Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Week 1 (sep 9-13) (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/8332-nfl-week-1-sep-9-13-a/)

Vurpan 2011-09-07 13:08

Tycker mig ha hittat några trevliga säsongsspel hos Bet365:

New England Patriots över 11.5 vinster @ 1.90
Jamaal Charles under 10 TD @ 2.5
Jacksonville Jaguars under 6 vinster @ 2.3

Pats kommer fortsätta dominera iår, kan inte se dem förlora mer än 4 matcher. De är för bra helt enkelt.

Jamaal Charles har inte gått över 10 TD någon säsong och med tanke på Cassels befarade skada + att Chiefs har ett mkt svårare schema iår så tror jag inte Charles kommer komma upp i 10 td

Jacksonville anser ja vara ett av de sämsta lagen i ligan, gick 8-8 förra året men de kunde lika gärna slutat 4-12 då de hade några "flytvinster". Deras startande Qb Garrard blev cuttad igår vilket betyder att de kommer starta McKown som varit bra på försäsongen men då mest mött 2a och 3e reserver. Ge det 4-5 matcher så kommer deras de starta rookien Gabbert. Tycker oddset är riktigt lockande.

Arch 2011-09-08 16:25

Då vart det dags igen


NO Saints @GB Packers -4/47

Skador: Hartley (K, NO, out), Moore (WR, NO, out), Finley (TE, GB, P, fotled - limited part.)

Två riktigt bra lag, med två fantastiska QBs som leder dem. GB är försvarande mästare och som sådana har en del positiva trender första säsongmatchen.
Båda lagen har en drös av WRs som används beroende på vad försvaren ger. Running game för båda lagen, även om ok, får ta andra platsen.
Saints hade ok försvar förra året, Packers var riktigt bra (framförallt passD i playoffs). Packers elite pass-försvarare, Woodson, ser bra ut igen (bröt nyckelbenet i SB matchen) och med Tramon Williams ute på fältet lär de fortsätta försvara pass bra.

Woodson är en utmärkt slot försvarare vilket sätter honom på Saints bästa WR Colston, speciellt med tanke på att Moore (en renare slot receiver, även om Colston har samlat på sig fler yards från slot än nån annan förra året) missar. Colston hade ett microfracture ingrepp i knät i offseason och har sett både sämre och bättre ut i preseason matcherna. Han är ett litet frågetecken och jag tror att Woodson kan stänga honom ordentligt.
Meachem på WR2 kan då få lite extra boost då han också har lite längd-övertag på Williams. Man kommer troligen se en del pass droppade till RBs.

Den som då kan få mest utrymme är Saints lovande TE Jimmy Graham, som är 6'6 och väger 260 och är otroligt svår att försvara och en utstickande red zone target.
Med bara 4-5 rec så kan han komma upp i 60-70yds och 1 TD och det ser ut som golvet idag. Får han 7+ rec är det nästan garanterat 1-2 TDs och nära 100yds.


Rodgers har också egen stor TE, men Finley har varit skadad i försäsongen efter att förlorat nästan hela förra till en knäskada. Sägs kunna spela och vara redo, men har varit limited i prac hela veckan. Sen kan Rodgers välja fritt mellan WRs, så det blir lite svårare att förutse vilka som har den bästa dagen. Greg Jennings bör se ett antal pass för +80 yds och 1 TD, men oddset är bara 1.66 @b365


Leanar mest på överspel pga två mycket starka anfall, gillar inte -4 värst mycket, men tror också att Packers tar denna. Problemet är att om man leder med 7-10 pts så är Brees ett stort hot sista par minuter.


(b365)
Graham över 48.5 yds @1.90 1.25u
Graham TD @2.20 1u

----------------------------
leans Meachem TD/över, över 47, Finley TD (vet inte om helt frisk), Jordy Nelson är en kul TD-görare @3.40, liksom Rodgers själv @4.00 då han brukar springa in dem om öppningen ges, Colston under (men jag hoppades på ett nummer nära 70).


Lycka till i år!

maddmax 2011-09-08 18:46

Har svart att se att Gabbert kommer starta inom 4-5 veckor om det inte blir skador. Jag tror han mojligtvis kan komma att bli aktuell ett par veckor innan BYE, antagligen inte forrans efter.

Arch 2011-09-09 08:49

Gick bra det där, till slut. Mycket öppen och underhållande match, försvaren kunde inte göra mycket och båda QBs fick välja vem som skulle få bollen. Att jag lät Jordy Nelson slinka igenom...

papabear 2011-09-09 12:31

Halloj.

Slänger in lite spel här efterhand under säsongen och lär kommentera lite då och då, men främst kör jag dem i spreadsheeten i signaturen. Hoppas alla får en lyckad säsong.

:cheers:

phekstrom 2011-09-09 13:44

haha gick bra för mig igår, 0-3. Jag visste redan efter matchens första drive att underspelet var ett misstag. Annars väldigt bra och underhållande öppningsmatch.

jaroiten 2011-09-09 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 139245)
Jamaal Charles har inte gått över 10 TD någon säsong och med tanke på Cassels befarade skada + att Chiefs har ett mkt svårare schema iår så tror jag inte Charles kommer komma upp i 10 td

Cassels "skada" är inte särskilt allvarlig och om han inte lirar redan i helgen så säkert nästa... dessutom bör du ju påpeka att Charles inte har varit feature back tidigare (och det är ju en stor anledning till att han inte nått 10 TDs tidigare), Thomas Jones hade ju fler carries än han förra året.

