Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   MLB playoffs 10/10 (https://www.sharps.se/forums/baseball/13502-mlb-playoffs-10-10-a/)

Arch 2012-10-10 17:55

MLB playoffs 10/10
 
Tänkte skriva nåt litet, men blev fast med serier, så det är bara 30min kvar till första matchen nu.

STL (Carpenter) @WAS (EJax) 19:05
I pitcher matchupen är Carpenter stabilare och mindre benägen till att implodera, något som EJax alltid har haft problem med. När allt stämmer så slänger han 8ip 0ER match utan problem, men sen åker han på en 2ip 8ER katastrof.
EJax splits visar att han var bättre hemma i år, men hans ERA i dagsmatcher är nästan 1.5 högre. Dessutom visar hans karriär splits att hans sämsta period är sept/okt med 5.75 ERA
I 4 playoff starter (3-1 i matcher) har han släppt 11 ER på bara 17.2 IP.

Carp är en gammal räv som är 24-12 (58 starter) med lägsta av sina splits på 3.30 i sept/okt. Han har 94 IP med 3.05 ERA i playoffs. Han har varit skadad i år och har bara 3 starter bakom sig, så även om han kanske inte är fullt inspelad, så är han utvilad.

Tycker båda lagen har bra bullpen, anser också att Nats har bättre potential, båda lineups är bra.

Så det blir någonstans 50/50 matchup med val av en, kanske mindre inspelad veteran mot en mindre säker medelpitcher.


Lean Cards TT över, Cards 1st 5 eller Cards ML..tror inte jag kan spela alla dessa, 1 räcker

Arch 2012-10-10 18:04

Cards TT över 3.5 @1.99 1u

Vinner de så är det mest troligt för att de har kommit åt EJax tidigt och såhär slipper jag bry mig om bullpens eller hur Carp spelar för om det blir en 2-1/3-2 typ av match så ger jag fördelen till Nats

messijah 2012-10-10 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 207201)
Cards TT över 3.5 @1.99 1u

Vinner de så är det mest troligt för att de har kommit åt EJax tidigt och såhär slipper jag bry mig om bullpens eller hur Carp spelar för om det blir en 2-1/3-2 typ av match så ger jag fördelen till Nats

Den har jag också kört hårt på, av samma anledning :cheers:

Tror på över i alla matcher!!

edit: håller dock Cards som vinnare i en orgasm av runs.

Arch 2012-10-10 18:46

SF (Zito) @CIN (Leake)

Detta är en match som jag nog bör undvika. Man har Zito, som har spelat bra senaste tiden, trots att han inte är bra, mot en 24årig meh-pitcher som har inte varit bra hemma i år och som spelar sin första playoffs. Och den sistnämnde är 1.69 favorit och public är rejält på Reds.
Lag mot lag, så är Giants inte värst bra efter Posey, Pence och Panda, båda lagen har bullpen problem, ingen av SPs är ett säkert kort, så det är lite hur som.

Giants TT är 3.5 och att spela på det är nästan som att spela på att DIF ska göra 3 mål - skulle nästan behövas 4 HRs för det.
Finns inget värde i Reds och tar man Giants så spelar man egentligen på att en flyball-Zito + bullpen utan closer och med Lincecum, ska hålla Reds på under 3 runs @Great American.
Den arena är svår mot flyball pitchers och gynnar groundballers istället, men även om Leake försöker hålla bollen till marken så är han för ostabil för att vara värd oddset.

Och Giants har vunnit 11 raka bakom Zito. Go figure.

Ska kolla vinden och umpen, kanske finns nåt att hämta där.

messijah 2012-10-10 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av messijah (Inlägg 207205)
Den har jag också kört hårt på, av samma anledning :cheers:

Tror på över i alla matcher!!

edit: håller dock Cards som vinnare i en orgasm av runs.

...och där var den klar :cheers:

Arch 2012-10-10 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av messijah (Inlägg 207216)
...och där var den klar :cheers:

:cheers:

eddieh 2012-10-10 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 207215)

Giants TT är 3.5 och att spela på det är nästan som att spela på att DIF ska göra 3 mål - skulle nästan behövas 4 HRs för det.

:lol:

Tack för Cards, blev ju perfekt.

:cheers:

Arch 2012-10-10 19:03

Giants
1. Angel Pagan (S) CF
2. Marco Scutaro (R) 2B
3. Pablo Sandoval (S) 3B
4. Buster Posey (R) 1B
5. Hunter Pence (R) RF
6. Hector Sanchez (S) C
7. Gregor Blanco (L) LF
8. Brandon Crawford (L) SS
9. Barry Zito (L) P


Reds
1. Brandon Phillips (R) 2B
2. Zack Cozart (R) SS
3. Joey Votto (L) 1B
4. Ryan Ludwick (R) LF
5. Jay Bruce (L) RF
6. Todd Frazier (R) 3B
7. Dioner Navarro (S) C
8. Drew Stubbs (R) CF
9. Mike Leake (R) P



På ett litet antal AB så har första 5 i Giants träffat Leake bra, med Panda som är 7/10 med 2 HRs och en massiv 2.227 OPS mot honom.

Reds har träffat Zito bra, förutom Votto som är 3/18 mot honom (0/5 i år) och Ludwick 6/26 (0/4 i år). Visst är det inte många at-bats men eftersom de är #3 och #4 hitters så är det risk att Zito kan hitta hål att komma igenom mer eller mindre oskadd.

Shell Peppe 2012-10-10 19:04

Härligt att se dig tebax Arch dina djuplodande analyser har varit sjukt efterlängtade.

Börjar bra :thumbup:

Arch 2012-10-10 20:57

15mph out to LF enligt mlb.com och Iassogna som hp ump. Umpen har varit bra för underspel i år (12-20 OU), men helst i större arenorna. Han är dock 6-5 OU när det är LHP vs RHP.


Måste leana överspel här...eller Reds TT över....

Arch 2012-10-10 20:59

Över 8 @1.909 1.1u
(tror jag sett den på 7.5, så jag gillar faktiskt att den gick upp)

Arch 2012-10-10 21:38

BAL (Gonzalez) @NYY (Kuroda)
Då har vi O's här och deras fina säsong. Inte många som tror på dem, men det går fortfarande. Gonzalez har dessutom vunnit 2 mot Yanks redan.
Problemet med Gonzalez är att det är allt smoke&mirrors. Han är en kontroll pitcher som jobbar runt 88-91mph och har ok secondary stuff, men det ska inte räcka att kunna hålla nere en bra lineup.
Numrena säger samma sak: 6.58 k/9 är lite för lite strikeouts, men hans .260 BABIP, 82% LOB säger "tur" och lägger man till ynka 35% GB rate så är det att vänta tuffa tider mot tuffa lineups. Inte undra då att hans FIP är 4.38.
Allt det säger att Gonzalez är klart sämre än hans nummer hittills visar, men frågan är när det kommer att synas. Kanske i en viktig playoff match, borta mot Yanks, när nerverna inte är i styr?

Kuroda, 37 år, har varit förvånansvärt bra i år, med tanke på att han också jobbar i låga 90s och har under 7 k/9, men till skillnad så ligger Kurodas GB% över 50% i år
GB% hemma är höga 56%, vilket har medfört låg BABIP och 80% LOB som tillsammans resulterade i en 2.72 ERA hemma. Hans FIP hemma är dock 3.50 och det har börjat normalisera sig då Kuroda har haft mycket hög BABIP (otur) i playoffs.
4.71 ERA i sept/okt

Allt det där betyder att jag kan omöjligen lägga mig på Yanks @1.58 när jag anser att oddset ska vara >1.70
Ta RL då? Känns inte heller bra då jag anser att Kuroda inte är direkt säker om han inte lyckas hålla bollen på marken, Os har bra spelare.
Kan inte ta Gonzalez, så överspel ser ut att vara en möjlig väg. Gillar inte att över8.5 är +odds (känns alltid skumt när det är så) och jag vill inte direkt gå bara på Yanks TT då jag effektivt tar bort möjliga runs från O's ifall att Kuroda inte har en bra match.

Väntar in ump + vinden, men just nu är över8.5 en lean

Arch 2012-10-10 23:31

14mph out to RF och Gorman är umpen inatt. Neutral, men RHP v RHP split är 9-7 OU


Oddset har börjat gå ner, troligen fortsätter det lite till.


Yankees över 8.5 @1.99 1u

Norrman90 2012-10-10 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 207244)
Över 8 @1.909 1.1u
(tror jag sett den på 7.5, så jag gillar faktiskt att den gick upp)

:moneybag::moneybag:

Härligt Arch!

Lazlo 2012-10-11 00:02

Härligt att se lite tugg om baseball igen och roligt med Arch's välskrivna och djupgående analyser.

Har sett att du tänkt mycket likt mig i de 2 tidiga matcherna och det gick riktigt bra så här långt både för dig och mig. Till natten tar jag Orioles ML och Tigers ML.

Tycker det är jämnt i Yankees-Orioles och oddsen har pressats ner för långt på Yankees. Gonzalez kanske kan rida vidare på sin framgångsvåg och samtidigt så har Kuroda inte haft sitt bästa senaste månaden. Han kan inte ha väntat på slutspel utan tror att gamlingen börjar bli trött och det kan bli tufft ikväll mot O's. Jämnt och värdet på O's som har ett för högt odds. Va också inne lite på över men det känns som att Gonzalez kan ha fortsatt lycka och då blir det tufft, tror inte Kuroda stänger ner O's utan de får till minst 4 runs och därmed känns ML spelet bäst trots att vinden blåser utåt.

Tycker det är klar fördel i pitching matchupen för Tigers. Tror Griffin kommer få det riktigt svårt i dagens vind, som blåser rakt ut, då han är fly ball pitcher och får inte ut speciellt många på SO. Han har också haft det tufft på slutet och mötte Tigers nyligen då han släppte 8 hits och 5 runs på 4.2 innings. Scherzer är också flyball men snittar mer än 1 SO per inning och kan klara sig bättre pga det. Tigers fick inte till något igår och det lär inte hända idag igen och jag tror Tigers kniper nattens match för de kommer straffa Griffin medan Scherzer kan klara sig bra med ett högt antal SO som vanligt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved