Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   Jaga vinst på Washington Nationals (https://www.sharps.se/forums/baseball/12709-jaga-vinst-pa-washington-nationals/)

bettalent 2012-08-06 13:52

Jaga vinst på Washington Nationals
 
Tänkte bara dela med mig om hur jag kommer att betta på matchserien mellan Nationals-Astros. Jag kommer att köra en chase (jaga vinst typ). Denna matchserie är 4 matcher lång och jag ser inte att nationals torskar 4 matcher mot urusla Astros som jag inte kan komma ihåg när de vann 3 matcher irad senast.

Förklaring: Lägg säg 100 spänn på Nationals, förlorar du lägger du 200 på nästa match. Förlorar jag den med lägger jag 300 på nästa. Ja ni fattar, man gör helt enkelt så att man inte kan gå minus.

Har vi tur slutar chase'n redan idag/inatt.

Game 1
Washington Nationals @1.571
(pinnacle)

RobinD 2012-08-06 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av bettalent (Inlägg 195434)
Förklaring: Lägg säg 100 spänn på Nationals, förlorar du lägger du 200 på nästa match. Förlorar jag den med lägger jag 300 på nästa. Ja ni fattar, man gör helt enkelt så att man inte kan gå minus.


Game 1
Washington Nationals @1.571
(pinnacle)

Voi voi, vart ska man börja?

Tror du på det fetmarkerade själv? Om det vore så enkelt vore varenda black jack-torsk på lokala syltan mångmiljonär och inga bookies skulle finnas.

Har du dessutom odds på under 2.00 är det svårt att garantera vinst när du bara höjer insatsen med 100 sek.

Borde papperskorga denna tråd, vilket jag säkert lär göra när den spårar ur om ingen annan mod hinner före..

Lazlo 2012-08-06 14:22

Ja det här va ju inte direkt någon bra idé.

Washington kommer troligen vara 1.55-1.65 favoriter i alla 4 matcher vilket gör att du bara har 2 chanser på dig att gå plus. Vinner du idag så får du in 57 kr, kommer vinsten imorgon vinner du några få kronor beroende på oddset och sen har du bara chansen att rädda tillbaka lite förlust de sista 2 dagarna eftersom oddsen kommer vara så låga.

För övrigt så har Houston vunnit både 4 och 5 matcher irad denna säsongen. De kommer inte vinna 4 irad mot Washington nu men problemet är att hela din grej blir värdelös och kanske till och med förlorande om du inte vinner inatt.

Lägg till juicen så skulle det fungera även om jag dock inte skulle rekommendera att göra så här, större under har trots allt skett.

Semicolon 2012-08-06 14:29

jag bjuder på det här, klippt och klistrat från wikipedia.

"It is therefore a good example of a Taleb distribution – the gambler usually wins a small net reward, thus appearing to have a sound strategy. However, the gambler's expected value does indeed remain zero because the small probability that he will suffer a catastrophic loss exactly balances with his expected gain."

dgothe 2012-08-06 15:01

Vill bara chima in här lite.. när jag började med baseball-bettingen 2010 så var det några väl respekterade bettare på sbr-forum som körde denna metodik. Varje dag kollade de igenom de serier som började den dagen, utvärderade pitcher-matchups och om de verkligen kände fördel för ett lag i en serie så körde dom 1-3, dvs en slags 2-6 fast med 3 matcher i en serie istället för 6. Var det fyra matcher i en serie var det ändå 2-4 (inte 2-4 alltså).

Jag ser själv ingen fördel i chase-system, då de har en tendens att blåsa upp i ansiktet på en när man minst anar. Dessutom är det att leva i villfarelse att värdet på ett odds ökar bara för att det är 3 matchen i en serie och man förlorat de 2 första, men den här typen av serie-chase är inte alls ovanligt, ens bland mer erfarna baseball-bettare.

Semicolon 2012-08-06 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 195443)
Vill bara chima in här lite.. när jag började med baseball-bettingen 2010 så var det några väl respekterade bettare på sbr-forum som körde denna metodik. Varje dag kollade de igenom de serier som började den dagen, utvärderade pitcher-matchups och om de verkligen kände fördel för ett lag i en serie så körde dom 1-3, dvs en slags 2-6 fast med 3 matcher i en serie istället för 6. Var det fyra matcher i en serie var det ändå 2-4 (inte 2-4 alltså).

Jag ser själv ingen fördel i chase-system, då de har en tendens att blåsa upp i ansiktet på en när man minst anar. Dessutom är det att leva i villfarelse att värdet på ett odds ökar bara för att det är 3 matchen i en serie och man förlorat de 2 första, men den här typen av serie-chase är inte alls ovanligt, ens bland mer erfarna baseball-bettare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gambler's_fallacy

Rehn108 2012-08-06 16:18

https://www.flashback.org/t1879046

muskali 2012-08-06 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Rehn108 (Inlägg 195455)

Killen tippade nog bort sitt studiebidrag rätt fort :D

bettalent 2012-08-06 17:10

Tack för alla tips/påståenden. Självklart ser jag problemet med att betta på odds runt 1.60 då du måste lägga mycket juice för att överhuvudtaget gå plus om du skulle förlora 2-3 matcher i en 4matchserie. Du måste anpassa insatsen beroende på oddsen, självklart är det mer juice du måste gå in med för att täcka eventuella förluster om oddsen är låga. Jag är medveten om att det är riskfyllt och detta är första gången jag chase'ar något team, men jag ser inte Nationals torska 4 irad mot Astros och väljer därför att testa detta.

Lemasive 2012-08-06 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av bettalent (Inlägg 195462)
Tack för alla tips/påståenden. Självklart ser jag problemet med att betta på odds runt 1.60 då du måste lägga mycket juice för att överhuvudtaget gå plus om du skulle förlora 2-3 matcher i en 4matchserie. Du måste anpassa insatsen beroende på oddsen, självklart är det mer juice du måste gå in med för att täcka eventuella förluster om oddsen är låga. Jag är medveten om att det är riskfyllt och detta är första gången jag chase'ar något team, men jag ser inte Nationals torska 4 irad mot Astros och väljer därför att testa detta.


Alltså förfan, du kör martingale med värre odds. Tur för dig att Darwin inte lever, för då hade han tagit dig och Holms i varsitt öra och satt er framför Homo Erectus på utvecklingsskalan.


I andra ord, gör det inte.

Maxie 2012-08-06 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 195459)
Killen tippade nog bort sitt studiebidrag rätt fort :D

Nä, verkligen inte. Det där är min tråd och jag avslutade efter fyra serier. Var inte många matcher som uppfyllde kraven så jag skrotade det helt enkelt. Och studiebidrag, var det en diss eller?

Lycka till med ditt spelande förresten. Tunga favoriter all the way liksom.

Rehn108 2012-08-06 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Maxie (Inlägg 195492)
Nä, verkligen inte. Det där är min tråd och jag avslutade efter fyra serier. Var inte många matcher som uppfyllde kraven så jag skrotade det helt enkelt. Och studiebidrag, var det en diss eller?

Lycka till med ditt spelande förresten. Tunga favoriter all the way liksom.

Nämen! Det borde jag väl anat, att det mest lovande mlb-spreadsheet jag sett på sharps ska tillhörande min favoritrekare på flashback. :D

muskali 2012-08-06 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Maxie (Inlägg 195492)
Nä, verkligen inte. Det där är min tråd och jag avslutade efter fyra serier. Var inte många matcher som uppfyllde kraven så jag skrotade det helt enkelt. Och studiebidrag, var det en diss eller?

Lycka till med ditt spelande förresten. Tunga favoriter all the way liksom.

No offense till den store Maxie :evilgrin39: men antog det när tråden dog ut efter 4(?) raka förluster. Synd att det va längesen du mördade lite MLB för man brukade rygga flitigt. Har lite bättre koll på andra sporter :cheers:

Analys 2012-08-08 14:41

Borde man inte vända på det istället?

Inte så värst insatt i baseboll f.n. men om man värderar lagen så som TS gjort och istället väntar på 0-3 i matcher för att sedan satsa i sista. De enorma förlusterna försvinner ju i de fall det slår fel (-100:- istället för -1500:- i TS exempel).

Känns ju rent spontant bättre än ett chase-system i alla fall. Om inte antalet matcher, träffsäkerhet eller odds är för lågt förstås. Vilket antagligen är fallet på alla tre punkter, MLB är väl världens mest (och bäst?) modellerade liga...


Cheers!

Semicolon 2012-08-08 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Analys (Inlägg 195666)
Borde man inte vända på det istället?

Inte så värst insatt i baseboll f.n. men om man värderar lagen så som TS gjort och istället väntar på 0-3 i matcher för att sedan satsa i sista. De enorma förlusterna försvinner ju i de fall det slår fel (-100:- istället för -1500:- i TS exempel).

Känns ju rent spontant bättre än ett chase-system i alla fall. Om inte antalet matcher, träffsäkerhet eller odds är för lågt förstås. Vilket antagligen är fallet på alla tre punkter, MLB är väl världens mest (och bäst?) modellerade liga...


Cheers!

Eller så värderar man varje enskild match och ser om där finns värde :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved