Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Artiklar (https://www.sharps.se/forums/artiklar/)
-   -   Intervjuserie med cappers: Lazlo (https://www.sharps.se/forums/artiklar/10228-intervjuserie-med-cappers-lazlo/)

admin 2011-12-22 13:37

Intervjuserie med cappers: Lazlo
 

https://www.sharps.se/forums/images/articles/lazlo.png

Lazlo - Mannen med systemet
Skrivet av: Lemasive



Då kör vi igång så smått med ännu en artikelserie, det startar naturligtvis med Lazlo som har rönt stora framgångar med 2-6 systemet. En bra start såhär nära Jul.





1. Lazlo kan du berätta lite om dig själv, ditt nick och vad för intressen du har?


Jag är 24 år gammal och jag har alltid bott i mellan Sverige och just nu i mitten sett till den andra ledden. Jag är helsvensk och har ingenting med Ungern att göra som en del tror pga mitt nick, har inte ens varit där. Nicket Lazlo kom fram pga andra smått random anledningar. Är sportnörd vilket kanske inte är någon skräll, har varit aktiv inom alla de större sporterna i mina yngre dagar men nu är det bara fotboll och tennis som gäller. Det blir även en hel del fest och tv-spel med vännerna på fritiden. Har varit i förhållande merparten av mitt vuxna liv men sedan 7-8 månader tillbaka är jag singel och skönt som fan är det. En fast tjej tar för mycket tid och ork, det får bli nån då och då istället, enklast och bäst så! Eller hur?



2. Lever du på din betting, isåfall hur är din vardag?

Mitt liv har på det stora hela fungerat bättre nu när jag lever på inkomsterna jag får från spelandet. Det är en stor frihet och roligt att "jobba" med något man är riktigt intresserad av men samtidigt så blir det en betydligt större press på att prestera och man kan inte se det som en hobby längre. På ett vanligt jobb trillar kulorna in varje månad oavsett hur det går men går det dåligt på mitt jobb så blev det istället en minus månad. Det dagliga sociala livet man har på ett vanligt jobb med arbetskollegor är ju något man missar men det är på både gott och ont, det finns inga chefer eller arbetskolleger att störa sig på, för min del handlar bara om mig själv och det kan bara vara mitt fel om det inte blir som jag vill. Den sociala biten får man styra upp genom att umgås med de man gillar vilket är bättre, samt hänga här på sharps såklart! Krogrundorna har dock en tendens att bli dyrare nu för tiden, kanske framförallt för att snåla och fattiga kompisar tycker att jag ska betala det mesta men det får man väl bjuda på när man trots allt kan.



3. Det har gått väldigt bra för dig, vilket har dokumenterats i ditt Spreadsheet, hur ser din framtid ut inom gambling om du själv får välja?

Planen med mitt spelande är att alltid försöka utvecklas mer. Jag tror helt klart att ingen är fullärd och så inte jag heller, det går alltid att bli bättre på allti, och det är något man bör försöka uppnå. Det är trots allt så att även motgångar för något nyttigt med sig. Förhoppningarna är ju alltid att det ska gå bättre, mycket vill ha mer och det vore dumt att sträva efter något annat men samtidigt så är jag väldigt nöjd om jag kan fortsätta hålla den enligt mig höga nivån jag ligger på nu.





4. Om du startar ett eget spelbolag, vad är det viktigaste som marknaden idag inte har eller inte erbjuder tillräckligt av.


Oj vilken svår fråga. Utbudet idag är ju redan enormt så vad saknas? Kanske att fler bolag borde ha player props. Tycker de spelen är roliga och det går ofta att hitta guldkorn såna spel.



5. Vad är det som gör dig till en vinnare? Är det 2-6 uber alles, eller anser du att andra faktorer har mer värde?

Jag skulle nog säga att det i nuläget är till stor del min erfarenhet som gör mig till en vinnare. Det faktum att jag hållit på med detta så intensivt under så många år gör att mycket av mitt arbete flyter på utan att jag behöver fundera speciellt mycket. De ligor och lag jag lägger mest spel på känner jag till sedan länge, jag vet hur spelet skiljer sig från de olika lagen och ligorna och har koll på många spelare och kan få fram mycket information om lagen. Jag har lärt mig mycket under resans gång och det tar oftast tid att kunna bli en stabil vinnare.
Att spela många spel är något som passar mig bra och det hjälper nog mig att vara vinnande i längden, sen är det samtidigt nödvändigt för mig. Skulle jag snitta ett par-tre spel i veckan så skulle det krävas riktigt tunga insatser på de spelen för att komma upp i en omsättning som kan generera en inkomst som är tillräcklig, om jag nu inte sätter alla spel men det kan man ju aldrig räkna med. Då står man och faller på ett par spel ifall det ska bli jättebra eller jättedåligt varje månad och det håller nog inte i längden när man träffar en cold streak. Lägger man istället många spel så räcker det att sätta straxt över hälften för att känna sig nöjd och ha vunnit bra för månaden totalt. Det är bättre att sprida riskerna/chanserna. Samtidigt så hjälper det mig att hela tiden vara up-to-date i ligorna genom att man alltid är med och håller koll och spelar. Det gör arbetet enklare än att behöva kolla upp 1 vecka bakåt vad som hänt med lagen om man då och då ska spela på den ligan.

Jag anser inte att 2-6 är uber alles. Det har passat mig riktigt bra men det kunde lika gärna gått åt helvete också. Det är bara ett system som så många andra och det gäller att hitta något man trivs med och som fungerar bra, då kan systemen hjälpa dig att vinna mer. Jag gillar att inte behöva känna någon panik bara för man missar en del spel, du har 6 chanser på dig att hitta 2 vinnande spel för att du ska vara nöjd och det ska inte behöva vara så svårt. Har inga exakta siffror men har väl närmare 300 serier nu och det är typ 10 av dessa som inte gått vinnande. Ju tyngre spelen blir desto bättre blir statistiken så det är ju riktigt lyckat för min del. Då kan man ju tycka att det hade varit smidigare och enklare att bara spelat B4-B6 spelen, men hey varför inte bara vinna då om det är så enkelt? Visst kan man väl tycka att jag bara borde spela de tyngre spelen men då kommer vi tillbaka till det jag tidigare va inne på. Dels att kunna få en hög omsättning för att sprida riskerna/chanserna och sen genom att spela mycket och vara ständigt uppdaterad på ligorna man följer gör att jag kan hitta de här "bättre" spelen och det tror jag inte hade varit möjligt om jag hade försökt att hålla mig till att spela endast de tyngre spelen. Sen är det ju så att de flesta serierna går ju vinnande innan de kommer upp till högre nivåerna och det är ju också pengar som trillar in utan att man behöver riskera lika mycket vilket är välkommet.

6. Vilken sport är du bäst på, vilken gillar du bäst och vad har du för favoritlag.

Det finns väldigt många sporter jag gillar och är en riktig sportnörd så tittar på det mesta men om jag ska välja bäst så får det bli,
Bäst på att utöva själv idag är tennis, bäst att betta på är nog baseboll (MLB) och basket (NBA). Jag gillar nog hockey bäst dels för att det är den sporten jag har varit som bäst i själv och gillade mest att utöva samt att det är en rolig sport att titta på. Jag är stenhård Djurgårdare sedan barnsben och det kommer aldrig ändras, jag ser alla matcher i både hockey och fotboll och har så gjort i många år. Det blir därför inte så många spel på just deras matcher, det är för mycket känslor på spel ändå. I de ligor jag spelar mest på har jag inga direkta lag jag hejar på men det är klart att det finns lag man gillar mer än andra i alla ligor.




7. Hur har Sharps hjälpt dig om alls att bli bättre, vad rekommenderar du att man gör på sidan?


Det bästa med Sharps för min del är att sidan har utvecklats till att bli den stora mötesplatsen för mig och de flesta av mina vänner sedan tidigare men även nya kompetenta personer. Jag fick nys om 2-6 systemet här vilket har gett mig en trevlig skjuts i rätt riktning. Det har dykt upp en hel del för mig okända duktiga personer som man kan följa och dessa hade jag nog inte stött på om det inte vore för Sharps. Jag gillar att snacka skit och ha glimten i ögat och även om det inte är så mycket sånt här så kanske det kommer mer och mer. Jag rekommenderar att man läser spelskolan om man är nybörjare och sen kan man kolla igenom RoK tråden så vet man hur man inte ska bete sig och vad man ska hålla sig borta ifrån. Sen tycker jag att man inte behöver gå in med attityden att man till varje pris ska bevisa, eller iallafall försöka få alla att tro att man är störst bäst vackrast och rikast. Alla borde ha en mer relaxed attityd och inte ha taggarna utåt utan faktiskt försöka utnyttja att vi alla kan hjälpa varandra till att bli bättre och sen försöka ha lite roligt på resans gång. Om alla vinner så kan väl alla vara glada eller måste man då vara den som vann mest?

8. Vad är en bra Julklapp 2011?

Julklapp, det eviga dilemmat med julklappar. En bra julklapp är att Djurgården krossar AIK i derbyt den 22:a. Det skulle ju alla bli glada över!




Jag tackar Lazlo för sina långa innehållsrika svar och hoppas att alla Sharpsare får en God Jul, vill även slänga in en liten rekommendation inför julen. För er som gillar lite mer smakrik öl är Belhaven : Wee Heavy den perfekta julölen, passar utmärkt till den tunga mat vi slänger i oss på julbordet. Min egna lilla julklapp till er sportnördar.

Lemasive

Boone 2011-12-22 13:52

Vi gör inga undandag för Lazlo och självklart är det därför han har fått en skitful banner-bild han också :)

Lemasive 2011-12-23 15:25

Nu får ni faktiskt kommentera lite, och dricka Belhaven.

Lazlo har faktiskt svarat mest av alla om jag inte har helt fel, ge mannen cred.

Bobbobula 2011-12-23 15:46

Hatten av för både lazlo och dig lemasive. Riktigt rolig läsning :)

Shell Peppe 2011-12-23 15:47

Credd till både Lazlo & Lemmy alltid lika intressant att läsa om andras vardag inom betting.
Angående Belhaven tycker jag att den var helt ok rätt besk dock lite för stark för min smak.

GOD JUL ALLA SHARPSARE! :cheers:

DD 2011-12-23 15:51

Mycket intressant läsning som vanligt! Jävligt kul att läsa om folk som är så duktiga :)

robbson11 2011-12-24 09:17

Tackar er bägge för kul läsning så här på julaftons morgonen...

GoD JuL Allihopa på SHARPS.SE

Keep up the Good work!

:cheers:

dillehal 2011-12-24 10:04

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 156346)
Vi gör inga undandag för Lazlo och självklart är det därför han har fått en skitful banner-bild han också :)

Undrade först vem fan som fått tag på 10 år gamla fonts med tillhörande effekter :)..

fireas 2011-12-24 19:53

Alltid kul att lära känna folket här lite mer:)

Lazlo 2012-01-03 18:29

Trevligt att ni, precis som jag själv, tycker det är intressant med dessa intervju serier. Djurgården vann så julklappen fick jag och alla verkar glada så allting gott. Ha det fint allesammans och hoppas ni fick en bättre bild av vem jag är om den va oklar tidigare! Kör hårt och lycka till i framtiden :cheers:

surrelito 2012-02-25 19:27

Sjyst intervju :)

leijohn 2012-12-27 16:16

Tack för en bra intervju och intressanta svar! Håller verkligen med om att det är viktigt med bra diskussioner här på forumet. Att man går in med en öppen inställning och att man kan bli motbevisad och byta uppfattning är en grundpelare för att kunna utvecklas. Gott nytt spelår på er!

kkimpa 2013-01-03 22:59

bra interjuv!

lurifixen 2013-01-08 04:04

Citat:

Ursprungligen postat av kkimpa (Inlägg 222158)
bra interjuv!

+1!

Imagination 2013-01-31 11:15

Läsvärd intervju, keep up the good work!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved