Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL w5 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/9193-nfl-w5/)

Arch 2011-10-07 23:42

NFL w5
 
Då öppnar jag tråden med ett spel.


2011-10-09 19:00NFLPittsburgh Steelers vs Tennessee Titans CHRIS JOHNSON (TEN), RUSH YDS, öVER 76.5 FT+OT 1 1.800



CJ har äntligen sett bättre ut och tagit 100+ yds förra matchen och Steelers försvar har släppt 465 rushing yards och rankar botten 10.
TEN försvar har faktiskt varit ett av de bättre i ligan (de har inga stora stjärnor), men jag är fortfarande lite tveksam till matchen då det är så svårt att spela borta @Heinz Field.
Den här har bra tendenser till att bli en grind-it-out match, med tanke på alla skador i lagen.

PIT dras med ett antal svåra skador då man har tappat O(outside)LB Harrison pga av brutet ben i ansiktet och NT Hampton. Man ska flytta Timmons till OLB och inte bara har hans år varit dåligt (speciellt med tanke på hur bra han var förra året) han är också långsammare och svagare på positionen än Harrison. Få se vem tar insidan, kan vara Foote, men han är bara medelmåttig.
Man får tillbaka DE Keisel, som var rätt bra i början, men det sägs att han kan få starta som NT tillsammans med Hoke. Keisel är "bara" 285lbs och kan då få att spela mot 10-20kg tyngre spelare.


Citat:

enligt RotoWorld

Steelers NT Casey Hampton has been ruled out for Week 5 due to a shoulder injury.
It's a surprise scratch and another matchup boost for Chris Johnson, who will face a Pittsburgh defense also minus OLB James Harrison (eye) and LE Aaron Smith (foot). Hampton is a five-time Pro Bowler and has been the Steelers' top run defender so far this season. His backup is 35-year-old Chris Hoke.

NT (Nose tackle) är den viktigaste positionen i ett 3-4 försvar (3 DL + 4 LB) och ska se till att blockera centern (oftast 2 spelare) och det ska egentligen vara den största och starkaste spelaren som startar där, Hampton är 6-1, 325lbs.

Skälet till att jag inte är så såld på TEN +3 är att RB Mendenhall är skadad och Redman väntas starta och han har sett väldigt explosiv förra matchen när han kom in för Mendy. PITs 3:e RB är också skadad och borta från matchen, så Redman kanske får de flesta carries och kan bli farlig.

CaptainMorgan 2011-10-09 11:44

Week 5 Picks - Inside the NFL
http://youtu.be/WjKZhQZw5sc

Arch 2011-10-09 17:50

Vikings 1st Half -2.5
Testar en gång till

Saints -6.5 och över 51
Kanske ser det ut givmilt för Saints och jag vill faktiskt att Cam vinner en match, men Panthers gjorde 28 mot Bears och ändå förlorade med mer än 1 FG. Dem ska inte komma åt Brees på samma sätt och han bör skära igenom utan problem. Så många vapen där...

Arch 2011-10-09 19:40

Saints 2H över 25.5 1u
Grinigt mellan lagen med slagsmål och allt. De kommer inte att ta det lugnt mot varandra.

Arch 2011-10-09 19:44

Giants kommer nog att vinna, men jag vill ha -4...funderar om jag ska ta dem på ML för 1.30...

Arch 2011-10-09 20:38

2011-10-09 22:05NFLSan Francisco 49ers vs Tampa Bay Buccaneers PATRICK WILLIS, TCKL + AST, öVER 7.5 FT+OT 1.25 1.860


Willis är troligen den bästa LB i ligan och 49ers har visat upp ett bra försvar. TBs kort-pass spel med en kraftful RB som gillar att köra över folk (Blount) kommer att ge Willis en hel del chanser för tacklingar. Spelar hemma dessutom så kanske får han nån extra ast av de som bokför det.

Arch 2011-10-09 20:57

Har försökt att undvika 49ers hela dan, men gick inte till slut...
Bör bli massa pts i Denver vars passD är rätt dålig


49ers -2.5
Chargers över 46.5

Arch 2011-10-09 21:22

Yawnage....TEN låter Steelers ta tidig stor ledning och sen är det att försöka fånga dem och CJ används inte mycket.

Över Saints var rätt, men över i 2H och -6.5 missar. Brees med 359yds och 2 TD 1 INT, men båda korta, 1 och 6 yards dumps till backarna. Det skulle skulle jag kalla en dålig dag för Brees...

Vikings kom ut arga

Arch 2011-10-09 21:24

Patrick Willis med 3 tacklingar efter halva 1Q - det låter ju bra

Arch 2011-10-09 22:04

Hälften av 2:a Q och Willis har 8 tacklingar. Om allt vart så lätt...

Arch 2011-10-10 20:05

Gick lite bättre i slutet och +5u för dagen gillas.


CHI Bears @DET Lions -6.5/47

MNF ser till att det blir en matchup man vill gärna titta på och jag har tid för att skriva lite också ;)


En väldigt viktig match för Detroit, prime time dessutom, och det blir elektriskt ikväll. Risken är att spelarna är övertända och drar på sig onödiga penalties och fastnar i sitt spel, men publikstödet blir enormt.
Inte bara är detta en division matchup, Bears har ägt Lions senaste par år och detta är också en chans för hemmalaget att visa alla att deras "ligans-sämsta" dagar är över.

Stafford-Megatron har varit en fantastisk combo och att ha en sån WR att gå till, där man bara behöver kasta bollen på hans sida av planen, måste kännas otroligt för en duktig QB. Vidare har Stafford Burleson, Pettigrew bla och tom RB Best har fått vara med i deras passing spel. Problemet har varit att Best inte kommit långt på marken, men han är den RB med 4:e mest targets (efter Sproles, Tolbert, Forte). Lions offense kan sprida ut varje lag och de har många vapen.

För Bears har Forte levererat med hjälp av Martz screen setups och man rankar som #1 i att få igenom run/yds på 3:e down och kort. För övrigt rankar DET D-line som #2 (bakom 49ers) i att stoppa run på 3:e down och kort.
Och det är där matchen avgörs, om Suh & co lyckas med att stoppa Forte, för de bör ha det lättare att komma åt Cutler igenom läckande Bears O-line, som har tillåtit näst högsta både antal sacks (15) och sack rate (10.8%).
Om jag ska vara noggrannare så har Suh och Vanden Bosch haft order om att pressa QBn hela tiden i matcherna innan och LBs ska fylla hålen, men sånt kan ändras.

Jämför det med DET O-line som rankar #3 med 5 sacks och 2.9% sack rate tillåtna. Dock har Bears ett äss på den sida och det är Julius Peppers, en av de bästa DEs i ligan. Problemet, till skillnad mot Jared Allen, är att han inte har varit lika dominant i början av säsongen, men Lions LT Backus har åkt på storstryk mot Allen och en Peppers ska kunna äga honom på en vanlig dag. Få se om Lions väljer att ha extra skydd på den sidan (om man bara kunde kika igenom deras matchplan).


Med tanke på all hype angående matchen och hur viktigt det är att komma med en övertygande vinst, så tror jag inte att jag ska bry mig om poängen ikväll. Jag hoppas på att båda lagen vill inget mer än att vinna stort eftersom +FG i en div match är en dålig ATS situation.

Hemmafav av 3+ i en div matchup är 260-127 SU, men bara 161-212-14 ATS sen 2004.


Det brukar bli tajta matcher, men jag har kollat lite djupare och funnit detta, sen 2004:

Hemmafav av 3+ i en div matchup, i en VINST: 161-85-14 ATS med avg vinst på en TD


Det är en situation som jag är nöjd med eftersom jag inte tror att Bears vinner inatt. Ska kolla lite mer angånde totalen, spelar-props, men för min del blir det mest troligt Lions -pts.

Arch 2011-10-10 20:48

Under tiden jag skrev detta så rörde linan på sig och Lions är nu -6.5 på de flesta ställen. Jag har skrivit att jag gillar en TD åt ena sidan (förhoppningsvis Detroit) och är då villig att ta denna. Jag gör det nu, för om det går upp till -7 då måste jag komma ner från det numret och det gillar jag inte...enkelt :)


Lions -6.5
Best över 4 rec - med Peppers troligtvis i hälarna på Stafford och med tanke på hans axelskada förra året så kan det komma ännu mer dropp-pass till Best. Som sagt, 4:e högsta target av RBs med 28 på 4 matcher, så han bör kunna klara av linan.

Pettigrew att göra TD - 2.62 på en duktig och nu frisk TE mot ett lag som har tillåtit bland det högsta yds till motståndarnas TEs, samt 4 TDs över 4 matcher. Bears secondary bör vara väldigt upptagen med att dubbla Megatron, så jag gillar situationen.
Burleson och Young finns i åtanke då båda har fått 20/21 bollar mot sig, men ingen TD än. Kan vara en match för det, men det känns lite som gissning...

Arch 2011-10-11 02:27

Hah vilken 1Q...väldigt många penalties på båda sidorna, Cutler träffad några gånger, kommer upp långsamt, Lions stoppar Bears på 3rd och 1 två gånger på egen 25. Roligt också att Bears inte väljer FG, de vill vara elaka.
Detta sätter upp för ett roligt 2H överspel, beroende på hur 2Q utvecklas.

Arch 2011-10-11 02:29

Peppers ser ut att bli skadad...och där var Megatron 70yd TD

Arch 2011-10-11 11:52

Push på Best receptions, men han 1 till som blev tillbaka-kallad pga en av de många penalties. Pettigrew med en TD och Lions täcker trots sista minut rysaren.
De kommer upp till Bears red zone, fortsätter att springa ner klockan och sen slår en FG för 24-13 utan att ens försöka gå för TD. Cutler leder Bears ända till Lions 25 och sen i sista försöket, med tiden som går ut, kastar han en pass som fångas på 2yds linjen och är nära att bli en TD om inte Suh kommer springande tillbaka och tacklar killen.

Annars så var matchen ryckig med många penalties, inte minst false starts pga ljudnivån, Cutler gjorde ett mycket bra jobb att kunna leverera trots konstant press och hårda träffar.

Vikings måste bli underdogs nästa omgång, hoppas på ett saftigt nummer, Jared Allen kommer att äta upp Cutler.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved