 1:a 9400, 2:a 4500, 3:a 2500, grundserievinnaren 1800 (tänker att det ska vara fler som ska kunna vinna och detta är mer av en social liga än hardcore.) 12 lag kan vara 1:a 9000, 2:a 4800, grundserievinnaren 1800 /Deebo |
Hej Linus,
Va kul att du är med i år igen! Du är viktig. Bra förslag och något jag funderat på lite inför året faktiskt. Så även matchen för 3:e pris är viktig så man kämpar in i det sista. Jag tycker vi kör på det om ingen direkt blir vansinnig för detta. Korrigerar i båda trådarna! ( Enbart vid 14 blir det så ) |
Anmäler mig.
|
Härligt Osten!
Då blir det även en liga 2 i år. Inte dåligt, måste vara typ 13:e året i rad! Men frågan är, vart är Eddieh?? 2 platser kvar! Ha det! |