Arch 2011-09-11 13:30

Kanske dags att kika på skadorna (tar bara de viktigaste) - O (out), D (doubtful, ~25% chans till spel), Q (questionable, 50/50), P (Probable - oftast spelar)


CAR
LB Beason är Q, men har varit limited in prac i fredags. Mycket viktig försvarare och en av de bästa linebackers, missar han så är det mycket lättare för Arizonas Beanie att ta sig igenom fältet. En krigare som inte ger sig lätt.


DAL
WR Miles Austin P, limited prac. Jets har en sann shut-down cornerback, så Romo bör ha de flesta av sina WRs tillgängliga.


HOU
RB Foster Q och har missat prac hela veckan. Coachen säger att han är game-time dec, men jag leanar mer till att han inte spelar. Ledande RB förra året, är mycket bra och viktig. Ward tar den stora delen av hans carries (om han missar) då Tate har också varit skadad.
Foster är @1.25 att göra TD, Ward @2.00.
Missar han, bör detta också påverka Schaub som då tittar till AJ (1.50) och Daniels (2.50) först.


KC
QB Cassel P, full part in prac
WR Breaston P, limited in prac


MIN
QB McNabb P full part in prac. Handledsskada, men sägs inte vara problem alls. Om man nu vågar lita på dem.


NYG
DE Tuck Q, limited in prac fredag, missad prac i torsdags
CB Amukamara, DE Umenyiora, LB Goff är alla borta från matchen sen tidigare. Giants försvar fortsätter att försvagas, CB Thomas redan borta för säsongen, några till. Tuck är en av de bästa DEs och pass rush kommer att försvagas rejält utan honom.


OAK
TE Boss O. Raiders ska bara fortsätta med att springa med bollen. Ska inte båda gott mot högst offensiva Broncos, men den matchen spelas på måndag.


SEA
WR Rice D, missad prac (axel). Seahawks bästa WR som fortsätter att dras med skador (förra året också), annars bra WR. Dock har man nu Tarvaris Jackson som QB, så det spelar nästan ingen roll hur bra man är. SEA kommer att ha ännu svårare att göra pts här.


WAS
S Landry O
CB Atogwe Q limited in prac
TE Cooley vill inte säga om han spelar eller ej. Limited in prac.
Två viktiga försvarskuggar skadade för Skins, LaRon Landry har varit mycket bra förra året innan han drog på sig skadan (akilles) som han valde att inte operera i off-season. Dras nu med en skada på knä-sena och det ser inget vidare för hans säsong. Atogwe är en bra corner och med tanke på Eli har Nicks och Manningham som mycket bra WRs, så behövs det försvaret.

maddmax 2011-09-11 16:01

Ogiltigt spel-ID: 501802


Ogiltigt spel-ID: 501805


Ogiltigt spel-ID: 501808


Arch 2011-09-11 16:15

mwahah...här vart det drag...19:00 matcher:

Lions +1
Falcons över
Browns -6.5
Titans +1


allt över:
Jamaal Charles total yds
C. Johnson rec
Roddy White rec
Matt Ryan pass
Celek rec (Vick har sagt att han ska prioritera sin TE mer)
Hillis rush
AJ rec


TDs
Julio Jones - sett mycket fint ut i försäsongen, Falcons kommer att öppna upp passing game denna säsong, Matt Ryan är bra, Bears ska täcka White först och främst och har haft problem med att markera WR2 förra året

Tony Gonzalez - den gamla räven spelar fortfarande, har honom mest som nån slags "säkring" på JJ då minst en TD ska komma till honom eller JJ

Greg Little - också sett mycket bra ut, men Colt McCoy har framförallt varit lysande. Rapporterna säger att han har jobbat något med Favre i off-season. Så mycket värde på oddset att jag nästan la 1u till

JC - första TD - Bills offense är inte så bra (speciellt pga deras O-line) och det finns god chans att man låter KC börja. Med Cassel lite skadad i veckan kan de luta på JC hela vägen. Jag gillar mest över totalt (rush+rec yds) på JC, men denna är bra också

Ward - jag tror att Foster missar och då ska Ward ta över. Bör kunna göra minst 1 TD.

AJ - Utan Peyton kommer Colts offense att hacka och försvaret kommer att spela mycket. AJ är ett freak och om inte tidigt då är han ett stort hot för en sen TD

Maclin - han har varit sjuk och missat delar av säsongen, men det är lite för högt odds på en så talangful WR

Boldin - första TD - Steelers försvar är mycket hård oavsett om det är mot Rice/Leach eller nån annan. Ravens har pratat om att försöka utveckla Flaccos passing game och Pits har problem i secondary.

CJ - första TD - CJ har nu fått sina pengar och i denna matchup ser ut som den som ska kunna göra nåt speciellt redan i början.

Arch 2011-09-11 16:19

Offeciellt: Foster out, Ward startar.



Edit: lägger till
2011-09-11 19:00NFLHouston Texans vs Indianapolis Colts OWEN DANIELS, ATT GöRA TD FT+OT 1 2.500

Talys 2011-09-13 07:01

Tom Brady is the fucking man!

eller vad säger du RozZle?

Corner 2011-09-13 15:04

Henne var inte så dålig han heller. Över 900 yrd passades i matchen.

Jag hade Patriots -7, så det var lite nervöst på slutet när Miami hade läget till att göra 31-38.
:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved