Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Artiklar (https://www.sharps.se/forums/artiklar/)
-   -   Intervjuserie med cappers: Masho123 (https://www.sharps.se/forums/artiklar/5299-intervjuserie-med-cappers-masho123/)

admin 2010-12-01 13:08

Intervjuserie med cappers: Masho123
 

https://www.sharps.se/forums/images/a...s/masho123.jpg

Masho123 - Mannen som talade med läderbollen
Skrivet av: Lemasive


Ännu en gång tog jag kontakt med en spelare, en Sharp för att få lite insikt i hans liv och spelande. Masho123 har kommit fram som en riktigt duktig Sharp och jag är inte sen att rota
runt lite.




Så Masho, berätta lite för oss om vem du är och vad som driver dig framåt om dagarna.

- Jag är en kille på mellan 20-30 år som bor i en liten sketigt lägenhet i Östergötland, gillar att fiska, lyssna på U2, sporta, älskar tropiska länder och vill leva livet som det kommer.


Hur gled du in på bettingens gyllene väg, och vad är ditt mål inom det?

- Min far spelade mycket på hästar, vi hade bara en tv, så varje onsdag och lördag blev vi tvingade att kolla på trav, tyckte det var skittråkigt men man fick lära sig att gilla det. På den vägen började jag intressera mig av spel. Just nu vill jag bara göra min första miljon, det skulle vara lite coolt att kunna kalla sig för miljonär men det är en bit dit.



Vad skulle du kalla en normal dag för dig, berätta lite kort bara hur rutinen ser ut?


- Sover, vaknar, sätter på kaffet, sätter på datorn, studerar och lägger mina spel, surfar runt på forum, kanske glor på nån film, kanske promenerar runt kvarteret, lagar och äter mat, kollar på mina matcher, sen är det dags att läsa på nattens NBA och checkar av alla europamatcher till nästa dag.

Ranka dom tre viktigaste sakerna för ett bra spel, vad tittar du på?

- Viktigast är att kolla på truppen som lagen kan använda under den kommande matchen, tätt följd av form och motivering.

Alla har vi ju olika saker som hjälper oss med spelen som vi faktiskt vet något om, som i mitt egna fall har jag gjort en deal med djävulen för att lyckats få något rätt alls. Vad tycker du hjälper dig mest, när det gäller att hitta värdeodds och bra matcher?

- Nu har man ju hållit på med basketbettandet några år så genom att bara se på lagen så får man nästan redan där en lina direkt i huvudet, för mig är fördelen att jag har en bra feeling inom denna sport och därför underlättar det mycket av arbetet. Men hjälpmedel är såklart telefonen och datorn. Brukar gå igenom listan på alla matcher som erbjuds och välja ut dom mest intressanta. Sen kollar jag hemsidorna för respektive lag för att kolla om det saknas spelare, eller nappa åt mig annat viktigt som uppdateras. sen brukar jag surfa in på sidor som slamonline cappersmall m.m bara för att checka läget.

Hur kommer det sig att det är just basket som intresserar dig, har du någon relation till sporten utanför spelandet?

- Basket är favoritsporten, har alltid älskat att kolla på basket, och har drömt om att bli basketproffs som liten, spelade basket från lågstadiet till högstadiet, i gymnasiet fick man ge upp basketen. sen efter gymnasiet så började jag provspela igen för ett div2 lag, men det blev för tufft och jag hade inte riktigt det som krävdes för att bli nåt inom basketen så då bestämde jag mig för att sluta, men jag lovade mig själv att jag skulle jobba med nåt som har med basket att göra, och det blev basketbetting.


När började du leva på din egna kunskap och vad var det som gjorde skillnaden från amatör till proffs?

- Sommaren 2009 började jag inse att jag kunde leva på det, skillnaden är väl disciplin, tålamod och bankrulle. När jag började spela som nybörjare så hade jag inget av det, men det måste man ha om man ska överleva annars så går det nog åt pipan.



Om du skulle skapa ett spelbolag i Europa, vad skulle du fokusera på och skulle du limitera? Vad är dina tankar om den ytterst orättvisa marknaden?


- Skulle självklart fokusera på basket, om intäkterna går till min fördel skulle jag inte limitera. Spelbolagen vill ju maximera sina vinster så jag förstår ju att dom limiterar, men tycker ändå att det är lite orättvist med tanke på hur mycket dom drar in så man kan inte låta bli att bli förbannad.

Har du några speciella bet du kommer ihåg, alla har vi ju något som fastnar på hjärnan..

- Det känns som det är små mirakel hela tiden i basket, men värsta minnet var hösten 2006 då jag bestämde mig för att gå all in (10K) på en fotbollsmatch som såklart blev torsk, och då mådde man inte så bra på typ en månad :D



Eftersom du gillar korgboll så är jag nyfiken på vilken femma du skulle ställa upp med om du kunde, vad vore det ultimata laget? (frågan har inget att göra med att jag är med i NBA fantasy!)

Oj, svårt, skulle vara lättare om man fick välja 10 men om man fick drömma så skulle det kanske va: Kobe Bryant, Rajon Rondo, Yao Ming, Paul Pierce och Kevin Garnett.


Slutligen då, för oss som suger att köpa julklappar. Vad köper man till någon som inte har gett en susning om sin personliga preferens när det gäller gåvor?

- Espressomaskin, det tror jag alla blir glada av att få, i varje fall jag kommer förmodligen aldrig få en men då får jag köpa en själv



Får tacka Masho123 att han tog sig tid att svara och snart planerar jag att få lite julrim och tankar om sidan från Staff lagom till Jul. Glad första advent alla som läser och lycka till med spelen.


BOL

jollo 2010-12-01 13:14

Bra intervju, alltid lika roligt att läsa! Tack Lemasive och Masho :)

Boone 2010-12-01 13:44

Tack för en bra intervju som vanligt Lemasive och tack till Masho som ställde upp. Alltid intressant läsning. :)

Overkill 2010-12-01 14:06

:cheers: Mycket bra! Tack Masho och Lemasive. :)

AndreasB1897 2010-12-01 14:25

Tack för intervjun! Alltid skit kul och läsa :cheers:

Savve 2010-12-01 14:27

Gött mos Masho..

Shell Peppe 2010-12-01 14:55

Trevlig läsning så här på lill lördag.
:hattenav::claps::hattenav:

Lemasive 2010-12-01 15:06

Ja, nu ska ni fan vara tacksamma!

eddieh 2010-12-01 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 84532)
Ja, nu ska ni fan vara tacksamma!

Vi är tacksamma Skavlan.:hattenav:

Vlad 2010-12-01 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 84532)
Ja, nu ska ni fan vara tacksamma!

Du får ett sharpsmynt för intervjun.

Kul läsning och verkar inte vara någon glamour direkt att betta heltid på Basket. Tack för att du ställde upp Masho och kör gärna en match 1on1 då jag tror jag är bättre än dig på Basket (Fast inte på att spela på det) ;)

iCash 2010-12-01 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 84502)
Tack för en bra intervju som vanligt Lemasive och tack till Masho som ställde upp. Alltid intressant läsning. :)

+1 :cheers:

Blixth1958 2010-12-01 16:59

SOM VANLIGT MYCKET BRA INTERVJU:hattenav:

Abyss 2010-12-02 10:16

Tackar för denna

henke111 2010-12-02 17:20

Tackar för denna :claps:

Jewrus 2011-01-19 15:38

Tack för en bra intervju och tack till Masho som ställde upp!

Alltid intressant.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved